Albert Andersson Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Gråspurvhunn på grein ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hei Albert. Flott bilde av gråspurv hunn, female house sparrow Her sitter skarphet, farger og bakgrunn, ja kjenner meg igjen i et ekte Nikon bilde God helg ! Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Hei Albert. Flott bilde av gråspurv hunn, female house sparrow Her sitter skarphet, farger og bakgrunn, ja kjenner meg igjen i et ekte Nikon bilde God helg ! Leif Hei, Leif. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, det føles godt å være tilbake til det vante, og bedre blir det vel når Tamron 70-200mm-objektivet er tilbake fra service / reparasjon ! Ha en riktig god helg ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Flott nærbilde, Albert. Du er blitt veldig god på dette, likt noen andre vi hadde "på lag", men som forsvant; rykket antakelig opp i høyere divisjon. Den effekt teleoptikk alene har på bilder av fugl på kvist, er utrolig verdifull for helhet. Her ser man hvor finfølt skarptegningen er, fra føtter og ut over kvisten. Tydelige detaljer, som viser at også gråspurv er pyntet til skue. Gratulerer med D810! (min Nikon-periode stoppet med F800s, etter en del andre filmbaserte. Skulle ønske en digital bildebrikke, formet som filmpatron, så man kunne brukt flotte hus, optikk, blitz og alt det andre som ble lagt bort..) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Flott nærbilde, Albert. Du er blitt veldig god på dette, likt noen andre vi hadde "på lag", men som forsvant; rykket antakelig opp i høyere divisjon. Den effekt teleoptikk alene har på bilder av fugl på kvist, er utrolig verdifull for helhet. Her ser man hvor finfølt skarptegningen er, fra føtter og ut over kvisten. Tydelige detaljer, som viser at også gråspurv er pyntet til skue. Gratulerer med D810! (min Nikon-periode stoppet med F800s, etter en del andre filmbaserte. Skulle ønske en digital bildebrikke, formet som filmpatron, så man kunne brukt flotte hus, optikk, blitz og alt det andre som ble lagt bort..) Hei, Trond Olav. Tusen takk for hyggelig og interessant tilbakemelding ! Jeg valgte å beholde Canon EOS 1 V, - Canons siste, profesjonelle filmbaserte kamerahus, med tanke på å kjøpe digital enhet formet som en filmpatron, - det var flere produsenter som syslet med en slik idé. Lassern har mange "støvsamlere", - jeg har bare én, - foreløpig ... . M v h Albert. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Gratulerer med nytt utstyr! Flott resultat dette. Jeg er veldig glad i denne lurvetassen. Vi har på en måte vokst opp sammen i Oslo og for meg er det en vakker fugl med masse sjarm. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Gratulerer med nytt utstyr! Flott resultat dette. Jeg er veldig glad i denne lurvetassen. Vi har på en måte vokst opp sammen i Oslo og for meg er det en vakker fugl med masse sjarm. Hei, Lassern. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! Gråspurven blir kalt for "luftens lasaron", og den er ikke fargerik og eksotisk på noen måte, MEN, - den har, - som du skriver, en uimotståelig sjarm ! Gråspurv er for øvrig utbredt i alle verdensdeler, og skal være den mest tallrike av alle fuglearter ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Kan ha både sjarm og mye annet, selv om en er i den grå masse... Tenker litt, at hvis alle var fargerike og fjonge, så hadde de blitt så vanlige at de ble kjedelige. Derfor har sånne som dette en viktig oppgave, og være grå og kjedelig, slik at en får kontrastene frem. Men, nå er det ikke utseende som teller, heller sjarm. Litt som hos oss mennesker....burde i hvert fall være slik...men ser forskjellig ut.... Stakkars ungdom sier nå jeg. Godt en slipper det peset, men heller kan nyte livet som gråspurv.... Og ja, bildet var flott:-) Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Kan ha både sjarm og mye annet, selv om en er i den grå masse... Tenker litt, at hvis alle var fargerike og fjonge, så hadde de blitt så vanlige at de ble kjedelige. Derfor har sånne som dette en viktig oppgave, og være grå og kjedelig, slik at en får kontrastene frem. Men, nå er det ikke utseende som teller, heller sjarm. Litt som hos oss mennesker....burde i hvert fall være slik...men ser forskjellig ut.... Stakkars ungdom sier nå jeg. Godt en slipper det peset, men heller kan nyte livet som gråspurv.... Og ja, bildet var flott:-) Hei, Pentaxen. Tusen takk for hyggelig, interessant og velformulert kommentar, - rene kåseriet, jo ! Vi lever i en tid der levestandard synes å være viktigere enn livskvalitet, og vi blir målt etter standard på hus, hytte, bil, båt, reisevaner og klær m. m. Barn og unge er i en livsfase der utvikling av en sunn og trygg selvfølelse er avhengig av andre menneskers aksept, og dersom dette slår feil, kan det lett få dyptgående, alvorlige og varige konsekvenser. Albert Schweitzer, tysk lege, teolog, filosof, misjonær og musiker / musikkforsker, hadde et enkelt livsmotto: "Ærefrykt for livet". M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Kan ha både sjarm og mye annet, selv om en er i den grå masse... Tenker litt, at hvis alle var fargerike og fjonge, så hadde de blitt så vanlige at de ble kjedelige. Derfor har sånne som dette en viktig oppgave, og være grå og kjedelig, slik at en får kontrastene frem. Men, nå er det ikke utseende som teller, heller sjarm. Litt som hos oss mennesker....burde i hvert fall være slik...men ser forskjellig ut.... Stakkars ungdom sier nå jeg. Godt en slipper det peset, men heller kan nyte livet som gråspurv.... Og ja, bildet var flott:-) Hei, Pentaxen.Tusen takk for hyggelig, interessant og velformulert kommentar, - rene kåseriet, jo ! Vi lever i en tid der levestandard synes å være viktigere enn livskvalitet, og vi blir målt etter standard på hus, hytte, bil, båt, reisevaner og klær m. m. Barn og unge er i en livsfase der utvikling av en sunn og trygg selvfølelse er avhengig av andre menneskers aksept, og dersom dette slår feil, kan det lett få dyptgående, alvorlige og varige konsekvenser. Albert Schweitzer, tysk lege, teolog, filosof, misjonær og musiker / musikkforsker, hadde et enkelt livsmotto: "Ærefrykt for livet". M v h Albert. Egentlig veldig flott, og litt morsomt, at et bilde av en gråspurv kan få en til og tenke og filosofere:-) Ellers bifaller jeg dine tanker i høyeste grad. YNWA! Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Kan ha både sjarm og mye annet, selv om en er i den grå masse... Tenker litt, at hvis alle var fargerike og fjonge, så hadde de blitt så vanlige at de ble kjedelige. Derfor har sånne som dette en viktig oppgave, og være grå og kjedelig, slik at en får kontrastene frem. Men, nå er det ikke utseende som teller, heller sjarm. Litt som hos oss mennesker....burde i hvert fall være slik...men ser forskjellig ut.... Stakkars ungdom sier nå jeg. Godt en slipper det peset, men heller kan nyte livet som gråspurv.... Og ja, bildet var flott:-) Hei, Pentaxen.Tusen takk for hyggelig, interessant og velformulert kommentar, - rene kåseriet, jo ! Vi lever i en tid der levestandard synes å være viktigere enn livskvalitet, og vi blir målt etter standard på hus, hytte, bil, båt, reisevaner og klær m. m. Barn og unge er i en livsfase der utvikling av en sunn og trygg selvfølelse er avhengig av andre menneskers aksept, og dersom dette slår feil, kan det lett få dyptgående, alvorlige og varige konsekvenser. Albert Schweitzer, tysk lege, teolog, filosof, misjonær og musiker / musikkforsker, hadde et enkelt livsmotto: "Ærefrykt for livet". M v h Albert. Egentlig veldig flott, og litt morsomt, at et bilde av en gråspurv kan få en til og tenke og filosofere:-) Ellers bifaller jeg dine tanker i høyeste grad. YNWA! Hei, igjen, Pentaxen. YNWA fikk meg til å tenke på The Hollies' fantastiske hitlåt fra 1969: "He Ain't Heavy, He's My Brother", - den har utspring i en sann historie fra 1800-tallets Skottland. M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Kjempefint ? Hei, Jimmyag. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Nydelig dame Hei, Torhild. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Harru lokka te deg alle fugla mine - eller kanskje noen da jeg ser det er tynt hos deg også.. Jeg hadde et helt menasjeri her. Nå er alle borte. Hadde litt lite solsikkekjerner noen dager, men flere meiseboller hang og henger fortsatt ute. Nå er alle 4 bokser fylt opp med solsikkekjerner også, men ikke en fugl å se. Denna tassen var jo skarp og fin i fargene og du har fått deg skikkelig kanon ser jeg. Foreslo Tamron 16-300 for deg i en tidligere kommentar, men denna er bedre. Har hatt en Sigma 150-500 i mange år, men gidder ikke bytte nå. Ikke så mye fuglefoto nå som jeg ikke drar til Goa lenger. Roar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 1. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2016 Harru lokka te deg alle fugla mine - eller kanskje noen da jeg ser det er tynt hos deg også.. Jeg hadde et helt menasjeri her. Nå er alle borte. Hadde litt lite solsikkekjerner noen dager, men flere meiseboller hang og henger fortsatt ute. Nå er alle 4 bokser fylt opp med solsikkekjerner også, men ikke en fugl å se. Denna tassen var jo skarp og fin i fargene og du har fått deg skikkelig kanon ser jeg. Foreslo Tamron 16-300 for deg i en tidligere kommentar, men denna er bedre. Har hatt en Sigma 150-500 i mange år, men gidder ikke bytte nå. Ikke så mye fuglefoto nå som jeg ikke drar til Goa lenger. Roar Hei, Roar. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Hos oss har det også vært få fugler noen dager, så vi har spekulert på om dem "tar seg igjen" etter den lange, harde kuldeperioden ! (?) 150-600 mm-objektivet fra Tamron virker lovende, og min Sigma 15-500 mm F./ 5.0-6.3 DG APO HSM ("... puh ...") er derfor solgt. M v h Albert. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Sylskarpt, fint portrett. Tamron 150-600mm F./5.0-6.3 DI VC USD har gjort jobben i dette tilfellet. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 2. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2016 Sylskarpt, fint portrett. Tamron 150-600mm F./5.0-6.3 DI VC USD har gjort jobben i dette tilfellet. Mvh Ragnar Hei, Ragnar. Mange takk for hyggelig tilbakemelding ! Ja, basert på noen få bilder, ser det ut til at Tamron 150-600mm kan bli et spennende bekjentskap ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg