Trond Olav Løkken Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Mercedes 540K Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Fra Fiat til Merce! Flott serie der V1 var veldig godt komponert. Flotte farger og skarphet. mvh Fredrik Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Hei, Trond Olav. Tre teknisk gode og svært lekre bilder av prestisjebilen Mercedes-Benz 540K. løpet av de åtte årene denne modellen var i produksjon, ble det laget 419 stk. Reichsmarschall Hermann Göring bestilte en himmelblå 540Ks (spezial) i 1937, og den gikk under navnet "Blue Goose". M v h Albert. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Takk for tilbakemeldinger, Fredrik og Albert, samt eventuelle andre! Ja, det slo meg da jeg leste produksjonstiden for denne dyre bilen, at det er størstedelen av perioden som bygget opp til verdenskrigen, noe som har gjort bilen aktuell for de som hadde makten. Regner med limousinen ble brukt, med hakekorset som vimpel, for en rekke av de som senere ble dømt for forbrytelse mot menneskeheten. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Lekker Mercedes i tidstypisk, utrolig smakfull fargekombinasjon. Spørs om nevnte 1liter hadde bydd på dreiemoment til å hanskes med denne kolossen. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Den doninga der skulle jeg gjerne hatt hvis jeg hadde hatt noen til å vedlikeholde den for meg - og ikke minst en trygg plass å oppbevare den. Favoritten her blir nok V1. Roar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Flott serie av en ærverdig veteran . Prestisjefylte doninger ble den gang og i dag bygget i begrenset antall . Det er ikke lønnsomt , men gjort for å bevise hva man kan . Velger meg v1 . Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Superstilig bil, og i V1 gjelder det også utsnitt. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg