jumbo Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hei Driver og leker meg litt med DataGrids. Og har en liten utfordring i så måte. Jeg har lagt en usercontrol i datagriden min, og sendt med litt data fra DataSourcen som parametre. Dette rokker villt og uhemmet så lenge metoden for DataBind blir kalt fra Page_Load metoden. Men hvis jeg for eksempel skulle være så uforskammet å kalle utlistnings-funksjonen min fra en event (for eksempel ved sortering), blir ikke dataene sendt med som parametre til kontrollen. Problemet gjør seg gjeldende ved filtrering/sortering/paging etc. Noen som har en idé om hva jeg kan gjøre? <asp:datagrid id="MinDataGrid" runat="server" > <Columns> <asp:TemplateColumn HeaderText="Problemfelt" SortExpression="Felt1" > <ItemTemplate> <mittprosjekt:minkontroll runat=server id="ucKontrolSomNestenVirker" parameter1='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Felt1") %>' Parameter2='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Felt2") %>' Parameter3='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Felt3") %>' ></mittprosjekt:minkontroll> </ItemTemplate> </asp:TemplateColumn> </Columns> </asp:datagrid> (beklager hvis dette er krøkkete forklart..) Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hva med å liste ut selve koden og ikke bare "html"-delen. Lenke til kommentar
jumbo Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Løste problemet på en annen måte. Men skal leke litt mer med det i ledige stunder. Hvis jeg finner ut noe matnyttig skal jeg heller poste det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå