Countryman Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Har ikke hatt tv-kanaler i huset på 13år men signet en gullkantet avtale med CD for en måned siden som innebar gratis innstallasjon, gratis tv-grunnpakke og gratis 100mb i 6mnd(!!). Er ingen typisk tv-titter men må si jeg koser meg veldig med alle Discovery-kanalene (minus TV-Norge).. ...er det ikke typisk da? Det er liksom ikke noe poeng i å si opp den avtalen jeg har heller da, og håpet er jo at saken skal ordne seg etterhvert slik at disse kanalene kommer tilbake.. Hva ville dere ha gjort? Endret 1. februar 2016 av Countryman 1 Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Ventet, det tar nok ikke lang tid før en avtale er på plass, begge partene taper mye på det. Det er ikke lenge siden sist det var en sånn sak. http://www.nrk.no/kultur/500.000-mister-tre-tv-2-kanaler-1.8407285 http://www.tv2.no/a/4034180 det blir enige tilslutt. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Hadde det ikke vært for at Europa League sendes på MAX og EurosportN hadde jeg gitt blaffen uansett. Nå reiser jeg utenlands resten av uka og venter til jeg har kommet hjem igjen med å vurdere noe som helst. Tipper jeg finner kanalene der de var til helga jeg... Hadde jeg kunnet si opp TV og fortsatt hatt bredbånd gjennom Canal Digital hadde jeg gjort det og spart en snau 500-lapp i måneden, og heller bare brukt Sumo, NRK-appen, Viaplay, HBO Nordic og Netflix som jeg uansett abonnerer på, og skaffet meg D-Play til 79,-/mnd i tillegg. Ser minimalt med TV gjennom dekoderen uansett. Men foreløpig lar det seg ikke gjøre å splitte TV/bredbånd fra dem, og jeg har ingen andre tilbydere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg venter, regner med at det er en løsning i løpet av en ukes tid, kanskje to om det drøyer. Er helt sikker på at de kommer til en enighet ettersom begge partene taper stort på å ikke komme til enighet... Lenke til kommentar
Illus Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Heier på CD i denne saken. Jeg har null interesse av sportsavtalene de har kjøpt for milliarder og skal følgelig ikke betale ekstra for at Discovery har betalt overpris for slikt. Det som irriterer meg bittelitt dog, er at "alle kunder" får 100MB oppgradering denne måneden. Jeg har allerede 100MB og får ergo ikke kompensert dette. Det blir nok en mail til CD om redusert månedskost for 100MB'en min dersom de ikke selv finner på å gi oss i denne situasjonen rabatt. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg har Altibox og er pr idag sånn sett upåvirka, men hadde jeg hatt CD hadde jeg nok avventa litt før jeg hadde gjort noe. Som allerede nevnt før meg, så taper "alle" parter på det her. Konkurrerende selskap kan dog plutselig merke en oppgang i bestillinger, men innen ei uke, maks to så er nok noe på plass igjen. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Ja jeg og avventer nok - betaler jo ingenting uansett ...men jeg har nå tenkt at "slaget allerede er tapt". Det virker nå slik i de artiklene jeg har lest hittils, men godt å høre at det kanskje kommer tilbake, alt annet ville jo vært tragisk.. Natur og dokumentarprogrammene dems er jo de enest jeg ser på Endret 1. februar 2016 av Countryman Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Var det automatisk 100mb eller måtte du kontakte support? (Har Telenor så de rikker seg neppe ;( ) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Hvorfor skulle Telenor gi deg økt hastighet egentlig? 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg "ville" ha 100mb så jeg valgte det. Bestilte fullt opplegg gjennom black friday - deretter mistet de meg i systemet og jeg krevde enda flere "goder" enn det foregående tilbudet siden de surret meg vekk Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Internett & TV over fiber av Telenor, der Telenor/CD står for TV Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Tror dette kan bli mer langvarig enn en uke eller to. CD vil nok ikke la seg presse til retrett uten videre. Det som kan få de til å bevege seg er om borettslag/sameier begynner å revurdere, eller rett og slett si opp avtalen med CD og satse på andre tilbydere. Jeg er på TvNorge sin side om det de hevder vedrørende betaling og pris stemmer. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Skal bli spennende å se de nærmeste dagene hvor mange kunder de mister Det er jo ingen tvil om at folk allerede har hoppet over til andre tilbydere. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Om alle venter så føler jo ikke Canal Digital noe press for å få på plass en avtale. Jo flere som sier opp jo større press vil dem føle for å få på plass en avtale. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Om alle venter så føler jo ikke Canal Digital noe press for å få på plass en avtale. Jo flere som sier opp jo større press vil dem føle for å få på plass en avtale. Naturligvis, fint om andre kan ta seg av den jobben da Selv er jeg meget fornøyd, bortsett fra at alle kanalene jeg ser på er vekk haha...men tar ikke sjansen på å si opp og knytte meg til en annen leverandør som kanskje ikke er like god, i frykt for at CD dagen etter drar avtalen i land. Jeg tror jeg gir de 2 uker på å fikse opp - etter dette bør jeg vel se meg om etter noe annet tenker jeg 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Bryr meg fint lite egentlig. Så snart det lar seg gjøre å skille kabel og nett, så tror jeg tv-pakken blir sagt opp. Fordrar ikke reklamepauser, så det eneste jeg ser på tv er nrk(!). Resten går i Streaming og nedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå