Gå til innhold

Ny tv leverandør

Anbefalte innlegg

Hei. alle her har sikkert fått med seg at canal digital har kødda det til.

jeg bor på landet. telenor kunne ikke tilby internett da kablene er fra 1800 år før kristus.

jeg har noe som heter nordkontakt internett. er trådløst basert vi antenne ute på veggen. har funka utmerket i 2 år nå uten et eneste problem. mister heller ikke nettet i uvær.

og nå siden jeg har canal digital parabol. ikke noe mulighet for kabel eller fiber. så tenker jeg.

HVA er alternativene til nettbasert tv da? altibox går vell heller ikke siden jeg ikke har internett fra dem.

som sagt. ingen mulighet for kabeltv/fiber.

jeg ser mest på discovery, max og tvnorge og tv3.

jeg er villig til å øke netthastigheten min om jeg går over til nettbasert tv isteden for telenor.

har nå idag 5/1.5mb linje. leverandøren kan tilby max 40/10mb. finnes noen mellom der og. men uansett.

kom med forslag som funker på nettbasert tv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har vanlig veggantenne på hytten til rikstv. I båten har vi bordantenne mot rikstv, kjøpt på clas ohlson til 300 kroner.

Hvilke dekodere de tilbyr må du se på siden deres når de er oppe å går igjen.

NGT kunne ikke levere. så da får jeg sjekke rikstv når dem er oppe å går igjen.

viasat har ikke tvnorge max. så er like langt da

Lenke til kommentar

kan man bruke rikstv med vanlig dekoder via vanlig parabolantenne?

Nei. Rikstv er fra sendere på bakken, akkurat som analog-tv som vi hadde inntil for rundt 10 år siden. I samband med overgang til digitalt tv ble svært mange små sendere nedlagt og eneste mulighet for mange ble å skaffe seg parabol. Jeg går ut fra at det ikke er rikstv-dekning der du bor, og at det er grunnen til at du har parabolanlegg. Mottakerne/dekoderne for rikstv og satellittv kan se ganske like ut, men kan IKKE brukes om hverandre. De er helt forskjellige innvendig.

Lenke til kommentar

Du kan jo vente til det er avklart hva som faktisk skjer i saken?

Rimelig sikker på at det løser seg relativt kjapt.

Joda. skal vente å se. men ser etter alternativer i mellomtiden.

tenker også litt om det er mulig å spare noen kroner en plass her :)

Lenke til kommentar

Nettbasert TV3 er vel gratis? Ellers har du Dplay med MAX, TVNorge og Discovery til bare 79 kr i måneden. Da må man nesten vurdere hvorvidt det er verdt å betale opp mot 500 kr i månedsabonnement for å få flere kanaler, i tillegg til utstyret man trenger. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...