kralmli Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 "Tor" reiv i natt av garasjeporten, og traff baken på A6'n og knuste bakruta. Jeg ser det er mulig å få kostnadsfri skifte av bakrute på forsikring, sett bort i fra egenandel. Det har seg sånn at jeg har egenandel på 8000, dermed blir det uaktuelt. Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre? Takker for svar på forhånd. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Et par svarte søppelsekker og gaffateip. Lenke til kommentar
snip Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 "Tor" reiv i natt av garasjeporten, og traff baken på A6'n og knuste bakruta. Jeg ser det er mulig å få kostnadsfri skifte av bakrute på forsikring, sett bort i fra egenandel. Det har seg sånn at jeg har egenandel på 8000, dermed blir det uaktuelt. Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre? Takker for svar på forhånd. Modell er bilen? Er stv eller sedan. Er bare å dra på huggern og kjøpe og bytte. Er vel det som er billigst. Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Er en c5 avant. Får ta meg en tur på huggern og se om jeg finner noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Det er normalt egen sats for egenandel for glasskade, vanligvis 1000-2000 kr. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Her kan det vel hende garasjens forsikring dekker det? Lenke til kommentar
snip Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Er ikke store jobben å bytte den selv. Du får dem fra 1000kr og oppover. Men du kan jo prøve innbo forsikring. Så lenge det er skade fra stormen som er årsaken til skadene. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 En ting jeg kom på, hvis garasjen også er forsikringssak tror jeg det er slik at man kun skal betale en egenandel pr. skadetilfelle mener jeg.. Garasjeport som blir ødelagt og skader en bil blir da et og samme skadetilfelle.. Det betyr vel at man skal betale kun den høyeste egenandelen. 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 (endret) Tviler på du har 8000.- i egenandel på glass, jeg har også kasko med 8000.- i egenandel men på glass har jeg 1500.- Betaler du for glassforsikring med 8000.- i egenandel er det vell mere svindel en forsikring. Jeg sjekket på min BMW e46 og der koster en ny original frontrute 3944.- og med arbeid kommer du ikke opp i 8000.- tusen. Bakruten på min bil koster ny original 7500.- og det er det dyreste vinduet på bilen, med litt pruting har jeg kommet under 8000.- med montering. Mulig Audi har dyrere vindu enn BMW men jeg kan ikke fatte hvorfor hvis det er tilfelle. Endret 31. januar 2016 av Maxopp Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 Sjølingen som fortalte meg at jeg hadde 8000 i egenandel, men han visste ikke at det er egen sats for egenandel på glass. Har nå fått sjekket dette, og at jeg har 1500 på glass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Med 1500 er det greit å bruke forsikringen, en bakrute koster betydelig mer dersom du skal betale alt selv. Viktig å sjekke egne betingelser selv, ikke å høre på andre. Det er normalt ikke bonustap på glasskade heller, men igjen noe som må sjekkes i det enkelte tilfelle. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Personlig har jeg meget dårlig erfaring med uoriginal glass, jeg skiftet 3 frontruter på en bil i løpet av 3 år med uoriginal glass og de knuste bare man så hardt på de. Snakket med forsikrings selskapet og skiftet til original Mazda frontrute og kjørte den bilen i 8 år uten skade etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå