ilpostino Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 For ikke så lenge siden kjøpte jeg meg en ICY BOX IB-158SK-B slik at jeg kunne hotswappe harddiskene jeg har backup på. Jeg har to snurredisker som jeg jevnlig tar backup på og oppbevarer i skuffen på jobben slik at jeg har en fysisk backup på en annen lokasjon enn hjemme. Hovedkortet i maskinen er en ASUS P8Z68-V PRO og Windows 10. Av en eller annen grunn funker ikke hotswappingen av harddiskene. Jeg må starte maskinen på nytt før den nye harddisken blir tilgjengelig. Noen forslag til hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg har vært borti dette selv, veldig plagsomt. I BIOS hos meg kan jeg velge/aktivere HotSwap på de ulike SATA-kanalene. Har du forsøkt det? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 I BIOS må du sette diskene til ACHI Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Da jeg satte ICY boxen i maskinen brukte jeg ledningen til DVD-driven jeg tok ut samtidig men jeg sjekket aldri i BIOS'en. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 ACHI var enablet men jeg måtte enable "Hot plug" i tilleg og da funket det. Takk for tips. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Er achi lillebroren til ahci? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Ja, han snørrete, litt bråkjekke, som kommer med småfrekke kommentarer hele tiden. :^) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå