Gå til innhold

Spørsmål ang. counter-strike server.

Anbefalte innlegg

Trenger noen kyndige til å svare på noen spørsmål angående server i counter-strike.

Vi har nå en maskin 750 mhz, 512 sdram, win2k som kjører dedikert 1.6 server. På denne serveren får vi alt mellom 50 til 80 i ping, med hopp opp til 130 noen ganger (bare på noen sekunder). Linja den står på er på 10 mb, men er et studentnett, og deles derfor av mange.

Det jeg lurer på er om det er maskinen det står på når man tenker på disse ping-hoppene, eller om det bare er belastning på linja?

Og, vil denne maskinen ha kapasitet til å kjøre to servere? (på samme maskinen)

Og til neste spørsmål, hvis vi oppgraderer til en 2ghz, 512 ddram, vil serveren forbedres? Og på hvilken måte? (mer stabil, lavere ping?)

Og, det er vel ikke noe problem å kjøre 2 servere på denne maskinen?

Takker på forhånd for alle seriøse svar!

Stagger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved å oppgradere maskinen vil dere ikke få bedre (lavere) ping men dere vil få en server som yter bedre og plass til mye mer trafikk.... Nå er jeg ikke noe særlig inne i nettop CS på server fronten men jeg vet fra andre spill at om man har muligheten for å kjøre serveren p åLinux istedet for windows, så får man lavere ping... Nå vet jeg ikke om man kan få CS server i Linux versjon, men om man kan det så er dette et bedre alternativ....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har en PIII 450mhz med 384mb sd-ram. Kjører linux på den (slackware 9.1), og tenkte jeg skulle ha en cs1.5-server stående.

Hva har denne maskina kapasitet til å kjøre? (sitter på 134mbit, så DET er ikke flaskehalsen :)

kjører OS i konsoll-modus (altså ikke noe tung fancy grafikk og menyer)

vil jeg få spesielt mye ut av å oppgadere til en 600mhz PIII og sette i litt mer ram?

jeg har igrunnen aldri satt opp en cs-server før, så hvis noen kan gi meg noen praktiske linker og sånt så er det fint.

Har lyst til å kjøre en mod som viser hvor mye man har skada folk som man treffer.

takknemlig for alle gode seriøse svar.

Endret av Or|0N
Lenke til kommentar

jeg kjører en cs 1.6 server på en piii 500, med 384mb ram. debian linux. kjører også hlstats og adminmod på den, den går som ei kule, bruker på topp 15% av ram og nesten ingenting av cpu.. har en 5mbit linje, folk får fra 15-20 -> 40-50 i latency på den. sjekk ut på forvirra.com :) kan ta kontakt med meg der om du skulle lure på noe med adminmod, hlstats, evt selve hlds servern eller hw.. :)

Endret av opticus
Lenke til kommentar

jeg trenger denne fila: hlds_l_3111.full.bin

(HL-dedicated server install-fil)

noen som veit hvor man laster den ned? på www.counter-server.net står det "click here to download" men det er ikke noen link der

har søkt på google, men det finnes ingen sider der man kan hente denne.

hvis det evt. finnes en nyere versjon så si gjerne ifra..

Endret av Or|0N
Lenke til kommentar

hehe, jeg skreiv bare filnavnet feil.. fant den på fileplanet.com

setter opp 1.5 server, foreløpig med hlstats når jeg får tid til det.

har tenkt på adminmod, men en kompis sa at jeg heller burde ordne rcon-tilgang eller no.. så man kan bruke normale console-kommandoer fra klienter.

det virker jo for så vidt smart det.. noen innvendinger? er adminmod bedre?

128.39.105.182:27015

spill gjerne der, men den er ikke ferdig satt opp, og maskina skla nok oppgraderes litt før den er helt strøken :yes:

Lenke til kommentar

kan kan da bruke console kommandoer med adminmod:) sett opp 1.6 i steden vell? :) det er en annen diskusjon jeg ikke gidder ta egentlig, men det er veldig lett å vedlikeholde den, har ikke satt opp 1.5 selv, så den vet jeg ikke noe om, men jeg er veldig fornøyd med adminmod og hlstats på servern min hvertfall :) er ikke noe særlig folk der da :wallbash:

men jeg er jo ikke der selv heller så, hehehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...