Gå til innhold

Tom Clancy's The Division - Spilltråden (Forumspillere listet i førsteposten)

Anbefalte innlegg

Har nå spilt The Division en stund nå, er vel lvl 15 nå ;)

Syntes så langt at spillet virker helt greit men, jeg trodde det skulle være multiplayer opplegg siden de har sagt så mye om det. Så langt så syntes jeg spillet virker mest som ett single player spill med noen få deler av mp opplegg.  Savner og se andre spillere rundt om i byene, ser de jo bare i disse hubbene/safe housene.  Så syntes det kan bli litt ensomt og fly rundt i New York så og si alene :p

Ellers så er vel storyen helt grei selv om man har vært borti bedre...  Ikke at man har så mange "valg" i spillet uansett da duden/dama man spiller som er helt stum uten egne meninger. Så her mener jeg de kunne ha gjort det noe bedre. 

Men er spent på åssen de følger opp dette spillet med mere innhold osv... :)

Det er jo opp til deg hvor mye multiplayer du gjør det. Jeg går alltid i grupper, så er alltid 2-4 stk. Det er ikke alltid noen jeg kjenner som spiller, heller, men da bare joiner jeg bare en random gruppe. Hvorfor vandrer du rundt alene hvis du helst ville vært sammen med noen? Matchmaking-systemet er et av de bedre jeg har sett, så du burde finne ut av det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja er nå lvl 17 og har så langt spilt spillet mest som ett vanlig open world single player spill. Hender at jeg prøver og finne en gruppe til disse hovedoppdragene men, de kan jo også lett gjøres enkelt solo. Da fienden i spillet ikke er så vanskelig og drepe så lenge man bruker litt taktikk. 

Det jeg savner er og kunne se andre spillere fly rundt om byen sammen som vi gjør i andre mmo's spill :)

Har forresten enda ikke satt foten min inn i denne dark zonen  :p 

Endret av Halky
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet skalerer hovedoppdragene, så er dere flere spillere vil dere få flere og vanskeligere fiender. :) Men ja, er enig i at det blir litt stusselig å være helt alene. Men du vet du kan få matchmaking utenom oppdragene også? Er bare å velge Free Roam. :)

Lenke til kommentar

Tja er nå lvl 17 og har så langt spilt spillet mest som ett vanlig open world single player spill. Hender at jeg prøver og finne en gruppe til disse hovedoppdragene men, de kan jo også lett gjøres enkelt solo. Da fienden i spillet ikke er så vanskelig og drepe så lenge man bruker litt taktikk. 

Det jeg savner er og kunne se andre spillere fly rundt om byen sammen som vi gjør i andre mmo's spill :)

Har forresten enda ikke satt foten min inn i denne dark zonen   :p

Du sier du savner å se andre spillere fly rundt i byen sammen, det er jo akkurat det man gjør i darkzone xD

Grunnen til at du har din egen verden er jo for at folk har helt egen progression i verdenen av missions osv

Lenke til kommentar

Grunnen til at du har din egen verden er jo for at folk har helt egen progression i verdenen av missions osv

Sorry, men... hæ? Det eneste progression-systmet som er uavhengig av andre er base of operation, og den kunne fint ha vært player housing eller en instance. Å surre rundt utenfor i gatene er jo det samme som i alle andre MMOer med spillere som surrer rundt omkring?

Lenke til kommentar

Sorry, men... hæ? Det eneste progression-systmet som er uavhengig av andre er base of operation, og den kunne fint ha vært player housing eller en instance. Å surre rundt utenfor i gatene er jo det samme som i alle andre MMOer med spillere som surrer rundt omkring?

Over hele kartet er det fylt opp med tech/secutiry missions, hostage rescue etc.. ville bare vært kaos dersom alle skulle stått å ventet på at den ble resatt fordi noen andre har tatt den, når du gjør den 1 gang er den borte for alltid, altså det er din helt egen progression. 

Lenke til kommentar

Over hele kartet er det fylt opp med tech/secutiry missions, hostage rescue etc.. ville bare vært kaos dersom alle skulle stått å ventet på at den ble resatt fordi noen andre har tatt den, når du gjør den 1 gang er den borte for alltid, altså det er din helt egen progression. 

Ser den, men du glemmer at oppdragene er laget for spillet, og ikke omvendt. Hadde de ønsket å la oss vandre rundt på egenhånd kunne de jo bare ha latt encounters være i instancer. ;) Marvel Heroes lar oss vandre rundt sammen med andre folk, men vi har også "treasure rooms" der vi finner sterke fiender og en kiste med loot. Alle disse er i instancer. ESO, på sin side, har dungeons som er åpne for alle. Da kan man lett spasere ned til en boss og finne andre spillere. Mener Vanguard: Saga of Heroes hadde noe lignende. Mange dungeons er i instancer, men man kunne fritt utfoske dem som man vil utenom oppdragene. Da hadde man strengt tatt ingenting å gjøre der, men man kunne til gjengjeld finne andre spillere. Alt avhenger av hvordan spillet er laget. Eller for å ta den gamle greia med å skylde på historien. Historien er laget for spillet. Det er ikke spillet som er laget for historien. :)

EDIT: For den saks skyld kunne jo mange encounters ha vært public events. Noen folk blir holdt som gissel, så spillerne kan fritt velge om de vil redde dem eller ikke. Alle som hjelper til får belønning basert på hvor mye de gjør. Guild Wars 2 er for eksempel svært bra på dette.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Loot = Plukk det opp og legg det i inventoriet.

Equip = Ta det på deg.

Construct = Sette sammen. Deconstruct = Ta fra hverandre. Om du deconstruct'er et våpen vil du med andre ord plukke det fra hverandre, så du får deler for å bygge et nytt våpen med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I 2 av 2 tilfeller hvor det har dukket opp crashed drone finner jeg ingenting.. Springer rundt på tak og overalt, hører lyden av drona og kartet viser 1m unna..

Hemmelighet?

anbefaler å titte oppover. er en drone som henger i fallskjerm.

skyt på dronen, så faller "intellen" på bakken, da kan du loote den.

du må som regel klatre oppover bygninger for å finne dem.

følg lyden og titt oppover :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk :) Får bare prøve en gang til da. Er sikker på at jeg har vært, og kikket, overalt men..

Det bør jaggu være bra loot ass :hmm: ...men det er det garantert ikke :xmas:

Då blir du besviken. Allt du får är en klapp på skuldran och 300 xp plus/minus moms.

Lenke til kommentar

Anbefaller folk att sätta in sig i hur stats fungerar i detta spel. Det är faktist ganska avancerat. ALDRIG se blint på dps på vapnet. Många gånger kan ett vapen med långt mindre dps ge högre dps även om det är ett vapen med samma namn. Weapon talents är vanvittigt effektivt. Det samma på gear. Många springer omkring med gearsom ger stats på healing station/turret/seeker mine när de aldrig ens har använt det. Få den statsen ändrat till något du faktist gör så blir det stor skillnad.

Så fort man dingar 30 anbefaller jag att få så mycket gear med scavenging som det bara går. Får LÅNGT högre chans på superior/high end då. Spelar man mycket själv är det lite att vinna på electronics gear. Bara stacka stamina, dps och armor och ha en healing station så blir du i princip odödlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var faktisk lvl 15 før jeg for alvor begynte å tenke på stats, men det er litt sprøtt hvor mye det faktisk er. Stadig ofte må jeg vurdere om jeg vil ha litt mer damage eller litt mer helse. Litt mer skade og bli glasskanon? Eller mer helse, og gjøre liten skade? Vanskelig balanse, det der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...