Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny Switch

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal ha meg en ny Switch til nettverket mitt.

den SKAL være 100 mbit, men tror det skal litt til å finne en som ikke har det ;)

sitter nå med kun hubb`en igjen som, er 10 mb og virker som en flaskehals.

Hvilke merker er gode og hvilke annbefales.....vi snakker om en 5 porters switch 10/100 mbit eller noe i den duren.

Har hørt Cisco er kvalitet og hørt en del gode ting om 3COM også, men trenger tips. Prisklassen ikke over 600 kr.

Takker på forhånd for alle svar :)

-slabbedasken-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror en hvilken som helst switch med 5 porter som selges i dag holder til behovet du beskriver. Du kan kjøpe den billigste du finner.

Sjekk for sikkerhets skyld at alle porter (også uplink) er 100mbit og full duplex.

Ofte er 8 port switchene bare noen kr dyrere enn 5 port'n så du bør vurdere å kjøpe en 8 port isteden.

Lenke til kommentar

det auto mid-x betyr at switchen finner ut sjølv om kabelen er skysa eller ikkje. noko som gjere at du kan bruke ein vanlig tp kabel imellom 2 switcher, slik at du ikkje må bruke den eine porten som på mangne switcher har som uplink.

ellers vil eg anbefal switcher ifrå smc, cnet, dlink, netgear. til iditt behov så trenger du ikkje noko dyrt utstyr, du klarer deg fint med ein billig switch, men det er jo altid ein fordel å velge ifrå eit passe kjent merke.

Lenke til kommentar

Har en slik en. Den funker konge, har aldri hatt problemer med den, har også hatt ett lan m 10 stk hjemme hos meg, der vi brukte to slike switcher, alt gikk knirkefritt. Vi testa switchen skikkelig da ved at alle dro over fra hverandre samtidig...det funka som en drøm, ingen kræsj osv.

Gå for 3COM!

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...