Gå til innhold

sitte for mye forran skjermen!!!!

CS_eR GøY

Anbefalte innlegg

Før, sånn sjuende- til niende-klasse, greide jeg godt å stå opp tidlig for å spille data, også å legge meg sent. Og ellers bruke all min våkne tid hjemme på data. (Har aldri vært særlig sosial av meg uansett, liksom...)

Tror muligens det at jeg sov så lite, kom av lite fysisk anstrengelse, pluss dårlig seng (sånn seng man ikke har lyst å sove mye i).

Nå har jeg rammemadrass-seng-ting (1,2meter brei, mjuk, deeeeeilig!) og trenger kanskje litt mer søvn. Blir sånn minst fem-seks timer per natt. Er også blitt veldig sløv om morra'n om jeg får lite søvn, og kommer gjerne sent på skolen pga. det.

(I fjor, tiende-klasse, trengte jeg masser av søvn. Nå greier jeg på mindre, men er også mer "sleepy" iløpet av dagen.)

For å få mer søvn/plage mamma mindre/få et liv:

- Sov!

- Les en bok på rundt 100-800 sider før du sovner!

- Trim litt! Du har sikkert godt av det! Ta med deg rattkjelken ut! Du har godt av det! (Det har jeg!)

- Ta noen økter med aktiv headbanging, luft-gitar-spilling, osv.! Rammstein, Fear Factory, Vilda Mannu, Iron Maiden osv. kan hjelpe deg med dette! (Fet musikk!)

- Få deg dame! Bruk tid på dama! (Da snakker vi ikke om sånn pule-masse-forhold, men sånn gjør-ting-generelt-med-dama-forhold. Sånn, klin litt, gå tur i måneskinn, ha snøballkrig, legg inn Linux, lag en bedre middag, se på "Hackers" eller "The Matrix"! (Vet at Hackers er drit-film. Men allikevel.) Dame-ting kan være bra for deg. (Eller type. Alt ettersom.)

- Dra på fest sammen med AndersLeipland! (Jeg har aldri drukket meg full, og blir sikkert ikke å gjøre det med det første heller. Liker å være alene sammen med PC'en i helgene, jeg. Eller enda bedre; LAN!)

En kompis, som jeg var på LAN med i helga, er ikke på skolen. Han har sovet fra cirka klokka 20.00 i går, og sover enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør avslutte jobbinga(?) framfor PC'n i god tid før du legger deg. Dersom du sitter foran skjermen til det er natti - natti, er hjernen i høygir når du legger deg. La både hjernen og kroppen få tid til å roe seg ned før natta. Gi deg selv tid til å bli trøtt!

Jeg slet med samme problemet, og fant ut at det var løsningen. Jeg har en god bok liggende på nesten 1000 sider. Den leser jeg i hver kveld, og blir så sinnsvakt trøtt av det! Tom Clancy's bøker er fine sånn...

Lykke til! Du kommer til å slite maksimalt om du ikke får nok søvn. Det æ'kke sunt!

Hilsen en som har hatt - og til tider har - samme problemer. Jeg studerer data, og har blitt veldig bevisst på ting som har med dette å gjøre. Viktigere enn mange tror.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Skaff deg en hobby, som gjør at du ikke sitter foran pcen, eller, så kan du hver kveld, løpe bort fra huset til du ikke orker mer, så løpe tilbake. Da sovner du fort :smile: Vet akkurat hvordan det er å ikke få sove, klarer ikke gjøre stort på dagen. Jeg begynner på skole 8.00, og skal sykle noen kilometer til skolen før det, dvs. jeg må opp ca. en time før deg, det gjør ganske stor forskjell. Når jeg i tillegg sovner kl. 2-3 i snitt, gjør ikke det saken bedre :wink:

Tror du må slutte med å bruke pcen hele dagen, eller bare finne deg i å gå rundt søvnløs.

Stemmer det at 2 timer meditering tilsvarer 10 timer søvn, eller er det en sannhet med modifikasjoner? Hvis det er noe i nærheten av å stemme, har i alle fall jeg løst mitt problem med tid, 22 av 24 timer i døgnet våken og opplagt, da skulle mye være gjort!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har omtrent samme problem, men jeg er 18 og mamma driver fremdeles å maser :roll:

Nå skal jeg i marinen om et halvt år ville jeg tippe, så da satser jeg på å legge av meg noen av mine dårlige vaner. Nå i det siste har jeg fått så lite søvn at jeg har sovnet hele tiden på skolen i det siste, noe som ikke er direkte positivt på inntrykket læreren har av deg. Merker at jeg trenger mer søvn nå enn før.

Ellers liker jeg å løpe rundt skrikende mens jeg sovercry.gif

Lenke til kommentar

Det har kommet mange gode råd her. Det dummeste du kan gjøre er å sitte med maskinen hele natte (jaa. jeg vet jeg skriver dette 1:11 :p) Finn på noe annet. Jogg, kjør bil/moped, les lekser. Skru av maskinen.

Sitter selv alt for mye forran maskinen, men siden datamaskinen både innhandler jobben(e) mine og utdanningen min så er det kanskje ikke så galt...

Incoming: Bli med i hardware.no og moderer forumet. Her er det så mange tullposter en kan sovne av mindre :p

Lenke til kommentar
Ta deg en god Runk , da blir man trøtt og matt :grin:

Ja damer nok er det på nettet :smile:

vis ikke det hjelper så er det ikke så farlig.

Du overlever sikkert :smile:

Hmm EL_Lobo er det forkortelse for EL_Lobotomerte (den lobotomerte elns)??

Kan virke sånn på utsagnet ditt..

Mvh

Goebbels

Lenke til kommentar
Herrejesus...

Det er så forbanna patetisk å høre slike drittunger som deg klassefisere seg selv som nerd...

Du eier jo ikke IQ.

En nerd en intelligent og opplyst person.

Altså, da er det svært få av dere hjernedøde forumbrukere som bør kalle seg NERD.

Ok, ta det nå litt rolig med språkbruken her. Med mindre du er ganske sikker på at dine utalelser ikke oppfattes støtende av personen du retter de mot, bør man kanskje ta det litt pent i svingene. http://forum.hardware.no/nettikette.php

Lenke til kommentar

Det kan hende at jeg ikke får sove fordi jeg tenker på vannkjøling osv... tenke på løsninger og hvordan man skal mekke ditt, og hvordan mekke datt..

Men til deg som starta denne tråden:

Du kan ikke bruke enda flere av denne: !!!!!!!

----------------------og denne------------> ????

?

=)

Lenke til kommentar
Det har kommet mange gode råd her. Det dummeste du kan gjøre er å sitte med maskinen hele natte (jaa. jeg vet jeg skriver dette 1:11 :p) Finn på noe annet. Jogg, kjør bil/moped, les lekser. Skru av maskinen.

Sitter selv alt for mye forran maskinen, men siden datamaskinen både innhandler jobben(e) mine og utdanningen min så er det kanskje ikke så galt...

Incoming: Bli med i hardware.no og moderer forumet. Her er det så mange tullposter en kan sovne av mindre :p

kan godt bli med jeg :)

har jo ikke bedre ting å gjøre

lite tips for å sove bedre

slå åv pcen om natta og ikke slå den på før du kommer hjem fra skolen eller rundt 12 eller 13 i helgene

hjelper veldig

Lenke til kommentar

Det eneste en slik, patetisk nerd som deg kan gjøre, er å begynne med fysisk aktivitet.

Og det høres ikke ut som du er inteligent heller, så du kan jo ikke gjøre noe som krever noe av hjernen på dataen. <- Les mer!

Men avinstaller CS, jeg vedder på at du kjeder deg når du spiller, og at du heller vil gjøre noe annet, men kommer aldri til det før du skal legge deg igjen. Dette er en meningsløs dag. Dette er den onde-cs sirkelen. Jeg er på vei ut av den, etter 6-7-8 måneder. Noen kommer aldri ut av den. Slutter med Cs, men begynner med andre spill. Avinstaller cs. Mitt beste råd til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...