Bill Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hei. Jeg hadde bilen min stående noen dager hos en kjent forhandler for taksering (pga mulig innbytte til nyere bil). Det hører til historien at jeg var innom noen dager tidligere hvor selger påpekte en rustflekk på str med en 50øring som jeg ikke har lagt merke til. Da jeg leverte bilen gikk jeg over bilen og så at alt så Ok ut, noe det gjorde. Takstmannen hentet bilen min med en gang og tok den med seg. Selgeren fikk den dagen takstrapporten og påpekte at det var funnet et område med mye rust, dette skurret for meg og jeg burde spurt om dette men tenkte de overreagerte på den lille flekken og muligens hadde funnet fler. Jeg kjøpte ny bil den dagen og siden de ikke kunne gi meg en innbyttepris før neste dag lot jeg den "gamle" bilen stå igjen. Neste dag fikk vi en innbyttepris jeg mente var for lav og ville hente bilen min igjen. Da jeg hentet bilen min et par dager etterpå var det et stort område som det var fjernet lakk fra bilen (ca 10cm x 5cm rundt et rustområde), der selgeren tidligere påpekte en liten rustflekk. Og antagelig det området som var referert til i takstpapirene. Takstmannen påstår at han ikke har fjernet lakk og selgeren "husker ikke" at han tidligere påpekte den lille rustflekken. Men mente kanskje det hadde skjedd da vi vasket bilen før vi kom eller at noen hadde gjort hærverk... Derfor blir det bare ord mot ord... Hva tenker dere? Jeg antar at forhandleren/takstmann var sikre på at vi skulle godta innbyttepris og gikk litt hardere til verks enn det som er greit men en annen manns bil.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Bilforhandlere er sleipe. Det er en grunn til at mange anbefaler å dokumentere alt med bilder Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Ja jeg skulle tatt bilder! Men det dummeste jeg gjorde var å la bilen stå, for nå kan de bare skylde på andre forbipasserende=/ selv om det er veldig lite trolig at noen gjør hærverk kun på en rustflekk og ingen andre steder på bilen.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Sant sant. Har desverre sett flere tråder her der forhandleren eller verkstedet har skadet bilen, nektet skyld og prøvd å sno seg unna med dårlige unnskyldninger. Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men du får ha lykke til! Lenke til kommentar
wampster Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Mulig jeg tar feil her, men når de har tatt over bilen din/har bilen til vurdering/taksering er den deres ansvar. Om de (eller noen andre) ødelegger den eller deler av den er det deres problem og noe de må fikse opp i. Ikke F! om jeg hadde godtatt noe slikt. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hvordan er lakken fjernet? Er den pusset/slipt bort eller plukket av? Om sistnevnte er tolfelle vsr allerede lakken løs og ville ha løsnet inder første høytryksvask og i såtilfelle på tross av at det ikke ser så pent ut så er det bedre at lakken er vekk slik at ikke fukt får sette seg der å ruste stålet uhindret så lenge det ligger fukt der. 1 Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Mulig jeg tar feil her, men når de har tatt over bilen din/har bilen til vurdering/taksering er den deres ansvar. Om de (eller noen andre) ødelegger den eller deler av den er det deres problem og noe de må fikse opp i. Ikke F! om jeg hadde godtatt noe slikt. Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Den var ferdig hos takstmann, men siden vi ikke kunne få et pristilbud før neste dag lot vi den stå igjen. Så tviler på at den var deres ansvar. :/ Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 (endret) Perpyro: Den er tydelig fjernet for hånd et godt område rundt og utenom rustflekken. Vi vasket bilen i maskin noen minutter før vi leverte bilen til takstmann og da løsnet den ikke. Og om så den var så løs hadde det vært bedre om vedkommende konfronterte oss med det enn å fjerne det uten å si ifra verken da eller etterpå. I værstefall som de gjør nå og benekter alt..og hinter til at det kan være vår egen feil eller noen utenforstående. Endret 30. januar 2016 av Bill Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Da hadde jeg hvertfall aldri kjøpt ny bil hos den forhandleren. Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Nei hadde jeg visst det da hadde jeg aldri fullført kjøpet.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Man kjøper ikke ny bil før man har fått innbytteprisen. Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Det var ikke så viktig å få byttet den inn hos forhandler, jeg ville i utgangspunktet bare ha et pristilbud fra de og så se om jeg gikk for det eller å selge den privat. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Her hadde jeg meddelt forhandler om at jeg ønsket å heve kjøpet på ny bil som følge av at forhandleren ikke opptrer på en måte man kan forvente. Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Ja er det som blir vurdert nå..=\ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Hvis de ikke godtar det viser de med all tydelighet hvor uprofesjonelle de er. Alternativet er selvsagt at de gir en bedre takst. Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Selger står fast på takst han allerede har gitt..de ser ingen grunn til å forhandle mer på pris når de ikke har utført skaden. Jeg kunne sende en klage til sjefen der, men det er vel bare et standard svar som kommer i retur.. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Jeg ville nå gjort et forsøk på å snakke med sjefen der. Hvis jeg ikke hadde kommet noen vei med det så ville jeg kontaktet importøren av merket du kjøper nytt og tatt opp saken der. Mener det er viktig at bilforhandlerne forvalter agenturet de har blitt tildelt på en ordentlig måte. Lenke til kommentar
Bill Skrevet 30. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2016 Ja jeg kommer uansett til å ta det med sjefen. Kjenner meg utrolig maktesløs, men bedre å prøve enn å gi opp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå