Gå til innhold

[Løst] Ingeniør utdanning på deltid?

Halveey

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er langtidslagring som forskalingsnekker, men jeg har funnet ut av at jeg vil bli HMS ingeniør. Jeg skal fullføre fagbrevet og har tenkt å ta HMS utdanning etter det. Jeg lurer på om det er noen muligheter for å ta utdanning som HMS ingeniør samtidig som jeg jobber? Sånn at jeg jobber f.eks. 3 uker i mnd og en uke på skole osv. Er det noen som har erfaring med dette og vet hvordan jeg går fram eller om det i hele tatt går an? Jeg har generell studiekompetanse, ikke noe realfag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Høgskolen Stord/Haugesund som tilbyr HMS ingeniør, som eneste skole i Norge. Jeg ville tatt kontakt direkte med dem og spurt om det er mulig å ta utdanningen på deltid. Som oftest går det an å ta redusert studieprogresjon (feks. 50%), men det er ikke gitt at det er lagt til rette for turnus met tanke på lab/innleveringer/gruppearbeid. Men en ting du bør se på først er om ikke du må ta opp fag, eller gå et år med forkurs. Eventuelt går TRESS. Se på opptakskravene.

Lenke til kommentar

Som nevnt er det HSH som "leverer" dett studiet, dog på heltid. Det er helt opp til deg, og litt opp til din bedrift hvordan du håndterer dette. Selv tar jeg fulltidsstudie ved UiS/Hsh mens jeg jobber fulltid. Sist semester var jeg 5 dager på skolen, 3 eksamner og 1 dag for informasjon vedrørende ett prosjekt og siste dag for fremføring av prosjekt. Ellers var alle timene uten krav om oppmøte. I år har jeg ikke vært på skolen enda, skal ha 3 lab'er i ett fag og jobber med å få lagt de til en og samme dag, i tillegg blir det 3 dager for eksamen og satser på at thats it. 

Det største problemet med å ta studiet er at ikke alle forelesninger streames, altså en må pugge/lese på egenhånd. Men det har gått greit sålangt. I tillegg krever det mye tid. 

PS ville sjekket ut y-veien for noe annet før du vurderer tress, du vill så og si aldri ha skolefri med den ordningen. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...