Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor's Nokia M5112 ADSL modem

Anbefalte innlegg

Kjører Telenor ADSL med Nokia M5112 ADSL modem. Spørsmålet mitt er om dette modemet forwarder alle porter til PC'en min eller om den kjører noen form for NAT. Vet at begge deler er mulig med modemet, men vet noen hvordan Telenor har konfigurert det? Har snakket med teknisk hos Telenor, men de virket ikke 100% sikre. Dette lå utenfor det de kunne gi support på. Utrolig!!!

Denne linken

https://grc.com/x/portprobe=6881

fører til en side som sjekker port 6881 for deg (ja - jeg bruker Bittorrent), men selv med alle firewaller disablet, og bittorren åpen får jeg som svar at en eller annen device sperrer porten.

Er det ADSL modemet?

Hvordan kan jeg eventuelt forwarde porter i dette modemet. Telenor sa det modemet var "noe herk".

Finnes det et bedre modem jeg bør bytte til.

Jeg vil ha høy hastighet med bittorrent!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører Telenor ADSL med Nokia M5112 ADSL modem. Spørsmålet mitt er om dette modemet forwarder alle porter til PC'en min eller om den kjører noen form for NAT. Vet at begge deler er mulig med modemet, men vet noen hvordan Telenor har konfigurert det? Har snakket med teknisk hos Telenor, men de virket ikke 100% sikre. Dette lå utenfor det de kunne gi support på. Utrolig!!!

Dette er et reint modem uten noen form for NAT, det med router heter M5122 svjv.

Det er litt kresent og missliker alt annet enn Nokia DSLAM-er og derfor ble det faset ut av Telenor.

At ordinær support skal kjenne detaljene rundt et oppsett som de ikke leverer er jo litt mye forlangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...