AfterGlow Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 «VirusTotal» er nå oppdatert for å møte den nye trusselen på virusfronten.Googles antivirus-verktøy kan nå skanne fastvaren for farlig programvare Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Google kan gjerne skanne fastvaren min Endret 1. februar 2016 av Nimrad 4 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Utifra bloggen så er det ingen garanti for at de kan finne malwaren / virusene , det er heller ikke så brukervennlig som noen vil ha det , så kan fort bli vrient for den gjennomsnittelige brukeren. Uansett så var det på tide å få på plass dette , mange brukere som kan være utsatt og som ikke forstår hvorfor virusene kommer inn gang på gang på gang... Lenke til kommentar
G Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Husker i "gode" gamledager at BIOS var noe du måtte streve med å få overskrevet, ved hjelp av boot-disketter. Og før det igjen så var vel ikke BIOS overskrivbar heller. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Husker i "gode" gamledager at BIOS var noe du måtte streve med å få overskrevet, ved hjelp av boot-disketter. Og før det igjen så var vel ikke BIOS overskrivbar heller. Samtidig er ikke virus som angriper BIOS noe nytt. Husker godt CIH-viruset fra slutten av 90-tallet, som i praksis slettet BIOS på mange hovedkort - og da i praksis drepte hovedkortet i mange tilfeller..... 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Ja på 90-tallet så var virus mer som kjønnsykdommer. Alt etter hvem du utvekslet disketter med, gjorde deg mer eller mindre sårbar. Skulle mye til for å bli smittet av PC-virus da. Jeg hadde ikke mange virusinfeksjoner på 90-tallet ihvertfall som jeg kan huske, eller som jeg var klar over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Og hvor mange NSA-bakdører vil dette Google antivirus-programmet ha? Lenke til kommentar
Eponyx Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Nå er vel egentlig BIOS-en på vei bort og heller erstattet av et eller annet mer eller mindre suspekt grafiskgrensesnitt og UEFI. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Husker når en kompis fikk viruset "Brain-Damage"..., eller var det "Brain-Dead" det het? Det ble en ganske dyr affære. Selv hadde jeg det ganske morsomt med viruset "170X". Det var ikke et Bios-Virus..., ikke var det et veldig skadelig virus heller..., men det gav meg og den IT-ansvarlige på skolen en god latter. Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Og hvor mange NSA-bakdører vil dette Google antivirus-programmet ha? Etter det jeg forstår er ikke dette et program på datamaskinen, men en nettside hvor du laster opp filen. På nettsiden sjekker de da om filen vil angripe fastvaren Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Det er vel ikke helt korrekt at Virustotal scanner fastvaren ... den scanner et IMAGE av fastvaren. Og du må selv få kopiert dette imaget fra fastvaren og lasta det opp til Virustotal. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Antivirus-verktøy fra Google? Dere mener datamining-verktøy fra Google? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå