LMH1 Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Må si jeg likte tilbudet nordea kom med: 0,- i gebyr for studenter mellom 18 og 33 år http://www.nordea.no/privat/kundekonsepter/kundekonsepter/student.html Men det har blitt mye dårligere fra 2016 er det egentlig slik at nordea pålegger de med dette tilbudet å betale 270 kr eller noe slik i året som før har vært gratis. Men problemet med dette er har aldri fått epost\SMS eller brev som sier at man fra i år får ikke dette lengere gratis. Så måtte si opp avtalen da jeg mener dette er urimlig pris, remember\komplett bank gir kredittkort gratis og i tillegg mye bonus å være kunde hos dem. Nå vet jeg å si opp kort gir en del problemet både med tidligere bestilling og må få ny pinkode. Så dette er bare for advare andre det finnes fåtall seriøse banker som ikke utnytter kunder om de har først gått kunder og gjøre ting så dyrt som mulig. Hadde det vært snakk om 50-100 kr og de hadde gitt beskjed før så kunne jeg godtatt det selv om det er noe stiv pris men når de er lavmål måte som dette bør man advare om disse folkene særlig for ungdom. Fikk ikke bekreftet om jeg vil få igjen pengene jeg egentlig betalte for hele året, men syns jeg burde ha en god sak da det maks har gått 1 måned så er det urimlig jeg skal betale over 50 kr syns jeg hvis nordea skal være firkantet. Endret 31. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Har du sjekket din digitale postkasse eller din post/varsler hos Nordea? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Får ikke lest epost derfra i firefox en gang får "About blank" når jeg forsøker må vist bruke internet explorer\opera eller chrome. Men så viktig endring burde varsles på epost\ SMS mener jeg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Så du vet ikke hva og om de varsler deg om noe? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Hva er det egentlig som koster "270 kr eller noe slik"? Det står ingen ting om dette på siden det lenkes til. Det er vel ikke noe ekstra tjeneste/produkt som er solgt i tillegg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Får ikke lest epost derfra i firefox en gang får "About blank" når jeg forsøker må vist bruke internet explorer\opera eller chrome. Men så viktig endring burde varsles på epost\ SMS mener jeg. Hva du synes er uvesentlig her, det er avtalen du har signert med banken, og justeringer som gjøres på den, som regulerer kundeforholdet. Derfor må du følge med i nettbanken for å få oppdatert informasjon. Jeg har 4 banker jeg bruker jevnlig, og har aldri opplevd endringer i betingelsene uten at dette blir opplyst i veldig god tid i innboksen i nettbanken. Slik info kommer aldri som SMS, og heller ikke som epost (selv om enkelte nettbanker sender en epost til din adresse med info om at du har fått en ny melding). Jeg forstår fortsatt ikke hva du mener du betaler 270 kr for. Kan du utdype dette? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Årspris kr 275,00 Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Årspris kr 275,00 Men ikke for studenter vel? Har du blitt trukket gebyret? Er du fortsatt student? Hvor gammel er du? Endret 31. januar 2016 av Nasciboy Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Årspris kr 275,00 Her står det at det årspris kr 275,- for Nordea Bankkort, Nordea Bankkort Ungdom og Nordea Bankkort Barn Årspris for Nordea Bankort for studenter kr 0,- Endret 31. januar 2016 av Mr D Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Får ikke lest epost derfra i firefox en gang får "About blank" når jeg forsøker må vist bruke internet explorer\opera eller chrome. Men så viktig endring burde varsles på epost\ SMS mener jeg. Du leser ikke det du får fra banken din? Unnskyld, men er du helt fjern? Om du ikke får lest meldingene fra banken din så fikser du det, eventuelt med hjelp fra banken. Du lar ikke bare være å åpne brevene dine. Hjelpe meg. 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Årspris kr 275,00 Men ikke for studenter vel? Har du blitt trukket gebyret? Er du fortsatt student? Hvor gammel er du? Ja jeg har blitt trokket gebyret ellers har jeg ingen grunn å klage har hatt det i 1-2 år allerde om jeg ikke husker feil, uten å bli trokket, var aldri krav om student bevis, http://www.nordea.no/privat/kundekonsepter/kundekonsepter/student.html er under 30 år, var ikke noe krav å være student så sant man er under 30 år. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Vet du at det er det du har blitt trukket for og ikke noe annet fra banken? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Det står i nettbanken at det er kortavgift. Jeg ble nettopp trukket dette av Nordea. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Ja vet jeg har blitt trukket fikk bekreftelse fra det fra en kundebehandler det er fordi checkin ungdom avtalen har utløpt så da ble jeg automatisk satt over til vanlig visakort avtale som koster penger. Men siden det kun har gått 1 måned så burde jeg slippe unna med å betale 50 kr eller lavere, da jeg sa opp avtalen i går. Noen jurister som har peiling her hvordan rettighetene er på dette? Åpenkjøp er vel muligens utelukket hvis det er tjeneste, selv om ofte følger med åpenkjøp ved nytegning? Bare for å ta som eksempel, canaldigital gir bredbånd 100 mbit gratis for de som mister tvnorge\discovery siden det er kjent i media. Så ville vært rart om nordea ikke vil gi tilbake penger for en tjeneste som er sagt opp. Når jeg vertfall vil mene jeg har fått veldig lite informasjon rundt dette. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Får ikke lest epost derfra i firefox en gang får "About blank" når jeg forsøker må vist bruke internet explorer\opera eller chrome. Men så viktig endring burde varsles på epost\ SMS mener jeg. Du leser ikke det du får fra banken din? Unnskyld, men er du helt fjern? Om du ikke får lest meldingene fra banken din så fikser du det, eventuelt med hjelp fra banken. Du lar ikke bare være å åpne brevene dine. Hjelpe meg. Du må gjerne prøve å sende banken meldinger uten de tar de seriøst er vel ikke meningen jeg skal teste bankløsningen dems, å feilsøke hvorfor muligens javascript\ ikke funger, har prøvd å si det til dem 2 ganger uten de bryr seg de anbefaler bare å bruke en annen nettleser. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Så hvorfor har du ikke forsøkt med en annen nettleser da? Herregud. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Samme sier jeg til deg, ikke meningen jeg skal jobbe å slite å få alle faktaene på bordet fordi nordea ikke gidder å gjøre det enkelt. Gir du meg skylden for det anbefaler jeg deg å gå til en annen tråd. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 PEBCAK Hvis du nekter å innse egne feil er det vel ikke noe vits i å lage tråder her i utgangspunktet? Du definerer det å bruke Internet Explorer som "jobbe og slite"? Alle bankene jeg vet om anbefaler vel Internet Explorer dersom man opplever problemer. Dette har vel også supporten sagt til deg (prøv annen nettleser). Du gjør det vitterlig ikke enkelt for banken din heller. Hjelp til selvhjelp. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Jeg bruker Firefox og chrome og får lest post fra Nordea problemfritt. Nordea er altså ikke de som gjør at du ikke får lest, men at det er trøbbel på pc'n din. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 (endret) Kan være no script er aktivert men skulle tro html4-5 var mest brukt til eposter eller PHP. Men vet ikke om jeg gidder å diskutere dette da jeg syns nordea var dårlig i dette tilfellet her. Har ikke noe postitivt å si om nordea lengere. Er så mange banker som er bedre f.eks komplett bank, topprente.no eller remember etc. Så får jeg flere skyld innlegg gidder jeg ikke å kommentere lengere. Nordea sa de hadde sendt med 2 brev om dette uten å ha sett snurten til det. Endret 1. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå