Gjest medlem-169651 Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Finnes det pr idag en toppmodell med Android som er topp på alt inkludert batteritid? Jeg er ute etter en telefon med topp kamera og topp batteritid. Men det ser ut som jeg må velge kun en av dem. Eller finnes det? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Synes ikke kameraet på den er noe bra. Har testet selv og det bekreftet hva mange tester også påstod, nemlig at kameraet ligger langt bak de aller beste. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Er ikke LG G4 ganske innenfor på begge? Nå er vel G5 ikke så langt unna, da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Har hørt at G4 er ganske svak på batteritiden. Eller har jeg hørt feil? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Tror ikke den er noe spesielt verre enn andre, hvertfall. Så har du jo også fordelen med at batteriet er utskiftbart, så om du vil kan du jo ha et fullt ladet reservebatteri i lomma. Dette er fra en test gjort av Pocketnow: http://pocketnow.com/2015/07/24/lg-g4-review-rebuttal In my very unscientific tests I was able to go all day long and into the late evening without requiring a recharge. The G4 even comes with a “Game optimizer” in its “Battery & power savings” settings which promises to adjust video quality in games to help save battery. I generally ended the day well into the bottom 15% of the battery – which triggers battery saving mode to help extend its use-time at the cost of performance – but I almost always made it through the day before plugging in. Screen on time contributed to around 4.5 hours of my daily use, depending on brightness settings and what kind of stuff I pushed to the screen. In practical use the 3,000 mAh battery (which ships with all retail versions of the device) will last you all day long – no question there. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Batteritid er jo veldig individuelt. Det kommer jo helt an på hvordan man bruker mobilen. Har man mange apper og har på mobildata hele tiden, samt bruker den mye så vil jo batteritiden bli kortere enn en som stort sett kun kobler til wifi, har få apper og bruker mobilen lite. Jeg tilhører sistnevnte Sikkert derfor jeg har klart meg i over to år med en Nexus 5! Syns at Marshmallow ga merkbart bedre batteritid. Jeg skrur på 4G ved behov, da musikken/podcastene jeg hører på er offline, samt der jeg stort sett ferdes er det wifi. Noe jeg også lærte nylig er at økt batterikapasitet (mAh) ikke er proporsjonalt med batteritid. Altså, hvis du har et batteri på 2000mAh og ett på 4000mAh, så vil ikke battertiden bli dobbelt så lang på samme mobil. Dessuten er det forskjell på maskinvare også. En plattform (SoC) trekker mer strøm enn en annen. OS har også noe å si, som sagt har Marshmallow bedre strømstyring enn tidligere versjoner (takket være funksjonen Doze). Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) Jeg er av typen som ikke bruker telefonen så veldig mye. Så jeg avskyr å se at batteriet har tapt 10% bare ved å ligge stille på bordet. Jeg vil at alle typer synkronisering og sånt er AV. Wifi er sjelden på i det hele tatt. Marshmallow er sikkert vel og bra, men det hjelper så lite når det tar vinter og vår før telefonene får det. Jeg måtte kvitte meg med min Galaxy S6 for batteriet var en dårlig vits. Endret 2. februar 2016 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Du skriver ingenting om hvor stor mobil du ønsker, men Mate 7 var jo en mobil med svært god batteritid og den nye Mate 8 har jo omtrent like god batteritid så vidt jeg vetDenne bruker Sony IMX298 sensoren (Z5 har IMX300, G4 har IMX234) Har ikke peiling på hva dette vil si for bilde kvalitetn, men finnes jo litt tester der ute av denne mobilen Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Jeg vil at alle typer synkronisering og sånt er AV. Wifi er sjelden på i det hele tatt... Nå kan du jo helt klart velge dette selv, men for meg blir det faktisk litt rart å ønske å skru alt dette AV. Skal jeg først ha en god smarttelefon så skal alle disse tingene stå PÅ konstant. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Må du ha beskjed på skjermen hver gang noen på Facebook LIKER noe? Må du ha beskjed med en gang når du får reklame i innboksen? Det er mye som kan være AV uten at jeg savner det. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Må du ha beskjed på skjermen hver gang noen på Facebook LIKER noe? Nei. Må du ha beskjed med en gang når du får reklame i innboksen? Nei. Det er mye som kan være AV uten at jeg savner det. Det er svært mange andre type meldinger enn de to du har trukket frem, som antagelig er blant mest irrelevante meldingene du nok kunne tenke deg frem til. I jobben min er det faktisk ganske normalt at man kan få tak i hverandre på en eller annen form for muntlig eller skriftlig kommunikasjon. Noen ganger haster det faktisk. For min familie er det også ofte at vi trenger å få tak i hverandre. Noen ganger haster det også. Noen ganger det viktigere for personen i den andre enden å få tak i meg enn det er for meg å gjemme meg bort. Det som for meg gjør en smarttelefon smart er dens egenskaper til å være en mobil kommunikasjons- og datamaskin. Hvis du velger å skru AV de funksjonene som gjør den smart, noe du selvfølgelig står helt fritt til å gjøre hvis det å gjemme seg litt bort er hensikten, så kanskje du samtidig bør tenke litt på de som kan tenkes å ha behov for å få tak i deg. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hvilke funksjoner er det du sikter til? Hva er det spesifikt som må være oppdatert hele tiden? Jeg bare prøver å forstå hva du mener. For jeg vil helst ikke forstyrres av telefonen, men ta den frem når jeg føler for å sjekke noe. Sms og telefonsamtaler komme jo igjennom uansett. Nå skal det også nevnes at jeg bruker ikke telefonen min i jobbsammenheng. De enste meldingene jobben sender meg er overtidsforespørsler, og de vil jeg helst unngå. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Hvilke funksjoner er det du sikter til? Hva er det spesifikt som må være oppdatert hele tiden? Jeg bare prøver å forstå hva du mener. For jeg vil helst ikke forstyrres av telefonen, men ta den frem når jeg føler for å sjekke noe. ... Jeg tror kanskje det er poenget, på generelt grunnlag. For min del gjør jeg meg selv så tilgjengelig som mulig, du ønsker å gjøre deg selv så utilgjengelig som mulig. Noe av dette er kulturelt betinget ut fra samfunnets forventninger og krav til oss som bor her, men det blir et litt for voldsomt tema å gå inn på her... Dermed har jeg alt PÅ, mens du ønsker å skru alt AV. Det fine med alle mobile dingser er jo at man kan velge selv hvordan man ønsker å ha dette. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Bortsett fra på Samsung, der Google Play tjenester MÅ være på og tydeligvis suger batteriet tomt på en dag. Det var min erfaring med S6 i alle fall. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Bortsett fra på Samsung, der Google Play tjenester MÅ være på og tydeligvis suger batteriet tomt på en dag. Det var min erfaring med S6 i alle fall. Ok. Samsung kjenner jeg ikke noe til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå