Gå til innhold

[Løst] Styr unna nordea som bank hvis du har check in student


LMH1

Anbefalte innlegg

Har en mistanke om at du har og kommer til å få mye dårlig erfaringer med forskjellige firmaer...

 

Nordea sa de hadde sendt med 2 brev om dette uten å ha sett snurten til det.

Kan dette ha sammenheng med at du ikke leser brevene du får fra de? Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke fått brev fra Nordea på evigheter, alt går digitalt enten via digipost eller Nordea sin egen løsning. Så vidt jeg forstår leser du ingen av de, så da kan du jo umulig vite om du har tatt imot brevene, bare at du ihvertfall ikke har lest noe.

Nordea kan neppe klandres for at du ikke leser det du tar imot.

 

Nå kan det jo tenkes at du ikke  har fått posten noen steder, men det aner du jo ikke...

Lenke til kommentar

Men han får jo ikke lastet inn dokumentet i nettleseren sin.

Det er da vitterlig mye enklere å kontakte support for å få dem til å fikse nettsiden, enn å faktisk bare bruke en nettleser som funker.

 

...eller prøve å skru av NoScript som han bruker...

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Jobber et sted hvor vi stadig får henvendelser fra brukere som er griseforbanna fordi ingenting virker - så viser det seg at de bruker NoScript. Det er helt greit å bruke NoScript, men ærlig talt, du klager ikke til support fordi siden ikke virker når du med viten og vilje bruker nettlesertillegg som knekker funksjonalitet på 99% av nettsider der ute. Skal du bruke NoScript kan du kanskje tenke på å prøve siden uten før du tar kontakt med noen.

Lenke til kommentar

Nå er det en grunn for man bruker noscript, mye av scriptene funger slik at de legger reklame(Flash etc) på sidene på den måten ungår man både virus\spyware og mye malware det finner du rask om du søker med Spybot S&D eller superantispyware.

Lenke til kommentar

Nei men du er vel linux bruker så vet særlig windows sliter med det om man i tillegg har admin rettigheter så er mye gjort.

Skal ikke så mye surfing til før man har fått det ene og andre.

 

Kunne håpet dere som utvikler tjenester heller bruker html5 fordi det blir vanskelige å lage malware der.

Flash\javascript og java applet er størst sikkerhetsrisiko ellers får dere gi advarsel at det er nettleseren som er problemet  for vet noen sider står det "Javascript dissabled" så er det mulig å finne ut om den er på eller ikke.

 

Hvis du ikke har peiling hvordan kan configurer noscript: (Trygge sider = aktivere javascript) Alle nettbanker\paypal etc som ikke har virus\spyware). Blokker sider som er usikre som har reklamer og mye dritt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ah, ingenting er som en god, gammeldags brukerfeil av en bastant bruker. Hva med å rope litt mindre neste gang? :fun:

 

Edit: Problemet er Java og flash. Javascript gjør svært sjelden noe mer enn å i verste fall spore deg mellom sider som er medlem av samme reklamenettverk. Og HTML5 i seg selv er ikke ett alternativ til Javascript. HTML5 er semantikk, CSS er visning, og Javascript er behandling klientside av mottatt informasjon på server. Alt hører sammen om man ønsker dynamiske sider, som en nettbank gjør.

Endret av j--
Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/935895/okes-prisen-eller-begrenses-utvalget-si-opp-gratis

 

 

  • Tilbyderen skal varsle deg når de endrer avtalene sine, for eksempel endrer prisen eller utvalget.
  • Endringene kan tidligst skje én måned etter varselet.
  • Om endringene gjør tjenesten dårligere, og du ikke lenger ønsker å være kunde, skal du kunne si opp abonnementet gratis. Også om du har bindingstid.
  • Abonnementet skal da avsluttes fra det tidspunktet endringene skjer. Disse rettighetene skal også forklares i varselet.
  • - Funnene tyder på at mange tilbydere har hjemlet en urimelig vid endringsadgang i avtalevilkårene, og at de i tillegg etter vilkårene ikke alltid forplikter seg til å varsle kundene, forteller nestleder Bente Øverli i Forbrukerombudet til Dinside i en e-post.

Så burde gå tydlig frem på tjenester at "varsle" må skje på en måte som epost\SMS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

http://www.dinside.no/935895/okes-prisen-eller-begrenses-utvalget-si-opp-gratis

 

 

  • Tilbyderen skal varsle deg når de endrer avtalene sine, for eksempel endrer prisen eller utvalget.
  • Endringene kan tidligst skje én måned etter varselet.
  • Om endringene gjør tjenesten dårligere, og du ikke lenger ønsker å være kunde, skal du kunne si opp abonnementet gratis. Også om du har bindingstid.
  • Abonnementet skal da avsluttes fra det tidspunktet endringene skjer. Disse rettighetene skal også forklares i varselet.
  • - Funnene tyder på at mange tilbydere har hjemlet en urimelig vid endringsadgang i avtalevilkårene, og at de i tillegg etter vilkårene ikke alltid forplikter seg til å varsle kundene, forteller nestleder Bente Øverli i Forbrukerombudet til Dinside i en e-post.

Så burde gå tydlig frem på tjenester at "varsle" må skje på en måte som epost\SMS.

Dette står tydelig på bankens sider:

Nettpost
  • Med Nettpost får du raskere tilgang til meldinger fra banken og meldingene vil være lagret og lett tilgjengelige i 24 måneder.
  • Du får følgende meldinger i Nettpost:
    • Innbetalinger
    • Varsel om renteendring
    • Sluttseddel aksjehandel
    • Kontoutskrift
    • Andre meldinger fra Nordea
Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/935895/okes-prisen-eller-begrenses-utvalget-si-opp-gratis

 

 

  • Tilbyderen skal varsle deg når de endrer avtalene sine, for eksempel endrer prisen eller utvalget.
  • Endringene kan tidligst skje én måned etter varselet.
  • Om endringene gjør tjenesten dårligere, og du ikke lenger ønsker å være kunde, skal du kunne si opp abonnementet gratis. Også om du har bindingstid.
  • Abonnementet skal da avsluttes fra det tidspunktet endringene skjer. Disse rettighetene skal også forklares i varselet.
  • - Funnene tyder på at mange tilbydere har hjemlet en urimelig vid endringsadgang i avtalevilkårene, og at de i tillegg etter vilkårene ikke alltid forplikter seg til å varsle kundene, forteller nestleder Bente Øverli i Forbrukerombudet til Dinside i en e-post.
Så burde gå tydlig frem på tjenester at "varsle" må skje på en måte som epost\SMS.
Dette er verken TV-, bredbånd- eller telefontjenester...
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...