Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kjent med nye mennesker?

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ute etter å få noen tips til hvordan jeg skal bli kjent med nye mennesker. Hvorfor skal jeg fortelle nå.

Jeg er en fyr på 37 som for noen måneder siden flyttet for meg selv etter mange år som samboer. Grunnen til at jeg flyttet for meg selv er at hun i mange år har vært syk, både fysisk og psykisk, og vårt forhold ble mer vennskap enn at vi var kjærester. Kort fortalt.

Så, det siste året begynte hun å bli litt bedre og kunne klare seg bedre på egenhånd, og da kunne jeg fokusere litt på meg selv igjen. Det jeg oppdaget var at jeg ikke visste hvem jeg var lenger, hva jeg liker å gjøre eller hva som er bra for meg. Jeg har levd for at hun skal ha det bra og neglisjert meg selv og mitt liv. Det jeg sitter igjen med er venner som har gått videre, fått seg familie, barn og sine egne familieparvenner.

For noen måneder siden flyttet jeg fra henne, og det var ikke lett. Hun skjønner meg og støtter meg i avgjørelsen, men jeg hadde uansett veldig dårlig samvittighet. Jeg anser henne fortsatt som en jeg er glad i og bryr meg om.

Min omgangskrets har de siste årene vært hennes venner og deres kjærester, hun har stor omgangskrets som hun har klart å vedlikeholde selv gjennom mange år med sykdom. Og nå når jeg skal starte litt på nytt, gjør jeg det uten så mange av mine egne venner. Jeg har fortsatt kontakt med noen av våre felles venner, men jeg vil gjerne bli kjent med andre og få mine egne venner som ikke har tilknytning til henne.

Jeg jobber 100% og hverdagene mine består stort sett av jobb, fritid og prøve å sove litt. Mine kollegaer har jeg ikke så mye kontakt med utenfor jobb, bortsett fra noen sporadiske fester en gang i mellom.

Jeg spiller fotball med noen gutter en gang i uka, men de fleste har familie som tar det meste av deres tid.

Glemte å nevne at jeg ikke har noen barn fra noen av mine tidligere forhold, så jeg har mye tid til overs :)

Selv om jeg er 37 år, føler jeg meg ikke spesielt voksen eller satt. Liker å leke, liker å gå på byen og liker det som er gøy. Jeg kan fint henge med folk i 20-årene uten å virke 10-15 år eldre. Jeg går ikke i dress og snakker om aksjer og pensjon og sånn, som kanskje voksne folk gjør.

Det jeg savner er folk å henge med, som ikke har barn og er opptatt hele tiden. Men det er lettere sagt enn gjort å finne sånne når man jobber 100% og ikke f.eks. går på skole. Har prøvd aktivitetsvenner.no, og fått noe kontakt med folk.

Har dere noen forslag til ting jeg kan prøve?

Jeg liker musikk, spiller gitar og synger. Liker å gå turer, spille fotball, se på tv, gå på kafè, gå på kino, spille playstation, sykle, lage mat, skravle om alt mulig rart. Jeg bor i Oslo, så vil gjerne bli kjent med folk i nærheten av der jeg bor. Er lettere å holde kontakten og finne på ting da.

Hvis noen her er interessert i å bli bedre kjent, send meg en pm så kan vi prate litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...