Gå til innhold

Ny gaming PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg vil nok kjøpe alt fra et sted, men uansett greit med en oversikt over hva som bør velges. Takk for alle innspill. Ser komplett har noen pakker med "bygg selv".

 

Er denne grei?

 

https://www.komplett.no/product/783619/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-core-i7-4790-gtx-970#

 

Ser grei ut den. Er bare 250gb ssd da, så mulig det kunne vært lurt å slenge med en 1TB harddisk, i tilfelle du skal ha en del spill på pc'en. Dette er bare 500kr. Er ikke med windows heller, som er 1000kr nytt. Da er vi på 11500.

 

Da hadde jeg nok før gått for den du linket til lenger oppe, til 12000kr. Ferdigbygd, nyere prosessor, bra skjermkort, windows + tastatur og mus. Samt. enklere med 3års garanti, da du bare kan sende inn hele pc'en om det skulle skje noe, istedenfor enkeltkomponenter som gjerne har 1-5 års garanti individuelt.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69565795&ref=conversation&fks=69565795

 

Denne ser veldig ålreit ut syntes jeg, mangler bare en SSD. Noen som har tanker rundt denne, og eventuelt hvor mye jeg bør gi?

Får du den for 10000kr så har du gjort en veldig god deal :) SSD er heller ikke et must, men det er helt opp til deg. Kjøpte ssd for noen dager siden, men merker ikke så stor forskjell egt. Annet enn ved boot.
Skeptisk når folk annonserer nesten helt nye PCer uten orginalt bilde. Lukter svindel lang vei, men den er jo solgt alt, så får håpe at vedkommende som kjøpte den faktisk får PCen han/hun har betalt for. Selv om jeg er stygt redd for at det kun blir gråstein i posten. Kjøper selv aldri noe før jeg faktisk har fått sett bilde av vare og kvittering. Bør være en tommelregel da finn.no florerer av folk som prøver å svindle. Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Hvis du tenkte på lisens. Så finner du windows 10 her : http://www.bonanza.com/listings/Microsoft-Windows-10-Professional-Key-License-32-64-bit-Digital-Delivery/316518173?st_id=28268676

 

Ser win 10 kosta litt mer.

 

G2a.com pleier å ha inne til 20-30, ser det utsolgt nå.

 

 

Gratis alternativet er jo å laste ned win7 iso, kjøre 7loader og oppgradere etter det. Men det er vel kanskje ikke helt lov.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg vil nok kjøpe alt fra et sted, men uansett greit med en oversikt over hva som bør velges. Takk for alle innspill. Ser komplett har noen pakker med "bygg selv".

Er denne grei? https://www.komplett.no/product/783619/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-core-i7-4790-gtx-970#

Ser grei ut den. Er bare 250gb ssd da, så mulig det kunne vært lurt å slenge med en 1TB harddisk, i tilfelle du skal ha en del spill på pc'en. Dette er bare 500kr. Er ikke med windows heller, som er 1000kr nytt. Da er vi på 11500.

Da hadde jeg nok før gått for den du linket til lenger oppe, til 12000kr. Ferdigbygd, nyere prosessor, bra skjermkort, windows + tastatur og mus. Samt. enklere med 3års garanti, da du bare kan sende inn hele pc'en om det skulle skje noe, istedenfor enkeltkomponenter som gjerne har 1-5 års garanti individuelt.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69565795&ref=conversation&fks=69565795

Denne ser veldig ålreit ut syntes jeg, mangler bare en SSD. Noen som har tanker rundt denne, og eventuelt hvor mye jeg bør gi?

Får du den for 10000kr så har du gjort en veldig god deal :) SSD er heller ikke et must, men det er helt opp til deg. Kjøpte ssd for noen dager siden, men merker ikke så stor forskjell egt. Annet enn ved boot.
Skeptisk når folk annonserer nesten helt nye PCer uten orginalt bilde. Lukter svindel lang vei, men den er jo solgt alt, så får håpe at vedkommende som kjøpte den faktisk får PCen han/hun har betalt for. Selv om jeg er stygt redd for at det kun blir gråstein i posten. Kjøper selv aldri noe før jeg faktisk har fått sett bilde av vare og kvittering. Bør være en tommelregel da finn.no florerer av folk som prøver å svindle.

Derfor jeg alltid reiser og henter varen i egen person.

Man er passe naiv om man overfører store pengesummer til fremmede uten å en gang ha sett et eneste bilde av det man kjøper.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips.

 

Fant en på finn, som jeg fikk for en veldig hyggelig pris. Full pakke med mus, tastatur, headsett og skjerm for 9000,-, bare pcen betalte han 13000,- for i september 2015. Fulgte også med 3-års garanti fra komplett.

Endret av oddden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips.

 

Fant en på finn, som jeg fikk for en veldig hyggelig pris. Full pakke med mus, tastatur, headsett og skjerm for 9000,-, bare pcen betalte han 13000,- for i september 2015. Fulgte også med 3-års garanti fra komplett.

Spennende, åssen artikkel var dette? :)

 

Fikk du hentet varen selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...