olmaho5 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 nette mitt bare kutter det står "begrenset" også går det en stund så kommer den tilbake. Error som Windows kommer med er, Windows kan ikke kommunisere med enheten eller ressursen (primær DNS-server) før så kom det: Enheten eller ressursen (127.0.0.1) er ikke konfigurert for å opprette en tilkobling på porten 8088. men det har ikke komet opp i det siste. ' har ikke fått det før jeg kjøpte: ASUS EA-AC87 nettverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 Trådløs Adapter plz hjelp, det er veldig iriterende at nette kutter helle tidn og må vente 2 min før det kommer på igjen Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 1. IP adressen 127.0.0.1 er din egen datamaskins interne IP adresse. La meg forklare: Hvis du kjører et serverprogram på pc'n din som f.eks FTP eller teamspeak 3 server, og bruker tilsvarende klienter på samme pc så må IP 127.0.0.1 brukes. 2. Sjekk nettverk og delingssenter i kontrollpanelet for hvilke DNS adresser som er registrert. Står alt på auto så er det ISP/modem/router som er problemet. Du kan forsøke å bruke google sine. Primær er 8.8.8.8 og sekundær er 8.8.4.4. Om dette problemet eksisterte før, men ikke nå lenger så ignorer hele greia. 3. Sjekket at korrekte drivere er installert for trådløst nettverkskort? 4. Hva gjør du for å trigge feilen med at "nettet" faller ut og gir deg begrenset tilkobling? 5. Du kan gå på startmenyen og skrive CMD i søkefeltet. Trykk ok og åpne kommando vinduet. Lukk absolutt alt av programmer som krever tilgang til internett. Skriv inn ipconfig/flushdns og trykk enter. Lukk vinduet eller skriv EXIT og trykk enter. PS: Hvilken internett leverandør har du? Opplever du feilen til bestemte tider på døgnet eller tilfeldig? Har du prøvd å bruke nettverkskabel mellom pc og modemet? (Ikke trådløs router, kjør direkte i modemet for å luke vekk router.) Lenke til kommentar
olmaho5 Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) . Endret 4. februar 2016 av olmaho5 Lenke til kommentar
olmaho5 Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 1. IP adressen 127.0.0.1 er din egen datamaskins interne IP adresse. La meg forklare: Hvis du kjører et serverprogram på pc'n din som f.eks FTP eller teamspeak 3 server, og bruker tilsvarende klienter på samme pc så må IP 127.0.0.1 brukes. 2. Sjekk nettverk og delingssenter i kontrollpanelet for hvilke DNS adresser som er registrert. Står alt på auto så er det ISP/modem/router som er problemet. Du kan forsøke å bruke google sine. Primær er 8.8.8.8 og sekundær er 8.8.4.4. Om dette problemet eksisterte før, men ikke nå lenger så ignorer hele greia. 3. Sjekket at korrekte drivere er installert for trådløst nettverkskort? 4. Hva gjør du for å trigge feilen med at "nettet" faller ut og gir deg begrenset tilkobling? 5. Du kan gå på startmenyen og skrive CMD i søkefeltet. Trykk ok og åpne kommando vinduet. Lukk absolutt alt av programmer som krever tilgang til internett. Skriv inn ipconfig/flushdns og trykk enter. Lukk vinduet eller skriv EXIT og trykk enter. PS: Hvilken internett leverandør har du? Opplever du feilen til bestemte tider på døgnet eller tilfeldig? Har du prøvd å bruke nettverkskabel mellom pc og modemet? (Ikke trådløs router, kjør direkte i modemet for å luke vekk router.) 1, jeg har en server på Discrod 2, Har satt alt på auto, brukte google sin før 3, Det er i orden 4, jeg bare venter litt, til det kommer en sån gull varsel trekant på nette. så tar jeg bare feil søk problemet. det som skjer da er at Windows restart/ reseter nett verks korte. Det skjer lissom i perioder, noen ganger så skjer det veldig ofte flere ganger om dagen, I ca en ukke. så er det over igjen. så har det kommet tilbake. Men her merka det spesielt etter at mora mi kjøpe en sånn chromecast. Det har også vært litt rart, for jeg har gjort mye på nette på en gang også har jeg fått en melding på steam eller noe, så har nette kutta, også går det en stund til så får jeg en melding til, også nette går. eller har i værfall følt sånn ut. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Du har ikke satt statisk IP på din maskin, som også er inkludert (men ikke reservert) i DHCP-rangen? Da vil det oppstå IP-konflikt hver gang DHCP deler ut den adressen. Lenke til kommentar
olmaho5 Skrevet 5. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2016 Du har ikke satt statisk IP på din maskin, som også er inkludert (men ikke reservert) i DHCP-rangen? Da vil det oppstå IP-konflikt hver gang DHCP deler ut den adressen. Har satt det opp nå, og får hoppe det hjelper. takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå