ddb2002 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Fin gave etter at Viasat økte prisen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 En prisøkning på kabel-TV i 2016 er bare lavmål. Jeg husker når Xbox One ble lansert, og Microsoft hadde fokus på alle TV-funksjonene. Jeg leste mange av de internasjonale kommentarene, og folk flest undret seg over hvorfor så mange fremdeles har kabel-TV i så moderne tid. Er kabel/parabol like populært andre steder i verden, eller er vi dinosaurer? Uansett får jeg de fleste kanalene jeg blir å mangle via Dplay, og barne-TV via Netflix. Kan like gjerne si opp Canal Digital og spare masse penger. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Kontaktet Dplay i dag og lurte på hvorfor de ikke tilbød gratis prøveperiode, slik de fleste andre gjør. Fikk etter kort tid en e-post tilbake med en måneds gratis tilgang Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg forstår ikke hvorfor en kommersiell tv-kanal som lever av å selge seernes tid til annonsører også skal ha betalt av den som leverer disse seerne til dem. Det er noe helt galt et eller annet sted når man får betalt for å sende reklame.Sluttet i praksis med å gå på kino for mange år siden, mye pga. av irritasjon over å måtte sitte i 20min. etter at filmen skulle ha startet for å se på reklame når man hadde betalt såpass mye for billetten. Jeg ankommer konsekvent 10 minutter etter offisiell filmstart for å unngå dette. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Noen som har fått nedsatt pris eller slippet å betale for tvnorge\ og discovery? Da kundeservice dems sier at de med under 100 mbit får det gratis. Men de som betaler for cmore og 100 mbit eller mere får ingen ting. Heller ikke mulighet å få penger tilbake. Så hvis det er slik det skal være uten å måtte gå til forbrukerrådet eller sevil domstol. Usikker på hvor enkelt det er å si opp tv\internett regner med det også er vanskelig da de tjener bare på å være vanskelig , si kundeservice har ikke mulighet å si opp i bindingstid. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Usikker på hvor enkelt det er å si opp tv\internett regner med det også er vanskelig da de tjener bare på å være vanskelig , si kundeservice har ikke mulighet å si opp i bindingstid. Står jo ganske klart hvis man går inn på nettsiden deres: "Kan jeg si opp mitt abonnement? Ja, du har rett til å si opp ditt abonnement. Kontakt eventuelt vår kundeservice-avdeling på chat, 06090 eller via kontaktskjema. Dette gjelder også kunder i bindingstid. Vi jobber imidlertid videre med å få på plass en avtale med Discovery så fort som mulig." https://kabel.canaldigital.no/hjelp/info/ Dette er for kabel, vet ikke om det samme gjelder for parabol men det står sikkert på sidene det også. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Jeg fikk endelig kontakt med de via chat for å si opp mitt abonnement (money talks).. Fikk da beskjed om at hun måtte notere henvendelsen, og at en annen avdeling ville ringe meg opp ila uken. Så ja, de prøver å være vanskelige. Ser vel for meg at de forsøker å drøye det til et tilbud er tilbake på plass igjen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Dette gjelder også kunder i bindingstid. Vi jobber imidlertid videre med å få på plass en avtale med Discovery så fort som mulig." Stakkar folk i borettslag, sier man ønsker å si opp. Blir nok i så fall bare det som går uten om felles kostnadene f.eks oppgradering av bredbåndhastighet, iptelefoni eller ekstra kanaler ut over standard i felles kostnadene. Vet ikke borettslag opperer mer bedrift vilkår altså dårligere vilkår en privatpersoner som kan ta saken til domstol\forbrukerrådet. Borettslag må i så fall vente til bindingstiden går ut eller betaler milioner ved brudd av avtalen. Endret 3. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Rimelig frekt av CD dette her. De tillater kun kabel-tv kunder å si opp via kontaktskjema. Parabolkunder må ringe kundeservice for å si opp. Kabel-tv kunder kan vel i stor grad ikke si opp uansett da det som oftest er boretslag, men for Parabol er det motsatt. Så der de kan tape flest kunder nekter de å godta oppsigelser på andre måter enn via telefon, og da etter lang ventetid på et dyrt femsifret nummer. En må også betale for to måneder ekstra dersom en ønsker å si opp. Hvordan gikk det til at andre fikk mulighet til å tilby Internett over linjene som er/var telenoreid? Burde det ikke være mulig å få igjennom noe lignende for linjene som brukes til kabel-tv og internett på denne måten? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Jeg fikk endelig kontakt med de via chat for å si opp mitt abonnement (money talks).. Fikk da beskjed om at hun måtte notere henvendelsen, og at en annen avdeling ville ringe meg opp ila uken. Så ja, de prøver å være vanskelige. Ser vel for meg at de forsøker å drøye det til et tilbud er tilbake på plass igjen. Vel, de ringte meg opp igjen idag. Jeg stirret på telefonen når den begynte å ringe, men rakk fortsatt ikke ta den fordi de la på umiddelbart. Ringte opp igjen, men da får jeg telefonsvar med at de vil "ringe meg opp igjen ved en senere anledning". For en vits. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Hvordan gikk det til at andre fikk mulighet til å tilby Internett over linjene som er/var telenoreid? Burde det ikke være mulig å få igjennom noe lignende for linjene som brukes til kabel-tv og internett på denne måten? Det er mulig på fiber\coax hvis telenor selger til et annet firma eller pålegges av kommunene å leie infrastruktur. Men tviler på staten\kommunen vil gjøre noe med dette. Er jo mange gamle suppejøker som blir politikerne mangler evnen å tenke på oss som befolkning. Da de tenker mere på seg selv, Business Is a Pleasure. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg fikk endelig kontakt med de via chat for å si opp mitt abonnement (money talks).. Fikk da beskjed om at hun måtte notere henvendelsen, og at en annen avdeling ville ringe meg opp ila uken. Så ja, de prøver å være vanskelige. Ser vel for meg at de forsøker å drøye det til et tilbud er tilbake på plass igjen. Vel, de ringte meg opp igjen idag. Jeg stirret på telefonen når den begynte å ringe, men rakk fortsatt ikke ta den fordi de la på umiddelbart. Ringte opp igjen, men da får jeg telefonsvar med at de vil "ringe meg opp igjen ved en senere anledning". For en vits. Bare en liten oppfølging her hvis det var noen som lurte. Ble oppringt idag, og da rakk jeg ta telefonen. Mannen jeg pratet med forsto at jeg ville si opp, men ettersom det kun var manglende kanaler ville han tilby 1 måned Dplay. Jeg sa at det ikke var noe alternativ ettersom vi bor på et sted uten bredbånd, og streaming ikke er aktuelt der. Neste forslag ble da at jeg skulle ha litt is i magen fordi dette kom til å løse seg. Jeg sa da at dette også handlet om hvordan Canal Digital hadde håndtert hele saken, og hvordan jeg hadde blitt behandlet når jeg forsøkte å si opp. Siste forslag var at jeg skulle få Cmore ettersom vi ikke har det idag, men når jeg sa at det heller ikke var aktuelt fikk jeg endelig lov til å si opp avtalen. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg så ved at ved en tidligere anledning hadde noen på Canal Digital Kabels Facebook-side spurt om hvordan man fjernet/sa opp en kanalpakke, og da sa de at hun skulle sende dem en privat melding med kundenummer så ordnet de det. Litt mot bedre viten forsøkte jeg det samme med Canal Digital Parabol, og sendte dem en privat melding med oppsigelse av filmpakken, for noen dager siden. Tror trygt vi kan slå fast at jeg ville hatt minst like god effekt av å gå inn her og si opp i et innlegg. Hos telefonselskapene kan jeg slå av og på tjenester med et klikk. Synd ikke Canal Digital har et telefonselskap de kjenner, som de kan lære av. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Alle kan fikse Dplay og få kanalene derfra og man får refundert dette for februar Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Håper det er mange som benytter seg av dette tilbudet, enten de bruker Dplay eller ikke. Er ingen grunn til at CD skal få betalt for disse kanalene når de ikke har dem lengre. Tenkte jeg skulle logge inn å se hva de tilbyr av kompensasjon nå. https://kabel.canaldigital.no/min-side/ "Beklager, intern serverfeil" Taktisk å ha det slik nå. Ingen kan logge inn for å kreve kompensasjon eller si opp Endret 5. februar 2016 av PhilosopherSe7en 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Tror ikke det er taktisk - heller en massiv trafikk serverne ikke tåler Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Selvsagt. Var ikke veldig seriøst ment... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Prøvd flere ganger å aktivere tilbudet om gratis C More film, som jeg fikk på SMS. Må svare på SMSen, men alt jeg får i retur er "Tjenesten er dessverre ikke tilgjengelig". Supert opplegg altså.. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Og jeg som prøver å si opp C More Film... :-B Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Seriøst, Discovery bør rulle inn puppen med kaffekoppene sine! Hadde jeg vært Telenor ville jeg betalt Discovery med millioner av kaffekopper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå