Gå til innhold

italiensk folkevogn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Trond Olav.

Flotte bilder av den klassiske sjarmerende Fiat 500, som gikk under tilnavnet "Topolino", som betyr

"liten mus" !

Fiat 500 ble produsert nesten uendret fra 1936-55.

Motorkraften var opprinnelig på beskjedne 13 HK, men ble økt til 16 HK etter noen år.

Denne bilmodellen ble produsert i omtrent 520.000 eksemplarer.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende informasjon, Albert; det er mange (mest gutter formodetlig) som setter pris på detaljer omkring slike automobiler!

Jeg leide en helt ny 500 i Spania få år tilbake, og ble slått av byggekvaliteten. Det lille knøttet virker større inni, og låt ikke stort mer enn andre liknende biler i 120 på motorveiene der, stabilt som bare det, selv om de andre hevdet den "likner på en dameveske".

Lenke til kommentar

Nydelig sjarmør denne Topolinoen. Italiensk folkevogn.

Flott design også, noe som er vanskeligere på en liten tass enn en stor prestisjemodell.

For å være ærlig synes jeg denne bilen står godt på egne ben uten "Biler"-øyne. Nesten en fornærmelse :)

Flott foreviget av deg.

Lenke til kommentar

Ofte blir det bedre bilder ved å ta utsnitt her og der.

Trodde først dette var en Citroen 2CV, men det stemte ikke helt så jeg leste teksta di og fant at det var en italiener jeg aldri har hørt om.

Hvis ikke de stativene der er murt fast så tror jeg skjerm med løkt pluss litt av grillen kunne gjort seg her. Men det finnes muligheter i de to versjonene du har til å skjæra ut i betavis.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...