Gå til innhold

[Løst] Android med stor skjerm, bra batteri og kamera til maks 6000kr

mrchip

Anbefalte innlegg

Hei :) Har tenkt på å kjøpe en ny mobil, men litt usikker på hvem. Falt litt for nexus 6P men lurer på om noen har noe andre tips?

Tenkte ikke så mye mer enn 6000, så på S6 Edge men ble litt dyr syns jeg.

Bytta litt mellom Galaxy note 3 og huawei p8, men note'en begynner å bli alt for treg, og p8 føles litt teit noen ganger og ufattelig dårlig batteri, selv i stanby sluker den strøm. Og må har større skjerm en p8, likte veldig størrelsen på note'en, så tenkte noe i den duren.

Så er ute etter stor skjerm, bra batteri og kamera hvertfall.

Syns det var veldig ulempe at nexusen ikke har plass til minnekort :/

Så litt på Windows phone, liker os'et men har android watch så funker litt dårlig.

Tusen takk for all hjelp :D

Endret av mrchip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Samtidig er det verdt å nevne at LG G5 sikkert er rett rundt hjørnet.

Men en G4 for 4000 kr er en god deal. Men som Karlico nevner, den er heller ikke noen batterikonge.

Selv bruker jeg nå en gammel sliten og bulkete iPhone 6 Pluss, og jeg er storfornøyd med batteritiden. Til jeg finner den "rette for meg".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Du har ikke vurdert Note 4 da? Det er jo en telefon som dekker de fleste behov. God batteritid,bra kamera, god skjerm. Ligger vel på rundt 5.000 kr ny.

Note 5 er sikkert bedre, men den nektes jo innreise til Norge, så da er jo den saken klar.

Lenke til kommentar

Må ha litt god batteri så da er nok ikke s6 noe for meg. Har faktisk aldri hatt lg, legger de mye til oppå android? Så litt på note 4, men hadde hvert litt deilig med litt forandring, har hatt noen samsunger og blir litt lei touchwiz merker jeg.

Lenke til kommentar

Må ha litt god batteri så da er nok ikke s6 noe for meg. Har faktisk aldri hatt lg, legger de mye til oppå android? Så litt på note 4, men hadde hvert litt deilig med litt forandring, har hatt noen samsunger og blir litt lei touchwiz merker jeg.

Er første gang jeg kjører Android og LG da jeg gikk fra en iPhone 4s. Tror UI er ganske nærme stock (ihvertfall nærmere enn touchwiz). Det eneste jeg har merka og som jeg tror ikke følger med på en clean android tlf er:

• Smart notice
  • Smart settings
  • Smart Bulletin - som tar opp en hel side på hjemskjermen med litt av hvert (Skrudde det selv av)
  • Drop down menyen - Den synes jeg er bedre enn stock. Den ser mer oversiktlig ut og får plass til innstillingene ++ og notifikasjoner på en "swipe".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekka den ut :) så ikke så verst ut  :) men fortsatt litt usikker, er litt glad i clean android, hadde nexus tab. Og som jeg leste et sted "once you go big screen, you can't go back" haha føler det stemmer, prøvd mange litt mindre tlfer enn note'en, og det funker ikke i lengden i det hele tatt :p

Men skal være enig i det som følger med på lg UIet er jo ganske praktisk :p

Lenke til kommentar

Hadde ikke takket nei til clean android jeg heller  :wee: Vurderer faktisk å roote min for å prøve ut andre roms, men da ser det ikke ut som jeg kan beholde knock code ved avslått skjerm  :closedeyes:

Ser btw ut som at Huawei mate 8 kan være perfekt; http://www.tek.no/artikler/disse-mobilene-kommer-i-butikkene-i-februar/27661. Huawei har nok masse designendringer og mjæl iforhold til stock. ps: Trokke det er noe å tape på en custom rom der  :tease:

Endret av karlico
Lenke til kommentar

Åja det er litt kjipt :/ har Huawei p8 men emui eller hva den kjører over android heter, går meg litt på nervene, lagger masse og menyene ble fort veldig trege og masse små feil og apper krasjer hele tiden ?

Men kan jo hende den er litt bedre, ser hvertfall konge fin ut ? med 6" skjerm og sykeste batteriet da!

Endret av mrchip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...