KevinR Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Hei! Jeg har akkurat skaffet meg en skjerm som skal støtte 144hz, men får jo bare 60hz. Jeg leste på nettet at dvi og displayport skal gi deg 144hz, og da kjøpte jeg en dvi kabel, men jeg får jo fortsatt bare 60hz. Er det noe spesiel kabel jeg trenger? Jeg har denne skjermen og dette skjermkortet: https://m.prisjakt.no/product/1610949 https://m.prisjakt.no/product/2263185 Lenke til kommentar
Sas Kloten Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Har du prøvd med en displayport kabel? 1 Lenke til kommentar
KevinR Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 Nei, skal det funke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Husk at du må ha Dual-Link DVI-kabel. Ikke Single-Link. 1 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Som nevnt må du enten bruke Dual Link DVI eller Displayport kabel for å få mer enn 60hz. Lenke til kommentar
paaandy Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Som folk tidligere har nevnt, så trengs det enten #1: DisplayPort #2: Dual-Link DVIDen siste Dual-link DVI-kabelen jeg kjøpte stod det ikke dual-link på, men det forkortes DVI-D. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Den siste Dual-link DVI-kabelen jeg kjøpte stod det ikke dual-link på, men det forkortes DVI-D. Du har nok misforstått hva DVI-D betyr. "DVI-D (digital only, single link or dual link)" Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Den siste Dual-link DVI-kabelen jeg kjøpte stod det ikke dual-link på, men det forkortes DVI-D. Du har nok misforstått hva DVI-D betyr. "DVI-D (digital only, single link or dual link)" Korrekt. Dual link kabel ser man ved å kikke i enden av kabelen og se at den er fylt opp med hauger av pinner. Singel-link mangler ett felt med 9 pinner midt på. Har du sjekket driveren til skjermkortet og sjekket om du får stilt det inn der? Mulig den kjører default på 60Hz, og man må manuelt sette det høyere når det er snakk om såpass høy frekvens. Har ikke vært bori den type skjermer selv. Men mine Asuser setter seg selv automatisk til 75Hz Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Merk at det finnes DVI-kabler som har alle pinnene men som kun er koblet som single-link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå