knutarn Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Multisensor - ZW100: https://www.tronika.no/no/zwave-sikkerhet/837-multisensor-zw100.html Funker den bra i HS3? Tenkte og kjøpe noen sensor og ha i vært rom, så tenkte jeg på den der. var mye i en pakke Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Ja, den fungerer fint (etter litt konfigurering av parametre). 1 Lenke til kommentar
stein111 Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Det er vel den eneste av sitt slag med z-wave pluss? Lenke til kommentar
knutarn Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Hvor pleier dere og kjøpe utstyret hen? Tronika? Lenke til kommentar
stein111 Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) jepp, kjell og netonnet funker også. Snakket litt med de på kjell å de skulle satse litt mere på z-wave nå. Endret 1. februar 2016 av stein111 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Hvor pleier dere og kjøpe utstyret hen? Tronika? Som regel der det er billigst. Men har handlet det meste fra Kjell.com. De har også fysisk butikk flere steder i Norge. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 De er ekstremt treige å svare på mail hos Kjell.com Det er ihvertfall min erfaring, første brukte de 10 dager på å svare på noe annet en jeg spurte om, nå har jeg ikke hørt fra de på 11 dager. Trur jeg blir å styre unna de i fremtiden. Lenke til kommentar
krissh Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Noen som vet/har prøvd/hørt om denne er sånn som den gamle, dvs. at man bør legge opp til å ha fast strømforsyning via USB eller om den fungerer bedre på batteristrøm? Kunne tenkt meg sensor(er) noen plasser der det er upraktisk å trekke kabler til strøm. De "gamle" Aeotec multisensorene har jeg trukket USB-strøm til. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Jeg har Fibaro sin mulitisensor på batteridrift og den klarer seg bra. AeoTech sine har jeg kun på fast strøm. Lenke til kommentar
krissh Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Jeg har Fibaro sin mulitisensor på batteridrift og den klarer seg bra. AeoTech sine har jeg kun på fast strøm. Ok, men du har ikke prøvd den nye til Aeotec på batterier heller, eller har du forsøkt og konkludert med at de må ha strøm? Aeotec skryter jo veldig mye av batteriene i den nye sensoren på sidene side, så tenkte kanskje det har blitt bedre ift den gamle versjonen. Det som ser litt forlokkende ut med disse er at du kan montere de skjult men der jeg ønsker å montere de vil det bli mildt sagt klønete å få trukket/levert USB-strøm uten å rive veggen Edit: Skjult er jo litt overdrevet, innfelt er vel ordet :-P Endret 7. mars 2016 av krissh Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Nei, jeg har ikke prøvd den nye på fast strøm. Men jeg registrerer at med default-innstillingene er den nesten ubrukelig, så jeg lurer på hvor mye strøm de sparer med det. Tipper det er en del. Hvis du skal felle den inn, så hadde jeg garantert gått for fast strøm... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Ja, den fungerer fint (etter litt konfigurering av parametre). Utdyp gjerne litt om det, slet med de førse men selvsagt husker jeg ikke hva det var som måtte gjøres. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Det viktigste for meg var å skru opp følsomheten, og ned nødvendig forandring i Lux for at en oppdatering skulle sendes. Etter det, så fungerer den fint. Parametrene står i manualen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå