Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Adsl deling, Router,Switch eller hub???

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt adsl en stund nå. Jeg vil nå koble til adsl til en annen pc. Tilsammen 2 pc er.

Begge maskinene skal kunne være på nett samtidig.

Jeg har fått forskjellig informasjon om hva jeg trenger til dette. Er det en hub eller Switch eller Router? Hub og switch er forholdsvis ganske billige.

Routere er ganske dyre..

Men hva trenger jeg egentlig. Det er bare 2 pc er som jeg kommer til å bruke adsl på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan bruke alle alternativene du nevner, men på forskjellig måte. Den enkleste og i mine øyne beste, er en router med innebygd switch. Er som regel veldig enkel og konfigurere og virker som en drøm.

En switch og en hub har omtrent lik funksjon, men en switch har innebygd logik slik at den sender nettverkspakker kun til rett destinasjon, mens en hub sender pakkene "blindt" ut til alle maskinene koblet til hubben. Med en switch/hub må man som regel konfigurere den ene PC'en som en server og denne må da være oppe for at de andre pc'ene i nettverket skal kunne koble seg til nettet.

Kan absolutt anbefale en router som SMC Barricade 7004.

En slik løsning vil også gi deg mye bedre beskyttelse mot å bli hacket, en om du har en standard windows pc som server.

-Ughskakk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...