Mekkeren Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Lurer veldig på hva slags Kabinetter som er veldig brukbare, har selv på et Aopen Big tower hq08 heter det vel, det er jeg svært fornøyd med, men kabinett vifta er forferdelig støyete!. jeg har etterhvert nå blitt veldig usikker på hva slags kabinett jeg skal velge, ville først ha Skyhawk, men en sa den var bråkete? også hadde jeg litt lyst på Raidmax 868, men den virket litt For "billig" Kvalitet. Og akkurat nå syns jeg at Det Lilla Kabinettet til Image & Shapetek på Microplex.no ser fristende ut. bra med plass der ja... Har noen forslag til et GODT Kabinett så kom gjerne med forslag! Intil 1000-1500.-kr Lenke til kommentar
neon king Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 lepont eller lian li lepont sitt med 3 vinduer og 5vifter er satt ned i pris på microplex Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 mitt neste er et Lian li. Sitter nå på et chieftech og er egentlig fornøyd med det, men Lian li se helt rått ut. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvis det kun er kabinettviften som støyer for mye, så vil det være vanvittig sløsing å kjøpe nytt kabinett + PSU. Du har mange billigere alternativer: - Kjøpe en ny stillegående viifte. Papst lager bra, men noe dyre vifter. - 7v modde den eksisterende viften. Dvs. koble jord til +5v istedet. - Kjøpe en viftekontroller ala Zalman Fanmate til 30-40kr. Lenke til kommentar
huf Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Skal bytte ut min chieftec med et LianLi nå. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Masse forslag om LIAN LI her, LIAN LI M/akvarium ser fin ut men fronten ser så kjedelig ut!. Hva Med Image & Shapetek? har noen Info eller erfaring med det? Det likte jeg litt. (lillae Kabinett på Mircoplex) til 995.-kr u/PSU. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Du har jo egentlig et bra utgangspunkt til å modde da. aOpen HX08 og HQ08 er gamle moddelegender. Du kan bruke de pengene på kjøpe en Fotron Source PSU med 120mm vifte. Et par 120mm vifter til å ha i front (med fanduct), skjære et snasent vindu med plexi og lys og sette inn en viftestyring. Tilslutt så lakker du det hele i en fin farge og vips så har du et kabinett som skiller seg ut! Ikke kjøp Raidmax, Thermaltake Xaser, Colorcase eller lignende ferdigmoddet fjortiskasser (ikke drep meg for mine meninger!). Anbefaler at du titter litt på hva andre har gjort: Her, her og her! Endret 18. november 2003 av gixer Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvis man ikke lar seg anfekte av litt støy, så er jo det første eksempelet ditt glimrende... :-) En vifte plassert i fronten både lager og slipper ut mye støy. Hvis man først har en Dremel, så er det mye bedre å lage hull i bunnen, da blir støyen mer dempet. Jeg har selv kjøpt en dB måler, så det er faktisk ganske lett å måle slike ting. Men istedet for en vifte i fronten, så er det mer effektivt for å ha en vifte bak i paralell med PSU viften. Det er mer effektivt med to vifter paralelt i enden av et rør enn en i hver ende (faktor 2 mot 1.3 har jeg lest på hw.no). Men bevares, trenger man lokal harddiskjøling osv, så for all del. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Leveres originalt med: 120mm i bakkant 120mm i PSU Justerbar airduct i sidedør til CPU kjøler Et heftig alumuninumskabinett med smarte løsninger og en speilblank lakk finish. Flere bilder Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hva med et Thermaltake kabinett? Jeg har ikke erfaringer, det er noen som sier at de støyer litt. Mens andre jeg har snakket med sier det sitikk motsatte. Så får bare prøve det selv. Men det er jo et stilig kabinett, men masse vifter, viftestyring og temperatur avlesing i frontet inkludert *grin* Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hva med et Thermaltake kabinett? Jeg har ikke erfaringer, det er noen som sier at de støyer litt. Mens andre jeg har snakket med sier det sitikk motsatte. Så får bare prøve det selv. Men det er jo et stilig kabinett, men masse vifter, viftestyring og temperatur avlesing i frontet inkludert *grin* Kabinettet er bra... meget bra! Støy kommer ann på hvor høy hastighet du kjører på viftene. Får mye for pengene her! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Leveres originalt med: 120mm i bakkant 120mm i PSU Justerbar airduct i sidedør til CPU kjøler Et heftig alumuninumskabinett med smarte løsninger og en speilblank lakk finish. Flere bilder Den var digg bra strømforsyning har de også! Aopen Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hva med et Thermaltake kabinett? Jeg har ikke erfaringer, det er noen som sier at de støyer litt. Mens andre jeg har snakket med sier det sitikk motsatte. Så får bare prøve det selv. Men det er jo et stilig kabinett, men masse vifter, viftestyring og temperatur avlesing i frontet inkludert *grin* Kabinettet er bra... meget bra! Støy kommer ann på hvor høy hastighet du kjører på viftene. Får mye for pengene her! Har bestilt det Får kabinettet sammen med vannkjøling i morgen tidlig Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg ambefaler et lepont kabinett med 3 vinduer. Konge kabinett, men hånskruer på nesten alt. Pent design og bra kabel løsninger (til knappene i front, pluss USB). Eneste som trekker litt er litt støyende vifter, men de er tilgjenngjeld veldig flinke til å flytte luft *grin* Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Leveres originalt med: 120mm i bakkant 120mm i PSU Justerbar airduct i sidedør til CPU kjøler Et heftig alumuninumskabinett med smarte løsninger og en speilblank lakk finish. Flere bilder Det der Var Et pent Kabinett! fikk jeg litt lyst på! men vil også gjærne ha Flere Meninger og forslag. Takker for interessen. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Hvis du er på jakt etter et sort kabinett bør du vurdere Aopen A600A. Som Lian Li fan angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte dette kabinettet. Hvis du er på jakt etter alu-look så ser det nye Lian Li PC6077usb spennende ut med luftfilter i bunnen av kabinettet. Endret 18. november 2003 av 356speedster Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Hvis du er på jakt etter et sort kabinett bør du vurdere Aopen A600A. Som Lian Li fan angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte dette kabinettet. Hvis du er på jakt etter alu-look så ser det nye Lian Li PC6077usb spennende ut med luftfilter i bunnen av kabinettet. tja, så egentlig ganske lekkert ut, men jeg skulle hatt noe annet en det tror jeg, Liker ikke så veldig godt svarte kabinetter nei, vil helst ha enten sølv eller blå og sånn. Lenke til kommentar
paddington2003 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Whow stilig kabinett noe jeg kan bygge for stua det jo hehe. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hei, vurderer ett A600A sjøl, men er det så mye lettere enn f.eks 600B? En annen ting, jeg har mange disker... 4 stk. Ser det er plass til de, men jeg skulle helst hatt de i en form for gummioppheng. Akkurat nå er diskene mine hengt opp i vulkteip (genialt billig novibes fra Clas Ohlson), men det blir det kanskje ikke plass til uten heftig modding? To av diskene mine er WD, så de bråker nok endel (ikke det at de kan høres i en hq08, da psu'et bråker som fu..) Tenkte jeg skulle slippe masse modding når jeg først kjøper kabinett. Hørte at kabvifta på a600a også bråker, dvs byttes umiddelbart... Sitter med et HQ08 nå, og det må forhåpentiligvis være et av de minst praktiske kabinettene som finnes (også så stort...) Hvordan fungerer forresten Compucase sine gummiopphengte diskfester? Er det merkbar forbedring? Det jeg er ute etter, er altså det mest praktiske og stillegående miditoweret til under 2000,- inkl. psu. Med praktisk tenkter jeg mest på brukervennlig, lett og helst ikke for stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå