TGB Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Det står på nettsidene deres, men de er visstnok ikke helt klar ennå - men klar straks fikk jeg beskjed om. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) Det står på nettsidene deres, men de er visstnok ikke helt klar ennå - men klar straks fikk jeg beskjed om. Canaldigital klarer helt sikkert det samme, men ikkje faen om de vil. Forbanna mafia. Heldigvis blir det lagt inn Altibox her hos meg i Molde til våren. Da blir det 500/500 til 100kr billigere enn jeg har med CD 100/20. Nå har vi jo mista flere TV kanaler også med CD, bare synn jeg ikkje ser på teve Endret 2. februar 2016 av Nizzen 3 Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Det står på nettsidene deres, men de er visstnok ikke helt klar ennå - men klar straks fikk jeg beskjed om. Noen steder er det klart - det er veldig stedsavhengig, og min erfaring så langt er svært god - er nå i den situasjonen at mitt lokale Wi-Fi-nett er flaskehalsen og ikke internett-aksessen. Men nå er det 50 opp jeg var på jakt etter, ikke 500 ned, som jeg strengt tatt ikke får utnyttet. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 Det står på nettsidene deres, men de er visstnok ikke helt klar ennå - men klar straks fikk jeg beskjed om. Noen steder er det klart - det er veldig stedsavhengig, og min erfaring så langt er svært god - er nå i den situasjonen at mitt lokale Wi-Fi-nett er flaskehalsen og ikke internett-aksessen. Men nå er det 50 opp jeg var på jakt etter, ikke 500 ned, som jeg strengt tatt ikke får utnyttet. 50Mbit opp er det jeg også er ute etter. Har 250Mbit ned nå; får aldri utnyttet. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Hvorfor så lav opphastighet? Bruker de Docsis 3.1? Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Hvorfor så lav opphastighet? Bruker de Docsis 3.1? Nei. Dette er 3.0 med 16 kanaler ned og 4 opp. Det er ingen som har 3.1 i produksjon i Norge. Get sier de kommer med det "i 2016". Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Med docsis 3.1 er det nok mulig å gi en kunde 1 gigabit ned og 200 mbit opp uavhening om det er get\Canaldigital. Så god mulig 500 mbit får 100 mbit opplasting med docsis 3.1. Men er litt tidlig å si ennå, da man ikke vet hvem som får docsis 3.1 i starten. Om det blir borettslag gjerne eldre dato som blir poritert først og boligfelt med mange som har 500 mbit. For det er særlig lite vits å ha docsis 3.1 hvis det ikke er kapasitetproblemet i området. Eller utstyret er på vei å ryke, det tror jeg både Get\canaldigital vil være strenge på. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) inside_446486: Ekstra opplasting Fra 39,- pr mnd Trenger du mer fart på det du sender fra deg? Gi hastigheten din en vitamininnsprøytning med 5Mbps ekstra opplasting. Finnes dette ikke for get kunder lengere? I mot settning til canaldigital som ikke tilbyr det i heletatt. Men ser ut som internethastighetene er fra 2014 eller slik så kanskje Get heller ikke tilbyr raskere opplasting på coax. På grunn av kapasitetsproblemet med docsis 3.0. Endret 4. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 inside_446486: Ekstra opplasting Fra 39,- pr mnd Trenger du mer fart på det du sender fra deg? Gi hastigheten din en vitamininnsprøytning med 5Mbps ekstra opplasting. Finnes dette ikke for get kunder lengere? I mot settning til canaldigital som ikke tilbyr det i heletatt. Jo - det finnes en ekstra 5 mbps-pakke for alle abo som har mindre enn 50 opp. Men ikke noen pakke som gir deg 250/50 i stedet for 250/20. Alt står i prislista til Get. Det skyldes vel at kapasiteten oppstrøms er og blir begrenset til 3.1 med utvidet returspektrum er en realitet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Det skyldes vel at kapasiteten oppstrøms er og blir begrenset til 3.1 med utvidet returspektrum er en realitet. Det er vel bare å gi modemet flere kanaler oppstrøms? Er det ikke så enkelt? 4 kanaler opp istedenfor 2? Men kan være get ikke vil at folk skal betale ekstra for 200 mbit ned og 50 mbit opp. Har vanskelighet å se det som fysisk umulig, om man trenger det. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Haft sånn flax med Get att jag har 100/100 sedan flera år tillbaka, men betalar för 50/20. Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Det skyldes vel at kapasiteten oppstrøms er og blir begrenset til 3.1 med utvidet returspektrum er en realitet. Det er vel bare å gi modemet flere kanaler oppstrøms? Er det ikke så enkelt? 4 kanaler opp istedenfor 2? Men kan være get ikke vil at folk skal betale ekstra for 200 mbit ned og 50 mbit opp. Har vanskelighet å se det som fysisk umulig, om man trenger det. Det er ikke "fysisk umulig". og de bruker allerede 4 kanaler. Men returspektrumet er begrenset og segmentene er ikke små nok. Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Haft sånn flax med Get att jag har 100/100 sedan flera år tillbaka, men betalar för 50/20. Flott - men ikke via koaks Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Är draget med koaks till min lägenhet i alla fall, men det är nog fiber till centralen. Endret 4. februar 2016 av mackanz Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Är draget med koaks till min lägenhet i alla fall, men det är nog fiber till centralen. OK? Hva slags kabelmodem har du som leverer 100/100? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå