kasjk Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Vet at dette ikke akkuart har noe med ferie å gjøre men reise kommer det kanskje under. Jeg skal flytte til våren/sommeren, har bodd i utlandet i nesten 20 år. Skal kjøre hjem med varebil som jeg temmelig sikkert klarer a fylle til brimmen med møbler etc. Skal ha med to tv'er og en plante som jeg får sunnhetssertifikat på, og skal ta danskeferja til Kristiansand. Skal såklart kjøre på rødt, tør ikke gjøre noe annet , men er det noen som vet om de kommer til å gå gjennom absolutt alt i varebilen... ? Blir vel sittendes a vente i en hel haug med timer i tilfelle. Eller er det greit at jeg sier ifra hva jeg skal fortolle og de er ok med det? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Jeg ville ringt tollvesenet og forklart situasjonen, tipper du får gode råd hos dem. Det enkleste er ofte det beste! Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Står litt her ihvertfall, http://www.toll.no/no/flytte-til-norge/ Hør også med de som skal frakte flyttelasset, og ferjeselskapet, mulig de har egne regler for flyttelass. Så du ikke blir sittende igjen på kaia i Danmark, fordi du måtte fortolle flyttelasset ut av Danmark først. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Fyll ut flyttegodserklæring, som FBEN linker til. Kan være at de vil se på ting, eller ikke. Det avhenger helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå