Halvsame Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Fra vifta i Chieftec-PSUen min går det fire ledninger; to som går til kretskortet inne i PSU (for temperaturstyring?) og to som går ut til en kontakt på hovedkortet (RPM og -). HK(MSI kt3Ultra) mottar RPM-pulser fra den ene og setter 12V på den andre (correct me if I'm wrong). Det jeg lurer på: kan jeg, istedet for å koble den ene ledningen på 12V fra HK, koble den til f.eks. 7V (vha motstander/rheostat e.l.) slik at den via temperaturstyringen får max 7V, og justerer seg enda lengre ned dersom temperaturen er lav nok? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Mener å ha sett på kretsene at den "kun" er til RPM monitorering. Ingen annen hensikt med den slik jeg ser det. En annen ting som dermot er mulig er å koble en motstand på + som går til vifta, inne i selve strømforsyningen. setter du den ned til feks 7/8V burde den bli meget lydløs, siden de er rimelig lydløse fra før av. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Jojo, men det innebærer å åpne strømforsyninga og ryke garantien. (+ at da må jeg løsne på alle de faststripsa kablene;) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ja, men det gjør alle mod og overklokking Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 hehe, det kan nok stemme det. Men akkurat i dette tilfellet er jeg kanskje så heldig at den IKKE ryker, og det er jo alltid en god ting (så kan jeg få ny på garantien den dagen den går til H pga for dårlig kjøling ). Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har moddet viften i mitt Chieftech PSU, kjører den på 7 volt. Det ble ganske mye stillere enn orginalt. Jeg har moddet den slik at jeg har en bryter fremme på kabinettet hvor jeg kan stille om den skal kjøre på 12V eller 7V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå