Gå til innhold

Pris på Canon 5D Mark II brukt kamerahus? Overpriset?

Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

Har lyst til å starte opp litt med foto igjen etter noen års dødtid, og ser på brukte kamerahus som er aktuelle. Ser at 5D Mark II-hus ligger brukt på finn.no til 8-10 tusen. Er det noen som vet om de faktisk går for denne prisen? Jeg har ikke tid og kapasitet til å drive massive budrunder med mange selgere osv. Kan bare ikke skjønne at et så gammelt kamera har holdt seg så høyt i bruktpris over så lang tid. Eller er det kanskje slik at de fleste ender opp med å bli solgt til 5-6 tusen?

Endret av I16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teambiathlon har ikke vært oppdatert på en stund, så jeg ville tatt prisene der med en klype salt. Det var en grei referanse for et par år siden, men nå er det passelig utdatert, spesielt på kamerahus.

Har sett et par optimistiske annonser på både Canon 5D mk2 og Nikon D700 i det siste, Selv om kameraene har en magisk fullformatsensor og 5D ble brukt til å filme en episode av House, så blir de etterhvert avlegs, de også. Man har til sammenligning Sony A7 som tidvis er nede i 5500kr, hvor man har fordeler som 24Mpixel, bedre høy-ISO-ytelse, NFC+WiFi, focus peaking ++.

Det er for øvrig fullt lovlig å legge ut annonser med hvilken som helst pris man vil. De du ser på bruktmarkedet nå, har gjerne lagt der en stund nettopp på grunn av høye priser. De fornuftig prisede forsvinner fort. 5000kr er en ok pris nå om dagen, pluss minus avhengig av stand/antall eksponeringer.

Endret av Jørgen Sørheim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for alle tips. Ser at dette kan bli en utfordring. Får stort sett meget kontante avslag på "skambudene mine" på 4500kr. Kanskje ikke så rart når flere av selgerne ser ut til å tro at 5DII fortsatt blir solgt nytt for 18000kr....

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som selger "full pakke" kan man spørre om de selger 5D separert.

Jeg pleier og si til selgere som i utgangspunktet er for dyre og ikke får solgt, at de kan kontakte meg senere hvis de er villig til å gå ned i pris.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...