Gå til innhold

Tom Clancy's The Division - Spilltråden (Forumspillere listet i førsteposten)

Anbefalte innlegg

Et annet problem er jo alts. I vanlige MMOer velger man klasse osv, og da er det jo kjekt å ha flere folk å spille som. Men i Division får man jo alt av skills, talents og perks på én karakter, så hva er vitsen med å ha flere karakterer da? Dermed blir det jo å spille mer med enn karakter, og vips er vi max level på noen dager. Så hva da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det dummeste en gjør i et spill som dette er å rase til "slutten". 

Tja, syes det dummeste en gjør er å spille slik andre mener en skal spille det.

Folk må jo få spille på den måten de selv ønsker, enten det er å bruke uker eller dager på å nå ønsket level.

Helt klart. Men en gjør seg bare en bjørnetjeneste ved å rase avgårde. 

Lenke til kommentar

Alt er relativt. Jeg ble 30 for 2-3 dager siden. Tok alt av sidequests og encounters på veien.  Har hatt fri så har helt klart spilt mye, men har på ingen måte rushet som i å hoppe over ting.

Men jeg er fult specca. nesten ikke mulig å få gear upgrades og spillet er så og si over etter 1 uke.

Det tar typ 35-40 timer å oppleve så og si alt spillet har å by på. samt å geare opp så man klarer Challenge mode. uansett om man gjør dette på 1 eller 8 uker så er gametiden som kreves alt for liten imo.

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på single-player RPG og MMORPG. Et singel-player RPG har en historie å følge, og stort sett lite annet. Et MMORPG er laget for å vare i årevis, og har ofte alt mulig fra crafting til dungeeons og raids til player housing og så videre å briefe med. Alt for å få spillet til å vare så lenge som mulig. Dette var nok i utgangspunktet for å tjene penger på abonnenter, men selv i dag når stort sett alt er gratis å spille, har vi jo fortsatt cash shop i de fleste spillene. Dette er for å få spillerene til å bruke mer penger etter det første kjøpet, og det gjør de jo kun hvis de har noe interesse av å fortsette å spille. Det er også derfor MMOer ganske ofte får diverse content addons, mens det er relativt sjelden i single-player RPGer. Eneste unntaket her er DLC - som man betaler for. Men også disse er bare en ny variant av klassiske expansions. Litt mindre content, men også litt lavere pris.

In other news lo jeg godt av fiendene og den tvilsomme AIen. En fiende satt bak en kasse og følte seg rimelig badass. Han skrøt hele tiden av at jeg ikke hadde en sjanse, at han skulle skyte meg og så videre. Bare synd han ikke så den lille minen som kom krypende mot han. Da idioten endelig merket det fikk han full panikk og løp bort til kameratene, men minen fulgte etter ham. Resultatet ble ikke helt det han forventet, for å si det sånn...  :lol:

Gjorde det samme da jeg skulle stoppe en arms deal. Jeg satt bak cover uten at fiende merket det, og slapp løs den minen. Den krøp sakte bortover bakken til den var midt blandt hele gjengen, før den eksploderte. Fun times. :D

Lenke til kommentar

Omtrent som et vanlig RPG spill med andre ord. Grei valuta for pengene da vil jeg si. Men det vil klart bli mer å gjøre i form av mer innhold i tiden fremover. Men det koster selvfølgelig penger igjen da...

men det er jo ikke en vanlig rpg :p

Prisen er ingen krise. Jeg har betalt mer for spill som har langt kortere.

Det kommer nok mer innhold, men det spørs jo hvor mange som sitter igjen å spiller når innholdet evt kommer.

På det positive burde det være enkelt å utvide kartet, lage events i darkzone, mekke noe tradisjonell pvp eller noe form for survival pve som kan holde spillerne opptatte.

Jeg fryktet spillet ville mangle innhold, men selv om jeg var skeptisk på forhånd så ble jeg fortsatt skuffet over hvor lite de faktisk har lagt inn i spillet. Antageligvis for at spillet er såpass gøy å spille :p

Lenke til kommentar

Er The Division like bra som det virker? Irriterer meg grenseløst over at nettet er så ustabilt her jeg bor nå.. finner ikke BF4 servere under 250 latency engang.. så tror ikke det er noe vits i å skaffe meg The Division før det er fikset.. :realmad:

Lenke til kommentar

Er The Division like bra som det virker? Irriterer meg grenseløst over at nettet er så ustabilt her jeg bor nå.. finner ikke BF4 servere under 250 latency engang.. så tror ikke det er noe vits i å skaffe meg The Division før det er fikset.. :realmad:

Dette er ikke akkurat en anmeldelse, men for ta noen ting jeg liker og ikke liker. Har det på XBone, btw.

1. Om du er like ræva som meg i cover-based shooters er det meningsløst å prøve å spille solo. Blir jo bare drept gang på gang på gang, selv på enkle oppdrag på lvl 5. Men vi har heldigvis en helt grei matchmaking, så da blir det jo mer håndterlig. Har prøvd mange spill med matchmaking der vi først blir med i en gruppe, og så blir med på oppdraget gruppen gjør. I Division velger vi først oppdraget vi vil gjøre, så får vi en gruppe som gjør det samme oppdraget. Vi porter også automatisk til de andre, med mindre man er leder av gruppen. Men da er det bare å velge en person i gruppen og velge Fast Travel.

2. Historieoppdragene er ikke akkurat i overflod, så selv med kun 30 levels er de spredt alt for mye for min smak. Tok et på lvl 8, men måtte gjøre mye annet før jeg fikk neste oppdrag. Det var ikke før lvl 10. Tok et oppdrag på lvl 12 fire ganger på rad, men selv etter en del encounters og sideoppdrag var jeg lvl 13 lenge, og neste historieoppdrag var lvl 14. Regn med mye grinding av andre ting, med andre ord.

3. Grinding, ja... "Save the hostages! Again! And again!" Er lvl 14 nå, men er lei det meste av sideoppdrag og encounters. Er jo bare det samme om og om igjen. Skyt folk, merk en kasse, skyt folk til tiden går ut, og skyt så de resterende folkene.  Skyt folk, finn nøkkel, redd gisler. Finn en knapp, så neste knapp, så neste knapp osv. Alt for mye repetisjon for min smak.

4. I virkeligheten har vi alt mulig av klær å' kle oss opp i. I Division er 99% av alle jeg har møtt kledd i grå, brune eller blå. Med unntak av noen "spesialklær" som sort politiuniform eller sort brannmannsuniform.

5. Er også møkk lei folk med flammekaster som gir fullstendig faen i om de blir skutt på. Tømmer magasin etter magasin i dem, men de merker det overhodet ikke. De bare spaserer rolig mot meg med flammekasteren og fyrer løs. Litt mer realisme hadde ikke vært dumt.

Så i bunn og grunn spiller jeg nok mest for historien sin del. Men er en drøss collectibles å finne, og mange av disse har interessante eller morsomme historier, eller utdyper det tynne plottet en del. Kommer aldri til å gidde finne alle disse, men er morsomt nok å ha noe å drive med mens jeg venter på å nå høyt nok level til å fortsette historien. Men når historien er over og jeg er max level blir det nok ikke mye Division på meg på en stund. Hadde nok helt klart foretrukket at dette enten var rent single-player, eller et rent MMO. Alt dette tullet med 90% single-player blir fort ensforming, og det lille som er av MMO er ikke så morsomt engang for min del.

Angående serverne har jeg hatt kræsj tre, fire ganger i dag, og jeg har spilt i strekk hele dagen. Men jeg har også spilt i strekk hele dagen av en grunn. Gameplayet er rimelig bra, og jeg liker å spille dette. Jeg skulle bare så gjerne hatt en grunn til det.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Du bör ha ett av varje vapen i bagen. Smg till 30 meter, assault rifle 30-80meter, (med ett 4x sikte) och ett sniper/dmr över det med 8x sikte eller mer. Se till att ha extended mag på alla. Finns inget värre än att gå tom för ammunition. Vikltigt att träffa huvudet. Crit i skallen ger minst 4x skada som ett vanligt bodyshot. Cleaners är enkla, bara ett skjuta gastanken. Är man i cover kan man inte bli träffad av annat än granater. Orkar man inte flytta på sig har man sig själv att skylla. Spelar du singel är det bara fylla talents/perks/abilities med healing. Då är du "omöjlig" att få ihjäl av NPC's.

Lenke til kommentar

Dere som roamer i Dark Zone nå, stemmer denne? :p

http://9gag.com/gag/aKqWrNQ

For det meste går det ganske vennlig for seg. Mye pga extraction trigger mobs som stormer stedet, så det er ofte mer enn nok å gjøre for andre.

Kombinert med den latterlige boten man får ved å dø som rogue, samt at DZ cash ikke kan brukes til noe. (du er aldri riktig DZ level når du levler opp..)

Så da skjer det egentlig ikke så mye PVP i Dark Zone.

Lenke til kommentar

Dere som roamer i Dark Zone nå, stemmer denne? :p

http://9gag.com/gag/aKqWrNQ

For det meste går det ganske vennlig for seg. Mye pga extraction trigger mobs som stormer stedet, så det er ofte mer enn nok å gjøre for andre.

Kombinert med den latterlige boten man får ved å dø som rogue, samt at DZ cash ikke kan brukes til noe. (du er aldri riktig DZ level når du levler opp..)

Så da skjer det egentlig ikke så mye PVP i Dark Zone.

Tror de må finne på noe nytt. I første omgang kanskje redusere "boten".. Men samtidig har jeg ikke lyst til at de skal gjøre det slik at alle blir KoS.

Lenke til kommentar

Kombinert med den latterlige boten man får ved å dø som rogue, 

Hva skjer hvis jeg dør som rogue? Er jeg rogue til evig tid? Jeg hadde oppdraget "Discover Dark Zone", så jeg spaserte inn dit, fant en drøss folk som skjøpt på alt og alle, og slengte meg på. De fleste hadde generiske navn (tydeligvis AIer), men alle hadde grå navn også. Var umulig å se hvem som er "venn" og hvem som er fiende, så jeg plaffet løs til jeg ble drept - som rogue. Er jeg nå stemplet som rogue, eller kan jeg bli kvitt det ryktet? Har liten interesse av å gå tilbake til kaoset, men det tar alt for kort tid å nå max level utenfor. Er lvl 15 allerede, og har slitt med å -ikke- gå opp i level.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...