Gå til innhold

Sluttkontroll på 24vdc skap

lawiet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man skal opp til fagprøve i automatisering så gjennomfører man ikke sluttkontroll av et skap men av et automatisert anlegg inklusive dokumentasjon.

Jeg har vel et lite inntrykk av at det kunne være lurt med litt mer og litt grundigere trening.

Lenke til kommentar

Hvis man skal opp til fagprøve i automatisering så gjennomfører man ikke sluttkontroll av et skap men av et automatisert anlegg inklusive dokumentasjon.

Jeg har vel et lite inntrykk av at det kunne være lurt med litt mer og litt grundigere trening.

nei, men jeg ha PLS, frekvensomformere koblet der inne, jeg mener å sluttkontroller koblingen i skapet.

Lenke til kommentar

Følg rutinene dere har på jobb, det holder i massevis.

skjønner ikke helt hva du mener

Jeg regner med du jobber som Automatiker? Så når dere er ferdig med en jobb tar dere en form for sluttkontroll? 

Jobber mest med el, men mest med frekvensomformer.

og da tester vi bare om at det ikke er noe overslag med faser og jord.

Men hvis du har noen andre på tanke, vær så snill kom med dem. kan hende jeg har vært borti det før,

Lenke til kommentar

Men hvis du har noen andre på tanke, vær så snill kom med dem. kan hende jeg har vært borti det før,

enten har dere manglende sluttkontroller ellers foretar noen andre dette. Er du mest med på installasjon? Er du med på looptest/commissioning? Om ikke bør du be om å få ta del i dette snarest. 

Lenke til kommentar

Mest på installasjon, men trenger jeg looptest, når je skal jobbe med frekvensomformer,pls og målevifte (som må kalibreres)?

enten har dere manglende sluttkontroller ellers foretar noen andre dette. Er du mest med på installasjon? Er du med på looptest/commissioning? Om ikke bør du be om å få ta del i dette snarest.

Lenke til kommentar

Mest på installasjon, men trenger jeg looptest, når je skal jobbe med frekvensomformer,pls og målevifte (som må kalibreres)?