Gå til innhold

Overvåke S.M.A.R.T disker

KriB

Anbefalte innlegg

Kommer an på romtemperature. Med din drivetemp bør temperaturen i rommet være ca. -5 :)

Min romtemp er 22-23, temp inne i kassen på 30-35, diskene rundt 10 grader over det igjen, opp mot 20 grader over kassetemp, noe som er helt i tråd med

http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php

I følge storagereview ligger din disk 0,2 grader lavere enn mine disker, etter mitt syn likt.

Du har helt rett i at jeg har juksa litt. Dvs, at harddiskene mine ligger i luftstrømmen som kommer utenfra og vil dermed få temperatur etter romtemperaturen og ikke etter kabinettets temperatur. -5 høres kaldt ut, var ca 20 grader Celcius romtemp når jeg sjekka tempen på diskene.

Vifta som kjøler diskene er en billig Coolermaster sak til ca 60Kr satt til 7V. Ellers i kabinettet er det ei Chieftec 80mm i døra, ei Enermax 80mm justerbar bak og ei tempregulert vifte i psu. Alle unntatt psuvifta satt til 7V. Enermax vifta er satt til litt mindre da den brummer!

Så med mindre du ikke har ei vifte som blåser inntaksluft over diskene dine skjønner jeg fortsatt ikke regnestykket ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...