Gå til innhold

Cleandevice365 er svindlerfirma

Anbefalte innlegg

Dette firma trekker penger i fra folk som ikke hva dei har blitt trekt for

Eg ble trekt for kr 554 dette firma må stoppes for altid så det er meget viktigt at dette blir sprett runt Se vedlegg fra min konto der det er blitt trekt fra dette firm

Så vist derre ser dette navnet på et trekk på nett bank Ring banken steng kortet snarest

Hilsen ein som er j....... Forbana

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min egen skyld har jo aldri brukt visa på nett spesielt ikke på dette her et virus program for pc hallo eg har jo ikke pc i heile huset kun ipad så ikke kom med dette

Anbefaler å bruke punktum og komma. Jeg vet ikke om jeg helt forstår hva du mener når du skriver alt sammenhengende.

Men som også Belphegor sier så må de ha fått tak i kortnummer, utløpsdato/år og sikkerhetskode som et minimum for å trekke penger fra kortet ditt. Om du aldri har brukt Visa-kortet ditt på nett, altså aldri skrevet denne informasjonen inn på en datamaskin, iPad eller telefon, så er det heller ingen mulighet for at de kan ha snappet opp disse tingene.

Så det virker som det mest nærliggende her er det som Mr D nevner. Det gjelder samme firma. Med andre ord har du latt deg lure av et av de mange svindelforsøkene som er blitt veldig populære, nemlig å påstå at du har vunnet en iPhone eller lignende, uten at du i det hele tatt har vært med i noen konkurranse.

Et tips for fremtiden; hvis noe høres for godt ut til å være sant, så er det mest sannsynlig svindel.

Lenke til kommentar

Som sagt har ikke brukt visa på nettet, så hvordan dei har funnet info om mitt kort veit ikke eg, men er no stengt,

Dette kjedde for noen år siden også, eg hadde vert i thailand tatt ut penger på atm, ok men då eg kom heim og var heime ein mnd, fekk eg telefon i fra banken at det var bestilt fly billet i spania på mitt kort,så hvordan veit ikke eg

Er jo faen ikke trygg i minibank eingang????????????

Lenke til kommentar

Apple's produkter er ikke 100% sikre og siden fler og fler bruker maskinvaren dems så blir det mer og mer interesse og forsøk på å infisere maskinvaren. Apple's produkter har aldri vært 100% sikre, men for noen år tilbake så var det liten interesse for å infisere deres maskiner. Jo fler brukere jo mer interesse for å kødde. Når det nå også brukes mange forskjellige tjenester med varierende sikkerhet så er det også mange fler steder man kan finne sårbarheter man kan utnytte.

At Apple's kunder er naive er ikke noe nytt og Apple er veldig flinke til å reklamere for at de er de sikreste som finnes. Pga at de har strenge løsninger, for eksempel AppStore saken, så skal det noe mer til men ikke så forferdelig mye. Sikkerheten som Apple har implementert kan alle gjøre, men som kjent så er de andre plattformene mer åpne og folk er dumme.

Du kan vel søke litt selv, men naive Apple brukere gjør ikke det siden de "vet" at Appleprodukter er sikre og tror at de ikke finner noen bevis på det motsatte... http://www.macworld.co.uk/feature/iosapps/is-ipad-iphone-ios-safe-xcodeghost-what-security-software-need-3453938/

https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Apple_Inc.#Data_security

Tilbakeblikk fra 2011 http://betanews.com/2011/09/26/are-apple-products-really-more-secure/

http://www.forbes.com/sites/thomasbrewster/2015/06/17/big-flaws-in-apple-oses/#56e844626888

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mest sannsynlig såkalt "skimming" der en uærlig person installerer en liten magnetleser på inngangen der du setter inn bankkortet, og vedkommende kan også ha installert et lite kamera over tastaturet for å registrere koden.

Disse leserne er ikke så lette å se om man ikke tenker over de, men de er samtidig ikke usynlige. Så det kan være nyttig å være obs på akkurat dette, også i Norge da det er rapportert om mange østeuropeiske bander som reiser rundt og gjør dette på en minibank i en periode før de flytter utstyret til en ny minibank.

Lenke til kommentar

Det stemmer, selv om det antakelig ikke er tilfellet her (eller kanskje) så er det ikke uvanlig å montere en ekstra kortleser utenpå hullet for kortinntak som også leser kortet når du putter det inn, dette kombineres så med et skjult kamera for å se Pin-koden, man kan dermed skrive ut et nytt kort tilsvarende.

Lenke til kommentar

Angående såkalt skimming burde jo alle vite om det og sjekke før man bruker kortet sitt, hvertfall i utlandet. Jeg pleier stort sett å prøve å bevege på rammen på hullet kortet dyttes inn i og se om det ser uvanlig ut. Har man bittelitt vett i hodet og kunnskaper om arbeidsmetodene til kjeltringene så er det ikke noe problem. Dette er det jo tross alt opplyst om i media mange mange ganger.

Lenke til kommentar

Which antivirus program do I need for an iPad or iPhone?

Despite the security threats mentioned above, you don't need anti-virus software for the iPad and iPhone - not that there is any anti-virus software available for the device

Må lese før du sender link ang virus program Som sagt You don"t need anti-virus software for the ipad and iphone

Lenke til kommentar

Ok du som sa at det finnest virus program til ipad air, kan du sende meg ein link til dette programet,kan du verre så snill

Så får me see om det finnest

Må lese før du sender link ang virus program Som sagt You don"t need anti-virus software for the ipad and iphone

Jeg leste linken og jeg leste også hva du spurte om. Et virus er et dataprogram så jeg regnet bare med at du mente virus, ikke antivirus. At det ikke finnes noe antivirus til Apple-maskiner er pga at Apple gjør den jobben gjennom oppdateringer og at de kontrollerer hva som kan brukes på enhetene dems. Jeg var ganske så sikker på at du mente at iPad var usårbar og ville ha bevis på at de ikke er det, noe jeg gav deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...