Gå til innhold

Bernie Sanders er kansje ikke så ille som folk tror?

Anbefalte innlegg

Bernie har nok fått en god del ufortjent kritikk i det siste men etter å ha lest litt om hva fyren selv sier så er han kansje ikke så ille som folk skal ha det til.

Dette er bare noen av komentarene han har gitt i løpet av sin kampanje for å bli president.

2orT23j.jpg

pXS2LV5.png

Ok, der tok jeg den :hrm:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bernie er definisjonen på "The road to hell is paved with good intentions". Eg tar Crapitalism fremfor sosialisme/kommunisme any fucking day. Kapitalisme er dog bedre enn begge deler.

Nå har sosialdemokratier sterke innslag av kapitalisme da som du sikkert har merket om du bor i Norge :p Det er ikke enten eller, selv om mange republikanere ønsker å få folket til å tro det.

Det er sant, men dagens sosialdemokratier har flere forbud/skatter/avgifter enn gårsdagens og det ser ikke ut til å gå andre veien.

Jeg mener også at det er helt riv ruskende galt å innføre "gratis" helsevesen/skole/(Sett inn ting man må ha her) på nåværende tidspunkt dersom man skal i det hele tatt argumentere fra et sosialdemokratisk standpunkt. USA er veldig gjeldstynget, og dette er ikke noe man løser med mer offentlig pengebruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bernie er definisjonen på "The road to hell is paved with good intentions". Eg tar Crapitalism fremfor sosialisme/kommunisme any fucking day. Kapitalisme er dog bedre enn begge deler.

Kapitalismen i USA er litt for rå og brutal mot fattige amerikanere. Jeg er egentlig enig i mye av det Bernie Sanders sier men når det kommer til innvandringspolitikk så er det lett å se at hans intensjon er å importere mer fattigdom og flere stemmer til demokratene. Hvis man hadde Bernie Sanders med Donald Trumps innvandringspolitikk så kunne man virkelig forbedret situasjonen til vanlige amerikanere.

USA drives av små firmaer som flinke amerikanere starter. Nå er hele landet såpass regulert at færre opretter små firmaer og store firmaer suger til seg alt av flinke folk. Den amerikanske drømmen er å få sitt lille firma til å lykkes. Denne drømmen blir nå knust av tyngden på reguleringer og skatter som store firma lett takler. 

Og før noen i det hele tatt prøver å si at den amerikanske drømmen ikke fungerte så skal vedkommende tenke seg godt om hvordan USA ble den økonomiske kjempen de er i dag.

Lenke til kommentar

Kapitalismen i USA er litt for rå og brutal mot fattige amerikanere. Jeg er egentlig enig i mye av det Bernie Sanders sier men når det kommer til innvandringspolitikk så er det lett å se at hans intensjon er å importere mer fattigdom og flere stemmer til demokratene. Hvis man hadde Bernie Sanders med Donald Trumps innvandringspolitikk så kunne man virkelig forbedret situasjonen til vanlige amerikanere.

USA drives av små firmaer som flinke amerikanere starter. Nå er hele landet såpass regulert at færre opretter små firmaer og store firmaer suger til seg alt av flinke folk. Den amerikanske drømmen er å få sitt lille firma til å lykkes. Denne drømmen blir nå knust av tyngden på reguleringer og skatter som store firma lett takler. 

Og før noen i det hele tatt prøver å si at den amerikanske drømmen ikke fungerte så skal vedkommende tenke seg godt om hvordan USA ble den økonomiske kjempen de er i dag.

Det Amerikanske marerittet lever i beste velgående med 50 millioner fattige... Survival of the fittest var måten å gjøre dette på prærien for ett og to hundre år siden, men er selvfølgelig foreldet og blitt mutert til gangne andre enn hva hele ideologien opprinnelig var ment for, nemlig ett intensiv for å få vanlig folk opp og fram av egen maskin.

Så hvem kan blame Amerikanerne for å nå stemme solidarisk? ikke vi ihvertfall fordi vi har skjønt og har også gjort nettopp dette helt siden krigen sammen med resten av Europa, det er vel på høy tid at USA følger etter nå på overtid.

Lenke til kommentar

Det Amerikanske marerittet lever i beste velgående med 50 millioner fattige... Survival of the fittest var måten å gjøre dette på prærien for ett og to hundre år siden, men er selvfølgelig foreldet og blitt mutert til gangne andre enn hva hele ideologien opprinnelig var ment for, nemlig ett intensiv for å få vanlig folk opp og fram av egen maskin.

Så hvem kan blame Amerikanerne for å nå stemme solidarisk? ikke vi ihvertfall fordi vi har skjønt og har også gjort nettopp dette helt siden krigen sammen med resten av Europa, det er vel på høy tid at USA følger etter nå på overtid.

Europa kom seg på beina ved hjelp av amerikansk kapitalisme. Europa går nå konkurs på tross av hjelpen Europa fikk. Som sagt tar jeg Crapitalism over Sosialisme any fucking day.

Lenke til kommentar

Ok, der tok jeg den :hrm:

Ser ut som du er den eneste som gjorde det :p

"The Jew is immunized against all dangers: one may call him a scoundrel, parasite, swindler, profiteer, it all runs off him like water off a raincoat. But call him a Jew and you will be astonished at how he recoils, how injured he is, how he suddenly shrinks back: “I’ve been found out.” - Joseph Goebbels

Måtte google litt  :rofl: 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Europa kom seg på beina ved hjelp av amerikansk kapitalisme. Europa går nå konkurs på tross av hjelpen Europa fikk. Som sagt tar jeg Crapitalism over Sosialisme any fucking day.

Ta deg en titt på hvorfor du tar feil:

https://www.ted.com/talks/yanis_varoufakis_capitalism_will_eat_democracy_unless_we_speak_up

https://www.youtube.com/watch?v=VfIhonVoFSg

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Ta deg en titt på hvorfor du tar feil:

https://www.ted.com/talks/yanis_varoufakis_capitalism_will_eat_democracy_unless_we_speak_up

Jeg ser normalt sett ikke videoer lagt ut på ett forum, men 3 minutter går fint. Jeg er forsåvidt ikke uenig i videoen, fordi den lett omgår ekte problemstillinger som at USA har i dag ett av verdens beste helsevesen. Norge rangerer vel rundt 22 plass eller noe slikt. Det er heller ikke ett mål i seg selv at hele befolkningen skal ta høyere utdannelse. Vi trenger grundere som starter små lokale bedrifter og på den måten lager arbeidsplasser. Verden går, som du ikke klarer å fatte, ikke rundt på akademikere som funderer på idioti.

• Liker 1
Lenke til kommentar

... USA har i dag ett av verdens beste helsevesen. Norge rangerer vel rundt 22 plass eller noe slikt.

En rekke faktorer inngår i rangering av helsevesen i forskjellige land. Her er en oversikt hvor forskjellige faktorer er rangert, i tillegg til en generell rangering. USA har både høy kvalitet og høy kostnad. Andre land har et bredt tilbud med høyere tilgjengelighet på økonomisk basis på tvers av befolkningen. Både Norge og USA er nevnt i listen nedenfor.

davis_mirror_2014_es1_for_web.jpg?h=511&

Kilde: http://www.commonwealthfund.org/publications/fund-reports/2014/jun/mirror-mirror

PS: Jeg argumenterer ikke i noen spesifikk retning, men anser tallene som indikativt for et komplekst bilde.

Lenke til kommentar

Europa kom seg på beina ved hjelp av amerikansk kapitalisme.

Marshallhjelpen tok fra de rike (USA) og gav til de fattige (Europa).

Er det ikke det mange kaller sosialisme?

Helt riktig, og nå går Europa konk any fuckings way. Så det fungerer dårlig.

Lenke til kommentar

Snublet over denne, totally on-topic artikkelen om Norge og sosialdemokrati skrevet av en amerikaner som har bodd en stund i Norge.

http://www.thenation.com/article/after-i-lived-in-norway-america-felt-backward-heres-why/

Som linken fra brukeren over viser, Det er langt flere vellykkede bedrifts oppstartere i Skandinavia.

Det er lettere og tryggere å starte vellykkede bedrifter i Norge enn i USA da de fleste bedrifter som blir startet i USA blir det av desperasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snublet over denne, totally on-topic artikkelen om Norge og sosialdemokrati skrevet av en amerikaner som har bodd en stund i Norge.

http://www.thenation.com/article/after-i-lived-in-norway-america-felt-backward-heres-why/

Som linken fra brukeren over viser, Det er langt flere vellykkede bedrifts oppstartere i Skandinavia.

Det er lettere og tryggere å starte vellykkede bedrifter i Norge enn i USA da de fleste bedrifter som blir startet i USA blir det av desperasjon.

Nei det er det ikke, løgnhals.

Lenke til kommentar

Europa kom seg på beina ved hjelp av amerikansk kapitalisme.

Marshallhjelpen tok fra de rike (USA) og gav til de fattige (Europa).

Er det ikke det mange kaller sosialisme?

Helt riktig, og nå går Europa konk any fuckings way. Så det fungerer dårlig.

Men vi har ikke hatt Marshallhjelp på over 50år, så det blir for lettvint å skylde på den som årsak til at "Europa går konk", som du i din overdrivelse kaller det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har sosialdemokratier sterke innslag av kapitalisme da som du sikkert har merket om du bor i Norge :p Det er ikke enten eller, selv om mange republikanere ønsker å få folket til å tro det.

Det er sant, men dagens sosialdemokratier har flere forbud/skatter/avgifter enn gårsdagens og det ser ikke ut til å gå andre veien.

Jeg mener også at det er helt riv ruskende galt å innføre "gratis" helsevesen/skole/(Sett inn ting man må ha her) på nåværende tidspunkt dersom man skal i det hele tatt argumentere fra et sosialdemokratisk standpunkt. USA er veldig gjeldstynget, og dette er ikke noe man løser med mer offentlig pengebruk.

hvorfor et USA gjeldstynget? Det kan ha noe med det sinnssyke forsvarsbudsjettet og et par kriger å gjøre. USA vant den kalde krigen mot Sovjet pga at Sovjet gikk KOnK i våpenkappløpet og fordi råkapitalisme fikk inn mer skatt til våpen.

Litt av issuet er at USA absolutt ikke har trappet/backet ned... Med disse krigene i midtøsten er det kanskje ikke så rart at man skylder kommunistkina rubbel og bit.

Lenke til kommentar

USA drives av små firmaer som flinke amerikanere starter.

Er det ikke snarere slik at amerikanere starter haugevis av bedrifter i ren desperasjon fordi de må finne på et eller annet for å få penger til mat på bordet, og omtrent ingen av disse småbedriftene overlever den første tiden?

At det opprettes haugevis av småbedrifter betyr ikke at det er lagt til rette for å opprette nye bedrifter. Det sies jo ingenting om de fleste av disse faktisk har noe for seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

USA drives av små firmaer som flinke amerikanere starter.

Er det ikke snarere slik at amerikanere starter haugevis av bedrifter i ren desperasjon fordi de må finne på et eller annet for å få penger til mat på bordet, og omtrent ingen av disse småbedriftene overlever den første tiden?

At det opprettes haugevis av småbedrifter betyr ikke at det er lagt til rette for å opprette nye bedrifter. Det sies jo ingenting om de fleste av disse faktisk har noe for seg.

Ren desperasjon? Hardly!

. Only 4.5 percent said the inability to find traditional employment was an important factor in starting a business.

2. 95.1 percent of respondents themselves had earned bachelor’s degrees, and 47 percent had more advanced degrees.

http://onstartups.com/tabid/3339/bid/10561/12-Facts-About-Entrepreneurs-That-Will-Likely-Surprise-You.aspx

Lenke til kommentar

Interessante punkter der, f.eks.:

"The majority of the entrepreneurs in the sample were serial entrepreneurs. The average number of businesses launched by respondents was approximately 2.3."

Det høres ikke akkurat lovende ut.

Dataene var sannsynligvis også hentet inn før 2008-krakket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...