dr_love Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Skaffet meg en inverter, umates 150watt, men når jeg kobler den i sig.tenner uttaket så durer den litt. Eller den durer når jeg kobler til den bærbare pc'en. Skyldes dette dårlig jording? Er det farlig? Bør jeg virkelig lage meg en jord ledning å koble til? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Er fordi inverteren lager firkantpulser og under "klippingen" av disse så dannes "spikes" som lager den støyen du hører. Skal du bli kvitt dette så må du ha en inverter som lager sinusbølger, ikke firkantpulser. Jeg har hørt om folk som har ødelagt datautstyr med slike invertere, men kan ikke bekrefte det selv. Lenke til kommentar
dr_love Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Hmm, det kommer forresten en slik lyd fra transformatoren til Pc også. Noen som kan bekrefte/avkrefte om dette kan være skadelig? Er ikke særlig lysten på å ødelegge noe. Og om det er en viss risiko for dette kan jeg nok bli litt irritert på datakjeden som solgte meg inverteren. Lenke til kommentar
dr_love Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Står forresten på specsarket at den lager modified sinewave. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 modifisert sinuskurve betyr ikke at det kommer ut en ren sinuskurve som man får fra den lokale kraftleverandøren.. Prøv en annen inverter med "ekte" sinuskurve så skal du se at problemet forsvinner. Lenke til kommentar
koff1 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Alle invertere brummer. det kan være klippingen som transistorne fåretar eller det er trafoen som durer. (regner med det er en 12- 230v inverter vi snakker om) dette er ikke farlig da støyen blir filtrert bort på utgangen. Om det er en 12-<12V converter vi snakker om skal den ikke brumme, den kan lage ei høyfrekvent vining hvis det er et switch mode supply. Lenke til kommentar
dr_love Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Er det ikke da litt rart at det kommer en lignende lyd fra eliminatoren til PC'en som er koblet til inverteren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå