Gå til innhold

HJELP til kjøp av gaming PC


Anbefalte innlegg

Ser buildet som jeg har vedlagt, bra ut?

Grunnen til at jeg valgte det hovedkortet, er fordi det er det eneste hovedkortet i vanlig ATX (som var billigst) med optisk inngang.

 

Jeg tenker enten 780 eller 970.

Er egentlig 780 så og si nesten like bra som 970?

Hva er mest verdt å kjøpe? Hvor lenge vil hver av gpuene varene ca? Da tenker jeg i god innstillinger på spill.

 

Vil gjerne spille spill som BF4, Crysis, The Witcher, CoD osv på ultra med god kvalitet.

post-384543-0-58935300-1454345381_thumb.png

Endret av neegalamar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-970-vs-GeForce-GTX-780

 

Ser vel greit ut, SSD disk?

Men hvis du ikke vurder å kjøpe brukt kunne du kanskje ventet litt med skjermkort? Nvidia 1000 serien kommer i sommeren.

Så det er ikke så lenge til.

 

Hva med coolermaster 212 evo? kjølepasta trenger du ikke så sant du ikke har brukt opp det som følger med.

Fleste kjøler har alltid med kjølepasta.

Lenke til kommentar

Jeg har selv sett den testen du linka til, samtidig sett på FPS tester og andre benchmarks ved 970 vs 780.

Jeg får kjøpt 970 for 2999kr her (ny), eller en brukt 780 for 2000kr, den er litt over 1 år gammelt. Hva er verdt det med tanke på nåtidens spill, hvor lenge de varer på markedet og i kvalitet?

 

Jeg valgte en SSHD disk istedenfor, så får jeg god fart men med HDD lagringsplass. Hva tenker du? Du tenker jeg burde ha en CPU kjøler? Jeg vurdere corsair 75 cooler, høres den bra ut? 

 

Da dropper jeg kjølepasta.

Lenke til kommentar

Er prisen den samme gå for skylake den er nyere.

Før har skylake vært en del dyrere.

 

Hvis vi snakker kun om spill er det lite forskjeller mellom DDR3\DDR4 ram.

 

Skal du kjøpe brukt skjermkort tror jeg R9 280x eller R9 290x til en pris mellom 1000-1500 kr er det lureste.

Så kjøper du nvidia GTX 1080 eller 1060 når den kommer til sommeren.

 

Ellers går du rett på GTX 970 OC.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

970 sliter en del på spill der vram makses fort ut, flere jeg kjenner til slet med å spille fullt black ops 3... ble fort laggete da 3,5 gb vram blir brukt opp, jeg hadde dog ikke dette problemet på mitt 390 brukte opptil 6-7 av 8gb vram.  Dette gjelder vel stort sett alle spill der det ikke blir optimalisert godt nok?

Lenke til kommentar

Hvor finner du de R9 2xxx til den prisen? Alt jeg finner ligger på rundt 3-4k.

Jeg vurderte egentlig å f.eks bruke 970 eller 780 i et par år, så gå for et highend skjermkort når den tid nærmer seg.

 

Hva er den store forskjellen mellom DDR3/4? Prisforskjellen er jo heller ikke så stor, snakk om en hundrings.

Lenke til kommentar

GTX 770 kan måle seg mot GTX 960.

 

Det jeg nevnte er ca pris det er verdt med brukt r9 280x og r9 290x kroner i dag, ser de prises nesten opp mot 2000 kr og de er noe stiv priset for å være brukt, hvis du ikke finner noe får du i så fall vurdere GTX 970.

 

DDR3 vs DDR4 er vel raskere og trekker mindre strøm men ikke så veldig mye å bry seg om da man har dualchannel og ofte er ikke rambrikkene stort problem i utgangspunktet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...