Gå til innhold

Tom Clancy's The Division - Spilltråden (Forumspillere listet i førsteposten)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Det er jo vanlig vinter klær, så det vil jo bli begrenset til det, men forskjellige farger, mønster. Sko, lue osv

Lenke til kommentar

 

Det virker som det er ganske mye forskjellige klær. Og mye customization på våpen

Jojo, men er det de samme klærne i forskjellig farge, eller faktisk forskjellige klær? Customization på våpen interesserer meg ikke. En pistol er og blir en pistol i mine øyne.
Bare utifra betaen så kunne du få flere typer jakker (parkas, boblejakke++), bukser, luer sko) både vintersko og sneakers). I tillegg har du egne gensere og kan fjerne jakken om du vil det.

 

Nå er det jo er vintertema så regner med de fleste blir å havne i den kategorien, men se man på hvor mye forskjellige vinterklær det finnes på ordentlig så har jeg store håp for at det blir variasjon i customizing-delen av The Division.

 

Og en pistol er kanskje en pistol for noen, men du kan også fargelegge de med spraybokser man finner eller får rundt om kring.

 

 

Edit: Og at folk klager på at det er for lite rpg samtidig som det klages på at de tåler for mange skudd er litt komisk. At man tåler mye er en direkte følge av at det er rpg. Er det stor forskjell i nivå så blir det mer realistisk. Når jeg makset betaen og møtte de første fiendene igjen så gikk det veeldig kjapt å drepe de.

 

Jeg digger at de har litt ekte action og samtidig har rpg-elementer. Litt som Fallout, bare hakket mer realistisk.

Rpg-spill der man angriper på autopilot er kanskje det kjedeligste som finnes.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

Det virker som det er ganske mye forskjellige klær. Og mye customization på våpen

Jojo, men er det de samme klærne i forskjellig farge, eller faktisk forskjellige klær? Customization på våpen interesserer meg ikke. En pistol er og blir en pistol i mine øyne.

 

Det er nok begge deler. Litt som i dagens "mote" så er det samme jakke i mange forskjellige farger. 

Det er også mange forskjellige plagg. Etter det jeg fikk med meg fra en dev stream med ubisoft, så skulle det være sykt mye plagg man kunne få. Bare i betaen fikk jeg 6 forskjellige typer sko (joggesko, hikesko, vernesko etc..). 

 

EDIT!: Comma var litt raskere enn meg der ja ;)

Endret av Nisirius
Lenke til kommentar

Er nok for lite customization for min del. Greit det er vintertema, men vi har også dette med å skyte en fyr i hodet fem, seks ganger uten at han tar merkbar skade av det. Skal man gå "er bare et spill" på et sted, kan man jo glatt gjøre det på andre steder også. Dermed burde vi ha kunnet kle oss opp i alt fra klonekostymer til stormtropper-uniformer. :) Går nok fort lei når det bare så "seriøse" klesvalg, så det blir ikke kjøp fra meg. :(

Lenke til kommentar

Er nok for lite customization for min del. Greit det er vintertema, men vi har også dette med å skyte en fyr i hodet fem, seks ganger uten at han tar merkbar skade av det. Skal man gå "er bare et spill" på et sted, kan man jo glatt gjøre det på andre steder også. Dermed burde vi ha kunnet kle oss opp i alt fra klonekostymer til stormtropper-uniformer. :) Går nok fort lei når det bare så "seriøse" klesvalg, så det blir ikke kjøp fra meg. :(

Folk tar ganske så merkbart skade av headshots. Nå er dette "lav level" mobs. Men jeg får 50-80% mer dmg av å skyte i hodet.

Lenke til kommentar

Spilt i 30 minutter og vil diskutere spillet. Hehe. Nei takk. 

Jeg har den holdningen at om et spill ikke har klart å levere noe interessant innen 30 minutter har gått, så er det ingen grunn til å kaste bort tiden på det.

 

Når spillet starter med å bed deg holde new W i fem minutter uten noe som helst annet fornuftig å gjøre, bare se denne videoen på youtube for å bekrefte at det er ingenting du faktisk gjør de første fem minuttene, så er det noen som har bommet grovt. En BETA av et spill i dag brukes i stor grad som markedsføring for spillet, og når du blir forklart absolutt ingenting om hvordan spillet fungerer eller hva som er grunnen til at ting er som de er  det være et unikt salgsargument i gameplayet, og det har jeg enda til gode å vite hva er.

 

/rant

 

Så, kan noen forklare meg hva som er så bra med dette spillet? Hva det gjør bedre enn for eksempel Destiny, WoW, SWtOR, Warframe, eller noe annet MMORPG?

Lenke til kommentar

Jo sant det. Men mmo står jo for massively multiplayer online. Da tenker jeg på World of Warcaft og Elder Scrolls Online hvor det er tusenvis av mennesker på samme server. Og hvor hundrevis av spillere kan være i samme område. Og hvor det er stor verdener hvor en ferdes og møtes.

 

Slik er jo ikke tilfellet med The Division. 

Lenke til kommentar

Så, kan noen forklare meg hva som er så bra med dette spillet? Hva det gjør bedre enn for eksempel Destiny, WoW, SWtOR, Warframe, eller noe annet MMORPG?

Det er faktisk interessant, og det er IKKE fantasy-spill. Alle de spillene du nevnte er skikkelig uinteressant for meg, og ganske kjedelig å spille synes jeg. Og ja, jeg har prøvd alle du lister opp.

 

En slik setting og slikt gameplay i mmorpg finnes vel ikke tidligere? Jeg vil ikke ha autopilot på angrep, eller sloss mot fantasimonstre.

 

Du kan fint si at spillet ikke er din smak, men kritikken og argumentene du kommer med er relativt dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo sant det. Men mmo står jo for massively multiplayer online. Da tenker jeg på World of Warcaft og Elder Scrolls Online hvor det er tusenvis av mennesker på samme server. Og hvor hundrevis av spillere kan være i samme område. Og hvor det er stor verdener hvor en ferdes og møtes.

 

Slik er jo ikke tilfellet med The Division. 

 

Noen MMO spill deler jo opp sonene i et forsåvidt lite antall spillere selv om serverne kan holde tusenvis.

Neverwinter har vel ca maks 20-30 spillere i samme sone(utenom byen), men er et fullblods MMO.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar

 

 

Noen MMO spill deler jo opp sonene i et forsåvidt lite antall spillere selv om serverne kan holde tusenvis.

Neverwinter har vel ca maks 20-30 spillere i samme sone(utenom byen), men er et fullblods MMO.

 

 

Sant det. Etter så mange år i World of Warcraft så har jeg litt vanskelig med å sette andre spill i den kategorier når det kommer til skala og antall spillere i spillet. 

 

Men det er jo som du sier. MMO kan vel som så mye defineres forskjellig. 

Lenke til kommentar

Jo sant det. Men mmo står jo for massively multiplayer online. Da tenker jeg på World of Warcaft og Elder Scrolls Online hvor det er tusenvis av mennesker på samme server. Og hvor hundrevis av spillere kan være i samme område. Og hvor det er stor verdener hvor en ferdes og møtes.

 

Slik er jo ikke tilfellet med The Division.

Nei, det er ikke mange mennesker som er synlig samtidig, men det er fortsatt bygd opp som et MMORPG:

Spillet gir deg ikke noe konkret mål historiemessig.

Du har typisk loot/grinding-gameplay.

Området du tar for deg er enormt.

 

En slik setting og slikt gameplay i mmorpg finnes vel ikke tidligere? Jeg vil ikke ha autopilot på angrep, eller sloss mot fantasimonstre. 

 

Du kan fint si at spillet ikke er din smak, men kritikken og argumentene du kommer med er relativt dårlig.

 

Så spillets sargsargument er altså at settingen er realistisk (til tross for at settingen og gameplayet ikke samsvarer i det hele tatt.) Aktivt gameplay i MMORPG-er har vi hatt i lang tid, Destiny er et slikt

 

Vi kan fint være uenige, men hvis argumentene jeg kommer med er "relativt dårlige" burde det ikke være noe problem å påpeke hva som er dårlig med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...