LasseLinaae Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hei, Jeg er en sylfersk bruker av Pinnacle Studio 7.0 og har klart å redigert min første film. Filmen er "rendret" og er klar for å spilles tilbake på kamera. (Sony PC 110). Alt er vel og bra inntil jeg skal kopiere filmen tilbake på kamera. Kamera starter opp som normalt når jeg trykker "play" på Pinnacle, men bildet på displayet på kameraet blir av og til blått, noe som medfører at deler av filmen ikke kopieres til kamera. Er det noen som kan gi meg noen tips. På forhånd takk!! mvh Lasse Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Dette har jeg slitt med et helt år. Hvordan firewire kort har du? Jeg hadde Creativ audigy og byttet dette i nytt, men hjalp ikke. Kjøpte et ADS pyro kort til 400 kr og da gikk alt supert. Kan være det samme hos deg, men ikke så godt å si. Har du prøvd kamera hos en annen og har du testet med et annet kamera hos deg? Lenke til kommentar
sarc Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Godt å sjå at fleire har same problem! Har fått fleire råd om kva som kan vere problemet. Eitt i farten var storleiken på harddiskbufferen. I starten hadde eg ein 80GB HD med 2MB buffer. Visstnok skal det vere anbefalt minimum 5MB buffer ved videoredigering. Kjøpte så ein ny HD, 160GB med 8MB buffer. Godt med meir plass og dedikert HD til video, men problemet med blå felt forsvant ikkje... For eit par dagar sidan fann eg imidlertid ein ny årsak til blå felt i overføringa til DV-tape. I samband med redigering av Hi8-videoar i Studio 8 oppdaga eg at det i overgangar mellom videoklipp var "dårlege frames" (kan ikkje fagspråket her). Dette ga blå felt i overføringa. Ved å klippe vekk dei siste frames i overgangane, forsvant også problemet. Kvifor det blir blå felt midt i eit videoklipp? Inga peiling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå