aklla Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Har en mistanke om at du har og kommer til å få mye dårlig erfaringer med forskjellige firmaer... Nordea sa de hadde sendt med 2 brev om dette uten å ha sett snurten til det.Kan dette ha sammenheng med at du ikke leser brevene du får fra de? Endret 1. februar 2016 av aklla 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Makan til frekkhet skal du lete lenge etter. Kan jo være posten eller nordea har glemt å sende de ut? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg har ikke fått brev fra Nordea på evigheter, alt går digitalt enten via digipost eller Nordea sin egen løsning. Så vidt jeg forstår leser du ingen av de, så da kan du jo umulig vite om du har tatt imot brevene, bare at du ihvertfall ikke har lest noe. Nordea kan neppe klandres for at du ikke leser det du tar imot. Nå kan det jo tenkes at du ikke har fått posten noen steder, men det aner du jo ikke... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Men han får jo ikke lastet inn dokumentet i nettleseren sin. Det er da vitterlig mye enklere å kontakte support for å få dem til å fikse nettsiden, enn å faktisk bare bruke en nettleser som funker. ...eller prøve å skru av NoScript som han bruker... Endret 1. februar 2016 av TheHaughom Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 ...eller prøve å skru av NoScript som han bruker... Tipper det er årsaken, men igjen, det enkleste er jo å ikke lese posten sin og heller skylde på at man ikke har blitt informert etterpå 1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Jobber et sted hvor vi stadig får henvendelser fra brukere som er griseforbanna fordi ingenting virker - så viser det seg at de bruker NoScript. Det er helt greit å bruke NoScript, men ærlig talt, du klager ikke til support fordi siden ikke virker når du med viten og vilje bruker nettlesertillegg som knekker funksjonalitet på 99% av nettsider der ute. Skal du bruke NoScript kan du kanskje tenke på å prøve siden uten før du tar kontakt med noen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Nå er det en grunn for man bruker noscript, mye av scriptene funger slik at de legger reklame(Flash etc) på sidene på den måten ungår man både virus\spyware og mye malware det finner du rask om du søker med Spybot S&D eller superantispyware. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Nettbanken din har ikke script med malware. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Nei men du er vel linux bruker så vet særlig windows sliter med det om man i tillegg har admin rettigheter så er mye gjort. Skal ikke så mye surfing til før man har fått det ene og andre. Kunne håpet dere som utvikler tjenester heller bruker html5 fordi det blir vanskelige å lage malware der. Flash\javascript og java applet er størst sikkerhetsrisiko ellers får dere gi advarsel at det er nettleseren som er problemet for vet noen sider står det "Javascript dissabled" så er det mulig å finne ut om den er på eller ikke. Hvis du ikke har peiling hvordan kan configurer noscript: (Trygge sider = aktivere javascript) Alle nettbanker\paypal etc som ikke har virus\spyware). Blokker sider som er usikre som har reklamer og mye dritt. Endret 1. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Ah, ingenting er som en god, gammeldags brukerfeil av en bastant bruker. Hva med å rope litt mindre neste gang? Edit: Problemet er Java og flash. Javascript gjør svært sjelden noe mer enn å i verste fall spore deg mellom sider som er medlem av samme reklamenettverk. Og HTML5 i seg selv er ikke ett alternativ til Javascript. HTML5 er semantikk, CSS er visning, og Javascript er behandling klientside av mottatt informasjon på server. Alt hører sammen om man ønsker dynamiske sider, som en nettbank gjør. Endret 1. februar 2016 av j-- Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 http://www.dinside.no/935895/okes-prisen-eller-begrenses-utvalget-si-opp-gratis Tilbyderen skal varsle deg når de endrer avtalene sine, for eksempel endrer prisen eller utvalget. Endringene kan tidligst skje én måned etter varselet. Om endringene gjør tjenesten dårligere, og du ikke lenger ønsker å være kunde, skal du kunne si opp abonnementet gratis. Også om du har bindingstid. Abonnementet skal da avsluttes fra det tidspunktet endringene skjer. Disse rettighetene skal også forklares i varselet. - Funnene tyder på at mange tilbydere har hjemlet en urimelig vid endringsadgang i avtalevilkårene, og at de i tillegg etter vilkårene ikke alltid forplikter seg til å varsle kundene, forteller nestleder Bente Øverli i Forbrukerombudet til Dinside i en e-post. Så burde gå tydlig frem på tjenester at "varsle" må skje på en måte som epost\SMS. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Du signerer en avtale når du oppretter en bankkonto. I denne står det at kommunikasjon foregår via brevpost eller via nettbank. At du ignorerer meldinger som kommer i nettbanken da, kan jo ikke banken lastes for? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 http://www.dinside.no/935895/okes-prisen-eller-begrenses-utvalget-si-opp-gratis Tilbyderen skal varsle deg når de endrer avtalene sine, for eksempel endrer prisen eller utvalget. Endringene kan tidligst skje én måned etter varselet. Om endringene gjør tjenesten dårligere, og du ikke lenger ønsker å være kunde, skal du kunne si opp abonnementet gratis. Også om du har bindingstid. Abonnementet skal da avsluttes fra det tidspunktet endringene skjer. Disse rettighetene skal også forklares i varselet. - Funnene tyder på at mange tilbydere har hjemlet en urimelig vid endringsadgang i avtalevilkårene, og at de i tillegg etter vilkårene ikke alltid forplikter seg til å varsle kundene, forteller nestleder Bente Øverli i Forbrukerombudet til Dinside i en e-post. Så burde gå tydlig frem på tjenester at "varsle" må skje på en måte som epost\SMS. Dette står tydelig på bankens sider: NettpostMed Nettpost får du raskere tilgang til meldinger fra banken og meldingene vil være lagret og lett tilgjengelige i 24 måneder. Du får følgende meldinger i Nettpost:Innbetalinger Varsel om renteendring Sluttseddel aksjehandel Kontoutskrift Andre meldinger fra Nordea Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg vet ikke helt hvilken lovverk dette går under i så fall: § 6.Urimelig handelspraksis Urimelig handelspraksis er forbudt. En handelspraksis er urimelig dersom den strider mot god forretningsskikk overfor forbrukere og er egnet til vesentlig å endre forbrukernes økonomiske atferd slik at de treffer beslutninger de ellers ikke ville ha truffet. Dersom en handelspraksis er rettet til en bestemt forbrukergruppe, eller dersom bare en klart identifiserbar gruppe av forbrukere er særlig sårbare på grunn av psykisk eller fysisk svakhet, alder eller godtroenhet og den næringsdrivende burde ha forstått dette, vurderes praksisens urimelighet ut fra den aktuelle forbrukergruppens perspektiv. Beskyttelsen av sårbare grupper berører ikke vanlig og rettmessig praksis der det fremsettes overdrevne påstander som ikke er ment å tas bokstavelig. En handelspraksis er alltid urimelig dersom den er villedende etter § 7 eller § 8, eller aggressiv etter § 9. Departementet fastsetter i forskrift de formene for handelspraksis som under enhver omstendighet skal anses som urimelige. Så vet ikke om å endre prisene etter flere år, er urimlig handelspraksis? Det endrer vel også økonomiske atferd da dette blir vesenlig dyrere? Eller må det være urimlig hvis prisen hadde vært 10 000 kr i året for kredittkort? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Du kommer ingen vei så lenge du ikke leser posten din... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 http://www.dinside.no/935895/okes-prisen-eller-begrenses-utvalget-si-opp-gratis Tilbyderen skal varsle deg når de endrer avtalene sine, for eksempel endrer prisen eller utvalget. Endringene kan tidligst skje én måned etter varselet. Om endringene gjør tjenesten dårligere, og du ikke lenger ønsker å være kunde, skal du kunne si opp abonnementet gratis. Også om du har bindingstid. Abonnementet skal da avsluttes fra det tidspunktet endringene skjer. Disse rettighetene skal også forklares i varselet. - Funnene tyder på at mange tilbydere har hjemlet en urimelig vid endringsadgang i avtalevilkårene, og at de i tillegg etter vilkårene ikke alltid forplikter seg til å varsle kundene, forteller nestleder Bente Øverli i Forbrukerombudet til Dinside i en e-post. Så burde gå tydlig frem på tjenester at "varsle" må skje på en måte som epost\SMS.Dette er verken TV-, bredbånd- eller telefontjenester... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Etter lang ventetid fikk jeg igjen pengene som jeg måtte betale for kredittkortet. Så da er det løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå