Gå til innhold

[Løst] Skjermkort for høy oppløsning - Noen som er bedre egnet enn andre?


Leo_

Anbefalte innlegg

Har lest litt her og der nå og det ser ut som gjengs omtale støtter opp om rådet om å gå for et R9 290X. Det skal vel litt flaks til for å finne et som skal selges med vannblokk, men jeg får vel være litt tålmodig. Får ikke maskinen i drift riktig enda, så jeg må vel tåle å vente litt. Om noen skulle vite av noe slikt til salgs tar jeg gjerne imot tips på PM. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått en del respons på en ønsker-kjøpt-annonse, men så dukker det opp en ny "problemstilling"... 290x vs 290...
Etter det jeg kan lese meg til kan faktisk 290x være merkbart sterkere ved høy oppløsning, mens de yter rimelig likt ved "lav" oppløsning, type 1080P. Er det flere som tror på dette?

Lenke til kommentar

290X har flere shader cores, så ja, det har jeg trua på. Grunnen til at jeg har vært mer tilhenger av R9 290/390 er at de er ganske mye snillere i strømforbruk, altså lager mindre varme, som jo kan være problematisk med luftkjøler. I og med at du skal ha vannblokk på, tenker jeg 290X kan være et godt valg for deg. Men du bør kikke godt på prisen, det er ikke lange veien unna å bli uforholdsmessig dyrt. Ikke bare bare i forhold til hva som er på markedet, men også med tanke på det som er rett rundt hjørnet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...