knuto2 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Gammelt hus ved havet. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Liker dette karge landskapet der vær og vind har fått herje fritt! Bra dokumentert! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Her tror jeg at jeg ville tatt en beskjæring i venstrekanten og blitt kvitt kvistene som stikker inn i bildekant og gjør den litt urolig. Jeg kunne tenkt meg at kuttet gikk slik at det skjærer den skrå diagonalen av fjellet for det øker antagelig spenningen. Samtidig flyttes huset mot venstre, litt nærmere det gyldne snitt. Om formatet er viktig kan du jo kompensere ved å ta ørlite oppe og nede. Bildet dokumenterer så absolutt vær og føreforhold. Det fargerike huset blir jo blikkfanget, men ser noe fraflytta ut. Roar Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Veldig typisk landlig nordnorsk, dette, og med såpass beskjedne fjell i bakgrunnen, kunne dette også vært i vestlige kystfinnmark, det tynnes befolkede og samtidig største fylket i vårt land. Vær og lys viktig for autensiteten her. Er det fugl vi ser på begge sider av huset? Busken i venstre kant ville jeg klippet eller klonet bort. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Litt typisk kysthus, som en ser en del av nordpå. Nærheten til havet, og innkommet, var viktig på den tiden disse husene ble bygd, og stort nærmere kommer en jo ikke. Noe som kanskje er litt spesielt her, er at huset ikke er bygd i noe form for le av vinden/været, men de visste nok hva de gjorde. Friske farger på husene er heller ikke uvanlig. Deres måte og sette farve på tilværelsen, i en ellers kanskje grå tilværelse...har det blitt meg fortalt. Et kutt på venstre side, alternativt tatt med hele treet, tror jeg hadde gjort seg. Ellers, så liker jeg slike "dokumentariske" bilder, der en får et lite innblikk i fortiden. Fine fargetoner og lys, med god skarphet. Flott Knut:-) PS Vokst opp i Svolvær, så nå var det enda mer kjente trakter. Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Typisk nordlandsbilde, herlig. Som skrevet før, kutt vekk buska til venstre så er dette knall Lenke til kommentar
sussss Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Vinterligt ..tror ikke der bor nogen i det hus mere..måske en lille beskæring i venstre side :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg