Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil - Honda Civic 06

Svbe

Anbefalte innlegg

Hei der!

Jeg tenker å handle meg en honda civic 06 mod som bare er gått 120 000km.

Bilen skal på eu-kontroll rett før salg.

Se på underpunktene jeg har skrevet om bilen, og er det noe annet spesielt jeg bør se etter?

* da jeg prøvekjørte bilen idag oppdaget jeg at varsellampen for airbag lyste i dashbordet. Den forsvant etter at jeg kjørte litt. Hva kan dette være, og dette vil vel bli oppdaget på eu-kontroll?

* da bilen startet opp så kom det lyd fra en reim. Da jeg begynte å kjøre og bilen ble varm, så forsvant lyden.

* fant ingen rust på bilen utenom 2 små bobler på vinduslisten til fører og passasjerdør foran. Dette er vel noe honda garantien dekker? (10 år)

* innvendig hjulbue så litt stygg ut, har dette noe å si? Så ingen rust, og bilen skal som sagt eu kontrolleres før et evt salg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt beste tips til deg er å ikke anta at alt med bilen er fint og flott om den går gjennom PKK. Det er mange som tror at en godkjent bil er det samme som problemfri bil i 2 år frem i tid.

Reim og mulig strammer som må byttes er ikke noe uvanlig det. Airbaglampa kan være hva som helst. At den slukker etter en stund tyder ofte på mindre alvorlig feil, men det blir en 2-er feil på PKK.

Lenke til kommentar

Vist det er en slik Civic:honda-civic_91320.jpg

Så finner du mest sannsynlig en del rust under lista på toppen mellom taket og frontruten, dette er et stort og kjent problem, feilen ligger i listen(men mange har så klart utbedret feilen). Ellers så har du jo kjede og ikke reim, bilene er også kjent for og ha utrolig stabile motorer og holder seg greit mot rust.

Er generelt ikke så mye ubehagelige overraskelser du trenger å forvente**.

**Bil er bil, du kan likevel aldri vite hva som dukker opp. 

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...