/-eple-\ Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Er det sånn at man må ha en viss størrelse på skjermen for og få fullt utbytte av 4k? Jeg leste noe, men klarer ikke finne linken. Da jeg nettop slettet all historikk. Kort fortalt så måtte skjermen ivertfall være xx tommer stor for og få utbytte av alle pikslene. Men det høres jo litt teit ut da det finnes 4k skjermer for mobil også. Og mange pc skjermer med den oppløsningen som ikke er veldig store i forhold til en tv. Endret 1. februar 2016 av bugdrop Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 55" er minimum str for at 4k skal ha noe effekt. 65" og oppover er vel der man virkelig starter å se forskjell. 4k på 5" blir mest et gimmic i mine øyne. Ref mobiler osv. På PC-skjermer kan det hjelpe til med skapere bilde slik man feks får på apple sine retina skjemer, evt større arbeidflate osv. Jeg synes ikke Windows har helt kontroll på skaleringen sin enda. Så quadHD synes jeg er fint i et windass miljø. :-) Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 ok xD var kanskje ikke så dumt å gå for 1440p skjermen da. en stund siden den ble kjøpt nå da. en acer predator xb1. fornøyd med den da egentlig. ble sikkert litt overkill for min del men den holder seg vel i mange år framover ivertfall. hadde jo en benq 1080p som var 5 år gammel med TN panel, syntes egentlig den var helt ok, men den begynte og få flicker, som var litt weird men var jo så vant med det så brydde meg egentlig ikke. men blir jo litt påvirka av alt 4k snakket, såppas at jeg vurderte og selge og kjøpe en 4k har prøvd DSR med litt forskjellig resultat, men det er jo pikslene som avgjør stort sett. men så en artikkel at i noen spill så kunne det forbedre grafikken litt. men i andre spill ble det faktisk verre, blurry ++ og league så sto den bare på 1 fps, noe den burde kjøre lett, og det er jo støtte for det. og pc'en sleit veldig med nye spill med bra grafikk. pratsom i dag lol :hmm:jaja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå