Gå til innhold

Søke JOBB med TATTOO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I visse yrker der utseende har noe å si så kan de rett og slett ikke. En servitør på et fancy sted som har masse flammer nedover armen og hånda er ikke akkurat ønskelig.

 

Bortsett fra slike jobber så går det mange ganger på hvordan den som ansetter ser på personen, det har kanskje ikke direkte med tatoeringen å gjøre, men hvis man har et skjeletthode i panna så får man et dårlig inntrykk av personen :p Jeg vet om et par folk som har store'ish tydelige tatoeringer som har veldig seriøse jobber med masse ansvar, de har dog bra utdanning og referanser.

Lenke til kommentar

Tatoveringer er intet direkte hinder mot å få jobb, men å være dårlig på å vurdere konsekvenser er.

 

Å ta en svær ansiktstatovering er en god indikator på at man er elendig på konsekvensanalyse. Å ta en tribal er et sikkert tegn på at man er et naut.

 

Men i utgangspunktet tror jeg de færreste steder diskvalifiserer basert på kun tatoveringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det fins mange eksempel på folk som ikkje har fått jobb pga tatovering. Men det er mange forskjellige grader alt etter kva jobb det er snakk om.

 

Har du opp-ned kors tatovert i panna så seier det seg sjølv at det blir vanskelig å få seg jobb som prest eller inkluderingsminister.

 

Små diskré tatoveringar med nøytral symbolikk er sjeldan eit problem anna enn i nokre få stillingstypar.

Lenke til kommentar

Det er ikke uten grunn at tatoveringer i ansiktet og på hendene kalles "everlasting jobstoppers" (ref. Willy Wonkas ditto "gobstoppers"). Holder man seg til steder det er vanlig å dekke til, er man på trygg grunn. Naken-jobbintervju er tross alt ganske uvanlig. Stiller du opp midt på sommeren i langermet genser tror jeg imidlertid du vil bli mistenkt for å ha sleeves. 

Hvis man ikke får en jobb fordi man er tatovert handler det nok minst like mye om at de man skal forholde seg til i jobben ikke liker tatoveringer. Det være seg kunder, partnere eller kolleger. Hvis en leder tror at en tatovert ansatt vil svekke bedriften, må han jo nesten få gå etter magefølelsen. Men jeg tror den type bedrifter blir færre og færre, og gjennomtatoverte folk er vanligvis ikke interessert i å jobbe for dem i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...