Gå til innhold

PS2 eller Xbox?

Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har både testet PS2 og X-Box en god del. Til slutt endte jeg opp med å kjøpe X-box. En veldig bra spillmaskin som generelt er bedre en Ps2. Kontrollene kan virke litt store, men jeg syns dem er veldig gode. Å du kan kjøpe noen mindre om d blir et problem. Å Spill utvalget til x-box har blitt ganske bra.

Å siden du liker bilspill så kommer dette til x-box:

http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=3744

Alikevell er PS2 med Gran turismo 4 en god konkurent :/

Så alt i alt et vanskelig valg. Du må egentlig bare kikke rundt på hva spill utvalg det er og prøve begge maskinene.

Lenke til kommentar

Jeg ps2 sjøl og har en del bilspill. jeg har ikke spilt noe særlig med x-box, men jeg syns ps2 funker bra til bilspill. Venter bare nå på NFSU som også kommer på x-box

Jeg er personlig ps2 fan, men det er mange som sier at x-box er bedre, men jeg valgte ps2 foran x-box og jeg er veldig fornøyd med det.

Digger ps2 :D

Lenke til kommentar

Metroid Prime, Resident Evil og, ikke minst, prisen (795,-) gjør at jeg springer ut og kjøper meg en GameCube i kveld.

Måtte det bli noe annet så hadde jeg nok valgt ps2 basert på spillene der. x-box har, ærlig talt, ikke ett eneste spill som frister... etter å ha hørt opphypingen av Halo, og nå spilt gjennom det på pc, så har jeg vel innsett at dersom dette virkelig er noe av det beste som finnes på den fronten, så må det stå utrolig dårlig til med x-box-spill...

Lenke til kommentar
Metroid Prime, Resident Evil og, ikke minst, prisen (795,-)  gjør at jeg springer ut og kjøper meg en GameCube i kveld.

Måtte det bli noe annet så hadde jeg nok valgt ps2 basert på spillene der. x-box har, ærlig talt, ikke ett eneste spill som frister... etter å ha hørt opphypingen av Halo, og nå spilt gjennom det på pc, så har jeg vel innsett at dersom dette virkelig er noe av det beste som finnes på den fronten, så må det stå utrolig dårlig til med x-box-spill...

synes du ikke det er noen spill på xbox som frister?

hvis ikke vil jeg veldig gjerne høre hvilke som gjør det.

xbox har nesten alle de samme spillene utenom tekken, gran turismo og final fantasy.

xbox har i tilleg halo,dead or alive, rallisport challenge,sega gt, morrowind og pgr og dette er bare noen av dem.

ikke no er bedre enn en modda xbox.

Endret av magnus1987
Lenke til kommentar
Metroid Prime, Resident Evil og, ikke minst, prisen (795,-)  gjør at jeg springer ut og kjøper meg en GameCube i kveld.

synes du ikke det er noen spill på xbox som frister?

hvis ikke vil jeg veldig gjerne høre hvilke som gjør det.

xbox har nesten alle de samme spillene utenom tekken, gran turismo og final fantasy.

xbox har i tilleg halo,dead or alive, rallisport challenge,sega gt, morrowind og pgr og dette er bare noen av dem.

ikke no er bedre enn en modda xbox.

Vel, noen nevnte jeg vel allerede i mitt første innlegg... i tillegg kan jeg jo ta med Zelda og Twin Snakes som Zemeckis nevnte.

Av xbox-spillene du nevner så synes jeg, som også sagt, at Halo var utrolig skuffende... valse rundt på svært lineære brett, som i tillegg gjentok seg selv til det utrolig kjedsommelige... Dette der du fulgte etter den flygende "orb'en" f.eks... for ikke å snakke om de der du går over en bro, inn i en kort korridor som leder til ett rom som leder til en kort korridor som leder til en bro som leder til ett rom som leder til en kort korridor som leder til en bro som leder til... etc...

Grafikken var forsåvidt grei, og jeg hadde også veldig sansen for våpnene og balansen mellom dem, men story'en var skuffende (sannsynligvis fordi jeg forventet mye av den basert på skrytet på forhånd). Hører folk mener Halo er for kort, men selv synes jeg det var uendelig langt... ikke fordi det tok så lang tid, men fordi det var så fryktelig ensformig og kjedelig.

Morrowind finnes jo (i en bedre versjon) på pc'en, og de fleste xbox-spillene ser jo ut til å havne på pc'en etterhvert i alle fall.

Forøvrig rasket jeg med meg SSX 3 også i går (som jeg vet finnes på de andre konsollene også)... veldig, veldig, veldig bra!!

Lenke til kommentar
helt klart PS2 viss du liker bilspill. Granturismo 4 kommer i desember  :woot:

Litt off topic men... Det kommer ikke til jul. Leste det på en annen tråd her på formuet at det var blitt utsatt til sommeren 2004. Kan jo seff bare være rykter men... :shrug:

Relase datoen er 04/30/2004 som jeg har fått med meg iallefal. :cool:

Lenke til kommentar
helt klart PS2 viss du liker bilspill. Granturismo 4 kommer i desember  :woot:

Litt off topic men... Det kommer ikke til jul. Leste det på en annen tråd her på formuet at det var blitt utsatt til sommeren 2004. Kan jo seff bare være rykter men... :shrug:

Relase datoen er 04/30/2004 som jeg har fått med meg iallefal. :cool:

Ehh...litt galt i forrige innlegg.

Gran Turismo 4 kommer 4 Januar 2004

Endret av Leffy
Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med de som går for PS2, Grant Turismo er etter min mening ene og alene mer en god nok grunn til å kjøpe PS2 istede for Xbox om man er interisert i bilspill.

Ellers så har PS2 den beste håndkontrollen, Final Fantasy (!!) og ellers de fleste titlene som er no å ha.

Eneste grunnen jeg ser til å kjøpe Xbox blir grunnen til å bruke den som PC-erstatter. Om man vil ha no å se film på, spille emulator, og ellers stappe full med piratkopierte spill. Men, jeg ville heller kjøpt en PS2 og hatt 3-6spill enn å ha Xbox med 30spill på hardisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...