Gå til innhold

Til Ti4600-eiere.

Lex-Icon

Anbefalte innlegg

Har Asus GF4 Ti4600 deluxe og jeg har alltid lurt på hvor høyt andre har klart å klokke opp denne (eventuelt også Ti4800 kort).

Det er fortsatt litt juice igjen i dette kortet og hver gang jeg skal spille klokker jeg den opp til GPU 324MHz/RAM 732MHz effektivt. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult. Jeg kjøpte meg en revoltec kjøler for noen måneder siden. Hjalp bare å få gpu opp 4 MHz. Minne får jeg opp til ca 750, men da får jeg artifacts som jeg ikke klarer å se, men som artifacttester registrerer. Derfor jeg legger meg på 732. Har ganske godt med luft i kabinettet.

Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 18/11/2003 : 21:53

hallo

jeg har

MSI geforce 4Ti4800SE

(ikke klokket)

bare lurte på hva deres erfaringer med klokking på skjerkort uten nye vifte var.. 

Du ser jo våre erfaringer. Selv om vi ikke har det samme, så er det sammenlignbart til en viss grad. Ti4800 er Ti4400 med dobbel AGP (8x istedet for 4x) har jeg lest en plass. Vet ikke om det er sant. Jeg leste at Ti4800 har fått modellnummer ut ifra:

Ti4800=Ti4(400*8x/4x) ;)

Lenke til kommentar

Har Asus V8460/TD

Klokker det til 319/729 uten (synlige...) artifacts.

Antar at det er noen små MHz å hente, RivaTuner insisterer på at innstillingene skal gå i visse 'hakk' og har ikke dillet spes. mye med å 'fintune' kortet egentlig.

Kjører std. vifte med god ventilasjon i kabinettet.

Får ca. 15550 3DMarks01 og 2000 3DMarks03 m/ [email protected] og 2x256MB TwinMOS/WinBond 2-3-2-5 @ 197MHz (Prime/MemTest stabil)

timtowtdi

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva er vitsen med å risikere at PC'n kan bli mer ustabil bare for å få 10 fps mer i spill... Kjøp heller ett nytt skjermkort sier jeg...

Ti4600 var ikke noe bra til å overklokke etter det jeg husker fra den gangen jeg hadde det. For de som klokker ett Radeon 9700 PRO (som er drit billig) opp til nesten 400 Mhz core, ja da blir det liksom poeng å overklokke. Men fra 300 til 330 Mhz er jo lite vits da...10 fps mer i spill kanskje :roll:

Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 18/11/2003 : 21:53

hallo

jeg har

MSI geforce 4Ti4800SE

(ikke klokket)

bare lurte på hva deres erfaringer med klokking på skjerkort uten nye vifte var.. 

Du ser jo våre erfaringer. Selv om vi ikke har det samme, så er det sammenlignbart til en viss grad. Ti4800 er Ti4400 med dobbel AGP (8x istedet for 4x) har jeg lest en plass. Vet ikke om det er sant. Jeg leste at Ti4800 har fått modellnummer ut ifra:

Ti4800=Ti4(400*8x/4x) ;)

Bare for å rette på deg litt.

Ti4800 = Ti4600 med 8x agp.

Ti4800SE = Ti4400 med 8x agp

Lenke til kommentar

Kjører mitt Abit Siluro Ti4600 på 310/730.

Dette er ikke "maxa", det har jeg ikke tid til :)

Har hatt det oppe i høyere frekvenser, men med noe artifacts.

Bruker standard kjøler, men holder på og lage ny kobber-basert kjøler.

Får se hvordan det prosjektet utarter seg :)

ps. :

Ti4800 = Ti4600 m/8x AGP

Ti4800SE = Ti440 m/8x AGP

Edit : så noen hadde nevnt dette før, men noen som vet om Ti4800 noen gang kom i salg? Aldri sett noen sjappe som har hatt det inne, eller personer med kortet.

Endret av bambam
Lenke til kommentar

eg har det som specs sier... lurte på om eg skulle bytte det ut snart, men kass kort måtte eg ha kjøpt for å få bedre ytelse da?

har lest at ti4600 yter ca det samme som radeon 9600 pro/(xt?)

er vel ikkje så masse vits i å oppgradere enda da?

Endret av eXpanium
Lenke til kommentar
eg har det som specs sier... lurte på om eg skulle bytte det ut snart, men kass kort måtte eg ha kjøpt for å få bedre ytelse da?

har lest at ti4600 yter ca det samme som radeon 9600 pro/(xt?)

er vel ikkje så masse vits i å oppgradere enda da?

R9600 har jo DX9 støtte og jeg er nesten sikker på at det er bedre enn TI4600 kortet. 9600XT er jo enda bedre igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...