Nedward Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Har en jallatermostat i stua i dag som mildt sagt er ubrukelig. Når strømmen blinker forsvinner alle innstillingene, noe som resulterer i at den går til grunnsoppsettet (18 degC om natta og 22 om dagen). Dette hadde vært helt OK, hadde det ikke vært for at det er en offset på 6 degC. Jeg må altså stille den til 28 for å ha 22 degC. Dermed er det lite hyggelig å komme hjem når jeg har vært borte et par uker og strømmen har blinket i mellomtiden. Som regel betyr det at kåken er et sted mellom 12 og 16 grader. Den jeg har i dag har uke-ur og dag/nattsenking slik at varmen går noe ned på dagtid også, mens alle er på jobb. Ideelt sett en som kan kalibreres til eksisterende gulvføler (jeg har en misstanke om at den føleren som er der i dag egentlig hører til en gammel Norwesco-termostat fra 90-tallet). Det er i alle fall ikke mulig å fiske opp gulvføleren fra røret. Tror den er støpt fast. Tips til god termostat mottas med største takknemlighet. Endret 31. januar 2016 av Nedward Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Har en jallatermostat i stua i dag som mildt sagt er ubrukelig. Når strømmen blinker forsvinner alle innstillingene, noe som resulterer i at den går til grunnsoppsettet (18 degC om natta og 22 om dagen). Dette hadde vært helt OK, hadde det ikke vært for at det er en offset på 6 degC. Jeg må altså stille den til 28 for å ha 22 degC. Dermed er det lite hyggelig å komme hjem når jeg har vært borte et par uker og strømmen har blinket i mellomtiden. Som regel betyr det at kåken er et sted mellom 12 og 16 grader. Den jeg har i dag har uke-ur og dag/nattsenking slik at varmen går noe ned på dagtid også, mens alle er på jobb. Ideelt sett en som kan kalibreres til eksisterende gulvføler (jeg har en misstanke om at den føleren som er der i dag egentlig hører til en gammel Norwesco-termostat fra 90-tallet). Det er i alle fall ikke mulig å fiske opp gulvføleren fra røret. Tror den er støpt fast. Tips til god termostat mottas med største takknemlighet. 5491616 RS ELKO SUPER TR http://proff.elko.no/elko-super-tr/rs-elko-super-tr-ph-article2064-699.html Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Drøy pris, men ser at det ikke er så mye som er billigere om jeg vil ha samme funksjonalitet, så det får bare briste eller bære. Jeg får ta å sjekke om gulvføleren er kompatibel. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Drøy pris, men ser at det ikke er så mye som er billigere om jeg vil ha samme funksjonalitet, så det får bare briste eller bære. Jeg får ta å sjekke om gulvføleren er kompatibel. Trur det er mulig å omprogrammere den slik at den tar andre gulvfølere. Hvor mange ohm er din føler? Men OBS, dette er en 2300W versjon. Trenger du 3600W så må du enda litt opp i pris. Vedrørende pris, det finnes rimelige termostater, men da uten ukes-ur og uten nattsenkning. Du kan få kjøpe min gamle veldig billig. Den har alt, men glemmer programmet for hvert strømbrudd. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Elko super er kompatible med det meste av følere som benyttes i dag i hvertfall, men om den ikke er det og termostaten står i samme rom som gulvet den skal regulere fungerer det normalt bra og kjøre den som romføler også. Problemet med gulføleren er at du ikke vet om det går før du har prøvd men heldigvis viser den målt temperatur i displayet hele tiden så det går fort å finne ut av samt at den også kan ha offset på temperaturen. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 Hvis jeg kan programmere offset på Elko-termostaten så er jo det fenomenalt! Skal plukke termostaten ned i løpet av helga slik at jeg får målt hvilken termistor jeg har, så finner jeg i samme fart ut hvor mye strøm varmekablene bruker også. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Du kan programmere offset på Elko super, det kalles "kalibrering" i menyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå