Gå til innhold

Tom Clancy's The Division - Spilltråden (Forumspillere listet i førsteposten)

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke settingen være "realistisk" men samtidig ha et gameplay som fordrer rpg? Jeg skjønner at det kan virke uvant siden vi er vant til en klar inndeling mellom skytevåpen og magi/scifi. Men jeg tror det kan bli godt spill med god innlevelse hvor jeg kan ha det gøy både solo og mot/med andre.

For de som f.eks har spilt APB mye så kjenner de kanskje igjen nødvendigheten i å tåle et par skudd mer enn det man f.eks tåler i CS.

Jeg er forresten ganske fornøyd med gameplayet så langt. Deilig med et RPG hvor jeg ikke bare står i senter og spammer 123 for å dps-e ned fienden mens de står og slår på meg. Her føler jeg meg faktisk litt sårbar hvis fienden kommer for nærme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan fint være uenige, men hvis argumentene jeg kommer med er "relativt dårlige" burde det ikke være noe problem å påpeke hva som er dårlig med dem.

Hvordan skulle de latt det være et rpg hvis personene dør av ett hodeskudd? Ingen vits i å levle opp. At fiendene tar mer skade er er must i et slikt spill og jeg ser ikke for meg hvordan det skal løses ellers.

Og angående den videoen, han fyren der GÅR. Skummet igjennom videoen og se han går sakte veeeldig mye og ikke løper noe særlig.

Og en liten intro til spillet er da helt naturlig. Warframe har jo en dødskjedelig tutorial.

Spillet startet kanskje litt sakte, men det var da plenty å gjøre. Fant masse loot i starten jeg, og tok en del encounters. Og i tillegg når spillet er nytt så vil ofte folk få tid til å se på byen og utforske litt. I tillegg så må man huske at det er en beta og så og si hele spillet er utelatt.

Hvordan skulle de laget spillet i den settingen som et (m)morpg og samtidig ha det slik du vil?

Jeg var egentlig skeptisk til spillet før jeg startet og spilte det bare fordi jeg tilfeldigvis fikk beta kode i mail. Meldte meg sikker på for lenge siden. Jeg digget spillet. Litt tregt i starten kanskje, men ting ble hundre ganger bedre når man kom litt inn.

Og det aller viktigste for å få nok ut av spillet er å spille lamme andre. Helst venner, men å samarbeide med randoms går også. Hadde ikke orker å spille dette helt alene hele tiden.

Lenke til kommentar

At folk ikke kjøper det med at realismen er ikke-eksisterende ved kamp er jo forståelig da spillet ble promotert som en helt ordinær skyter, pluss at det bærer Tom Clancy's navn, det drar folk ut av innlevelsen når det krever opptil flere kuler i hodet på en fiende før han da faller om. 

Personlig gir jeg blanke i om det er realisme eller ikke, så lenge spillet er underholdende. 

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Vi kan fint være uenige, men hvis argumentene jeg kommer med er "relativt dårlige" burde det ikke være noe problem å påpeke hva som er dårlig med dem.

Hvordan skulle de latt det være et rpg hvis personene dør av ett hodeskudd? Ingen vits i å levle opp. At fiendene tar mer skade er er must i et slikt spill og jeg ser ikke for meg hvordan det skal løses ellers.

Tja, du kan ha skills/stats som:

Forbedrer skyteferdighetene til karakteren din.

Forbedrer ladetiden og bytte av våpen til karakteren din.

Forbedrer støynivået til karakteren din.

Forbedrer eksplosiv-ferdighetene til karakteren din.

Forbedrer bærekapasiteten til karakteren din.

Forbedrer cover-ferdighetene til karakteren din.

Gjør det mulig å skape cover for karakteren din.

Gjør det mulig å ødelegge cover for fiendene dine.

Gjør det mulig å oppdage fiendene på lengre avstand.

Gjør det mulig for karakteren din å holde seg skjult på kortere avstand.

Gjør det mulig for karakteren din å reagere raskere/senke hastigheten på tiden.

Gjør det mulig å lade alternativ ammunisjon.

Gjør det mulig å bruke tyngre våpen.

Gjør det mulig å plassere droner og roboter.

Gjør det mulig å helbrede lagkamerater.

Forbedrer kjøpekraften til karakteren din.

Dette er ideer det tok meg 2 minutter å komme på, alle sammen kunne fungert i dagens setting med enkel punkt-tildeling, og spillet kunne fint fungert med realistisk skade.

Og angående den videoen, han fyren der GÅR. Skummet igjennom videoen og se han går sakte veeeldig mye og ikke løper noe særlig.

Poenget mitt er fortsatt at starten er treg, skytingen er kjedelig, løpingen er kjedelig, og oppdragene er kjedelige.

Og en liten intro til spillet er da helt naturlig. Warframe har jo en dødskjedelig tutorial.

Problemet her er at det er ingen tutorial. Man blir bare kastet rett inn i spillet uten noen kontekst.

Spillet startet kanskje litt sakte, men det var da plenty å gjøre. Fant masse loot i starten jeg, og tok en del encounters. Og i tillegg når spillet er nytt så vil ofte folk få tid til å se på byen og utforske litt. I tillegg så må man huske at det er en beta og så og si hele spillet er utelatt.

Jeg skjøt også mange i begynnelsen, uten noe som helst mål og mening, før jeg fant ut at jeg kunne følge minimapet til et quest der jeg igjen skjøt noen idioter ned på 5 sekunder for så å trykke F på et punkt slik at jeg kunne gå til neste sjekkpunkt.

Jeg var egentlig skeptisk til spillet før jeg startet og spilte det bare fordi jeg tilfeldigvis fikk beta kode i mail. Meldte meg sikker på for lenge siden. Jeg digget spillet. Litt tregt i starten kanskje, men ting ble hundre ganger bedre når man kom litt inn.

Hvorfor ble det hundre ganger bedre når du kom litt inn i spillet?

Og det aller viktigste for å få nok ut av spillet er å spille lamme andre. Helst venner, men å samarbeide med randoms går også. Hadde ikke orker å spille dette helt alene hele tiden.

Et spill som ikke er morsomt på egenhånd er kun morsomt med andre fordi du faktisk spiller med andre, gameplayet blir ikke på magisk vis forbedret av at det er flere mennesker som er tilstede. Magicka kan være et magisk spill med andre, men det er fordi de andre spillerne tilfører så mye tull at det blir morsomt.

Lenke til kommentar

At folk ikke kjøper det med at realismen er ikke-eksisterende ved kamp er jo forståelig da spillet ble promotert som en helt ordinær skyter

Feil. Spillet har vært promotert som en RPG shooter siden starten. Det er artikler om det fra 2013 og selve E3 gameplay reveal traileren viser at det er et RPG shooter spill. 

Lenke til kommentar

Poenget mitt er fortsatt at starten er treg, skytingen er kjedelig, løpingen er kjedelig, og oppdragene er kjedelige.

Jeg skjøt også mange i begynnelsen, uten noe som helst mål og mening, før jeg fant ut at jeg kunne følge minimapet til et quest der jeg igjen skjøt noen idioter ned på 5 sekunder for så å trykke F på et punkt slik at jeg kunne gå til neste sjekkpunkt 

Du bedømmer oppdragene på spillet basert på et simpelt side mission som i utgangspunktet kun er der for å skape kontekst rundt verdenen og hva som har skjedd. Du må få det litt inn i huet at det er en svært begrenset beta du har spilt, intet mer, der er totalt ett story mission i betaen som du tydligvis ikke har spilt, der du skal frigjøre et sykehus, det er alt for tidlig til å bedømme oppdragene på spillet i en beta der det knapt eksisterer oppdrag. Hovedfokuset på betaen er dark zone, en plass du mest trolig ikke har vært bassert på det du skriver her. 

Lenke til kommentar

Gir opp å diskutere det jeg også.

Apropos betaen, flere enn meg som opplevde usynlige spillere i Dark Zone? Vet ikke om de visste det selv, men en eller annen bug gjorde at noen av og til ble usynlig. De kan fortsatt gjøre alt og drepe alle.

Var et team på to der den ene var usynlig hele tiden og bare drepte alle. Kjipt for oss rundt. Helt umulig å forsvare seg.

Håper utviklerene fikk det med seg.

Lenke til kommentar

At folk ikke kjøper det med at realismen er ikke-eksisterende ved kamp er jo forståelig da spillet ble promotert som en helt ordinær skyter

Feil. Spillet har vært promotert som en RPG shooter siden starten. Det er artikler om det fra 2013 og selve E3 gameplay reveal traileren viser at det er et RPG shooter spill. 

Du har rett, og jeg er en smule flau.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, du kan ha skills/stats som:

Forbedrer skyteferdighetene til karakteren din.

Forbedrer ladetiden og bytte av våpen til karakteren din.

Forbedrer støynivået til karakteren din.

Forbedrer eksplosiv-ferdighetene til karakteren din.

Forbedrer bærekapasiteten til karakteren din.

Forbedrer cover-ferdighetene til karakteren din.

Gjør det mulig å skape cover for karakteren din.

Gjør det mulig å ødelegge cover for fiendene dine.

Gjør det mulig å oppdage fiendene på lengre avstand.

Gjør det mulig for karakteren din å holde seg skjult på kortere avstand.

Gjør det mulig for karakteren din å reagere raskere/senke hastigheten på tiden.

Gjør det mulig å lade alternativ ammunisjon.

Gjør det mulig å bruke tyngre våpen.

Gjør det mulig å plassere droner og roboter.

Gjør det mulig å helbrede lagkamerater.

Forbedrer kjøpekraften til karakteren din.

Dette er ideer det tok meg 2 minutter å komme på, alle sammen kunne fungert i dagens setting med enkel punkt-tildeling, og spillet kunne fint fungert med realistisk skade.

Så vidt jeg vet så var en del av dette inkludert i betaen. Dette med å heale kammerater fikk du mulighet til om du gjorde story mission som var inkludert i betaen. Der redda du en lege og noen andre folk som gjorde at du fikk en aktiv medical wing i din FOB. Denne samt 2 andre fløyer kan man oppgradere ved å gjøre missions og dermed skaffe seg resources. Ved oppgradering av disse unlocker du nye skils. 

Droner og roboter er og noe som kommer. Mange har vist en "turret" man kan kaste ut som igjen da setter seg opp og skyter på alt som er i los.

Alternativ ammunisjon var og i betaen. Det var dessverre etter min erfaring litt krøllete å få brukt det, men det gikk. 

Jeg er dog enig i at spillet var noe tungt i starten, men ubisoft sa før betaen at de hadde deaktivert mye av folk som roamer både vennlige og fiender. 

Jeg for min del syns spillet var morsomt og underholdende. Ikke noe "nyskapende" i den standarden, men noe nytt at det ikke igjen var zombier eller aliens etc.. 

Lenke til kommentar

Droner og roboter er og noe som kommer. Mange har vist en "turret" man kan kaste ut som igjen da setter seg opp og skyter på alt som er i los.

Alternativ ammunisjon var og i betaen. Det var dessverre etter min erfaring litt krøllete å få brukt det, men det gikk. 

Jeg er dog enig i at spillet var noe tungt i starten, men ubisoft sa før betaen at de hadde deaktivert mye av folk som roamer både vennlige og fiender. 

Jeg fikk prøvd en del alternativ ammunisjon, nå er jeg litt usikker på om de har noen effekt på andre spillere. Brukte mye incendiary bullets, og på npc/mobs så tok de fyr, heftige flammer! Vanlige spillere jeg skjøt med slik ammunisjon tok ikke fyr.

Det var en sone der man kunne møte disse såkalte turrets ingame! (De folka i cleaner campen i enden av mappet). De som npc'ene brukte var rimlig sterke! Er spent på om vår turret vil bli så bra/dårlig. 

Sånn ellers håper jeg de buffer pistol for den var rimlig ubrukelig imo, nå fikk jeg aldri testet revolver men var en på reddit som skrev han fikk tak i en 7000 dmg  gul revolver. 

Lenke til kommentar

Jeg fikk prøvd en del alternativ ammunisjon, nå er jeg litt usikker på om de har noen effekt på andre spillere. Brukte mye incendiary bullets, og på npc/mobs så tok de fyr, heftige flammer! Vanlige spillere jeg skjøt med slik ammunisjon tok ikke fyr.

Det var en sone der man kunne møte disse såkalte turrets ingame! (De folka i cleaner campen i enden av mappet). De som npc'ene brukte var rimlig sterke! Er spent på om vår turret vil bli så bra/dårlig. 

Sånn ellers håper jeg de buffer pistol for den var rimlig ubrukelig imo, nå fikk jeg aldri testet revolver men var en på reddit som skrev han fikk tak i en 7000 dmg  gul revolver. 

Nice! satan 7k dmg ja, da var den sikkert stappa med mods :p

Jeg fikk tak i en m1911 med en perk på (perken var et bilde av en cowboy elns) som gjorde at den gjorde 30% mer skade mot folk under 50% hp. Ellers er jeg veldig enig i at de bør buffe noe av dmg til pistoler (mulig man kan få noen skills/talents som gjør det), jeg brukte min veldig sjelden. Sverga til en maksa ut Police m4 og en mp5 som secondary. 

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før viruset muterer og byen og gatene blir fylt opp av vandrende kadaver.... 

EDIT: Det hadde jo vært litt artig om det kom noen slags utbrudd. Og spillere måtte samarbeide for å stoppe videre spredning. Slags spontane hendelser som skjer i spillet og hvor spillere må stille opp for å stoppe galskapen... :D

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...